Renault Clio – iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače
Renault Clio (Reno Klio) je supermini vozilo francuskog proizvođača Renault. Proizvodnja ovog modela lansirana je 1990. godine, i trenutno je aktuelna peta generacija Clio automobila, koja se proizvodi od 2019. godine. Renault Clio je model koji već godinama unazad ostvaruje veliki komercijalni uspeh i konstantno je jedan od najprodavanijih automobila u Evropi. Pripisuju mu se velike zasluge kada je u pitanju povratak Renault-ove reputacije, koja je bila ozbiljno poljuljana tokom osamdesetih godina 20. veka.
Renault Clio je jedini automobil, pored Golfa koji je dva puta proglašavan za najbolji evropski automobil godine, a to se desilo 1991. i 2006. godine. U Japanu se ovaj model prodaje pod nazivom Lutecija (Renault Lutecia), s obzirom na to da Honda poseduje prava na ime Clio.
U nastavku teksta pogledajte osnovne Renault Clio karakteristike automobila, kao i koje su njegove osnovne prednosti i mane, ali i savete i iskustva vozača. Ukoliko su vam potrebi najkvalitetniji delovi za Renault automobile obratite se MD prodavnici rezervnih delova.
Sadržaj
Renault Clio karakteristike automobila
Renault Clio prve generacije predstavljen je na sajmu automobila u Parizu 1990. godine, kao zamena za dotadašnji model Reno 5. Već naredne godine ovaj model je dobio titulu evropskog automobila godine. Redizajni na ovom modelu su urađeni 1994. i 1996. godine.
Prva generacija Reno Klio automobila dolazila je kao hečbek sa troje i petoro vrata, a motori koji su korišćeni u ovim modelima bili su pretežno benzinski, sa izuzetkom jednog dizela. Menjač u ovim automobilima bio je manuelni petostepeni, kao i automatik sa tri i četiri stepena prenosa.
Dimenzije Renault Clio automobila prve generacije
Dužina: 3,71 metar
Širina: 1,62 metra
Visina: 1,36 metara
Težina: 930 kg
Međuosovinsko rastojanje: 2,47 metara
Renault Clio druge generacije se na tržištu pojavio 1998. godine, a osveženja je doživeo 2001. godine i 2004. godine. Veliku popularnost ovaj automobil je stekao pouzdanošću jednostavne konstrukcije i dobrom ponudom prostora napred. Renault Clio 2 je 1999. godine lansirao i sedan (limuzina) verziju sa četvoro vrata.
Model je bio namenjen za tržišta u razvoju, gde su limuzine tradicionalno poželjniji model nego što su to hečbek verzije, a pre svega se to odnosilo na istočnu Evropu. Ponuda motora je povećana za još jedan dizel, a korišćeni su manuelni petostepeni menjač i automatik sa četiri stepena prenosa.
Dimenzije Renault Clio automobila druge generacije
Dužina: 3,77 metara (hečbek); 4,15 metara (limuzina)
Širina: 1,64 metara
Visina: 1,42 metra (hečbek); 1,44 metara (limuzina)
Težina: 990 kg
Međuosovinsko rastojanje: 2,47 metara
Renault Clio treće generacije se na tržištu pojavio 2005. godine i to na sajmu automobila u Frankfurtu. Razvijen je u saradnji sa Nisanom. Znatno je veći i teži od prethodnih generacija. Prvi put se koristi kartica za paljenje automobila. Renault Clio 3 je 2005. godine na Euro NCAP crash testovima dobio maksimalnih pet zvezdica, a samo godinu dana kasnije je dobio titulu evropskog automobila godine.
Renault Clio karavan verzija predstavljena je 2007. godine pod nazivom sports turer. Redizajn je urađen 2009. godine, kada dobija novi izgled prednjeg dela. U enterijeru su ugrađivani kvalitetniji materijali i bolje je opremljen nego modeli pre redizajna.
Dimenzije Renault Clio automobila treće generacije
Dužina: 3,99 metara (hečbek); 4,23 metra (karavan)
Širina: 1,71 metar (hečbek); 1,72 metra (karavan)
Visina: 1,5 metara
Težina: 1150 kg
Međuosovinsko rastojanje: 2,45 metara (hečbek); 2,58 metara (karavan)
Renault Clio četvrte generacije je predstavljen 2012. godine na sajmu automobila u Parizu. Značajna razlika u odnosu na prethodnu generaciju jeste međuosovinsko rastojanje, koje je znatno veće, a automobil je nešto duži i širi od prethodne generacije. Renault Clio 4 je na tržištu dostupan isključivo kao model sa petoro vrata, za razliku od ranijih generacija kada su modeli imali i troje vrata.
Početkom 2013. godine u ponudu je stigla i Renault Clio karavan verzija ovog automobila. Enterijer Renault Clio 4 donosi elegantan dizajn, sa instrument tablom u minimalističkom stilu, čiji izgled podseća na oblik avionskog krila. Tu se nalazi digitalni brzinomer, dok su na centralnoj konzoli smešteni info-zabavni sistem i navigacija.
Klio IV je 2012. godine na Euro NCAP crash testovima dobio maksimalnih pet zvezdica, a 2013. godine je ovaj model proglašen za automobil godine u Srbiji, prema izboru specijalizovnih automobilskih novinara koji su činili žiri.
Dimenzije Renault Clio automobila četvrte generacije
Dužina: 4,06 metara (hečbek); 4,26 metara (karavan)
Širina: 1,73 metra
Visina: 1,45 metara
Težina: 980 – 1071 kg
Međuosovinsko rastojanje: 2,59 metara
Renault Clio pete generacije predstavljen je u martu 2019. godine na automobilskom sajmu u Ženevi. Automobil je dostupan sa velikim izborom motora i menjača, a zanimljivo je da je proizvedena samo hečbek verzija ovog modela, sa petoro vrata. Najveće promene u odnosu na prethodnu verziju su u komponentama motora, s obzirom na to da se noiv model može pohvaliti i opcijom hibridnog pogonskog sklopa.
Dimenzije Renault Clio automobila pete generacije
Dužina: 4,05 metara
Širina: 1,8 metara
Visina: 1,44 metara
Međuosovinsko rastojanje: 2,58 metara
Renault Clio motor – mašina koja pogoni Reno automobile
Kod Renault Clio automobila svi benzinski motori su opremljeni sa četiri ventila i indirektnim multi-point ubrizgavanjem goriva. Osnova pogonska jedinica je 1.2 16V sa 48 kW sa jednom vregastom osovinom. Ovaj motor nije previše jak i temperamentan pa se zato uvek preporučuje snažnija verzija sa 55 kW. Ima dosta energije čak i pri niskom broju obrtaja i nema preterano veliku potrošnju – do oko 6 litara na 100 pređenih kilometara. Lako se održava i veoma je zahvalan kada se redovno servisira.
Tu je i 1.4 Renault Clio motor sa oznakom K4J sa dve bregaste osovine u glavi motora. Ima znatno veću potrošnju, ali i 72 kW koji se u vožnji uopšte ne osećaju, posebno u manjim brzinama. Nakon nadogradnje je došla i moćnija verzije, odnosno 1.6 Reno Clio motor, koji zbog povećanog stepena kompresije ima snagu od 96 kW. Ovi agregati mogu se smatrati prilično pouzdanim, ali u prvim godinama svoje proizvodnje u većoj meri su imali problema sa bobinama. Takođe je preporuka da se posle 120.000 pređenih km zajedno sa zupčastim kaišem, promeni i pumpa za vodu, jer može procuriti.
Benzinske verzije motora koja se najčešće koriste
- 0.9 12v Energy TCe – 898 cm3 – 67 kW; 90 KS
- 1.0 D7D SOHC 8v – 999 cm3 – 43 kW; 59 KS
- 1.2 D7F SOHC 8v – 1149 cm3 – 43 kW; 58 KS
- 1.2 D4F DOHC 16v – 1149 cm3 – 74 kW; 101 KS
- 1.2 D4F 712 DOHC 16v – 1149 cm3 – 55 kW; 75 KS
- 1.4 E7J SOHC 8v – 1390 cm3 – 55 kW; 75 KS
- 1.4 K4J DOHC 16v – 1390 cm3 – 70 kW; 90 KS
- 1.6 K4M DOHC 16v – 1598 cm3 – 81 kW; 110 KS
- 1.6 K4M DOHC 16v – 1598 cm3 – 96 kW; 130 KS
- 2.0 F4R DOHC 16v – 1998 cm3 – 127 kW; 170 KS
Dizel verzije motora koje su najčešće u upotrebi
- 1.5 dCi K9K SOHC 8v – 1461 cm3 – 50 kW; 67 KS
- 1.5 dCi K9K SOHC 8v – 1461 cm3 – 63 kW; 85 KS
- 1.5 dCi K9K SOHC 8v – 1461 cm3 – 66 kW; 89 KS
- 1.5 dCi K9K SOHC 8v – 1461 cm3 – 78 kW; 105 KS
- 1.9 dTi F9Q SOHC 8v – 1870 cm3 – 59 kW; 79 KS
Dizajn i udobnost Reno Clio vozila
Može se reći da je Renault Clio jedan od boljih superminija na tržištu polovnjaka. Unutrašnjost Renault Clio automobila je poprilično dobra, ali ako ste malo viši od proseka imaćete velikih problema da se udobno smestite, a stvari će otežati i činjenica da se volan podešava samo po visini. To je posebno problematično kod modela starijih generacija.
Sedišta su mnogima premekana, pa neki smatraju da vožnja i nije tako udobna. Dobra stvar, koja kompenzuje donekle ove probleme, jeste mekano vešanje koje dobro apsorbuje rupe i sve neravnine na putu.
Kasnije serije Renault Clio automobila donele su određene promene, pa se tako može reći da dizajn enterijera Renault Clio novijih automobila karakteriše mladalački i svež duh. Omekšana je plastika instrument table, a kvalitet izrade je sasvim pristojan i ima dobru ergonomiju. Sedišta Renault Clia 3 i Renautl Clia 4 su udobna, i mogu se podešavati za različite građe vozača.
Renault Clio vozače oduševljava dobrom upravljivošću i ponašanjem u krivinama, a šasija samog vozila nije previše teška i dovoljno je komfora za vozače i putnike. Veliki akcenat je stavljen na bezbednost Renault Clio automobila, tako da struktura karoserije koristi u velikoj količini čelik visoke čvrstoće.
Unutar Renault Clio vozila nalazi se šest vazdušnih jastuka (prednji, bočni i vazdušne zavese), a sigurnosni pojasevi imaju pirotehničke zatezače. Šasija je opremljena sistemima ABS, EBD, ESP, ASR, čime je bezbednost ovih modela dovedena do maksimuma.
Renault Clio iskustva i saveti vozača
Renault Clio automobili se bez problema mogu svrstati među pouzdanije automobile, a veliki deo propusta kod svake serije dešava se u ranim godinama proizvodnje. Pohvalno je da frnacuska kompanija osluškuje svoje kupce i njihove zamerke, pa uglavnom na redizajnu dosta unaprede sam model.
Prilikom kupovine obavezno je da se uverite u rad elektro opreme, odnosno elektronskih podizača, centralnog zaključavanja, zaključavanje poklopca goriva, radija, klima uređaja i grejanja, s obzirom na to da ponekad postoje problemi sa njihovom funkcionalnošću.
Takođe vozači Reno Clio automobila savetuju sve buduće i potencijalne vozače da prilikom kupovine automobila posebnu pažnju obrate i na kočnice. Iskustva vozača su pokazala da vozila opremljena sa FAP / DPF filterima nije pogodno često voziti na kratkim razdaljinama.
Ako se vozilo često upotrebljava na kratkim relacijama, motor uključuje “stanje pripravnosti”, čime se ograničava snaga motora. Kraće vožnje (gradske vožnje) generalno skraćuju radni vek filtera i mogu dovesti do njegovog preranog začepljenja.
Rezervni delovi za Renault Clio se mogu lako nabaviti, a vozači savetuju da se uvek biraju novi rezervni delovi, umesto polovnih, kako bi se zadržale optimalne funkcije i performanse Reno Klio automobila.
Najčešći kvarovi kod Reno Klio automobila
Kada su u pitanju Renault Clio kvarovi, najslabije tačke starijih modela su vešanje, kočnice i elektronika. Takođe, naša preporuka je da varijantu sa automatskim menjačem zaobiđete. Postoje podaci o problemima sa otvaranjem i zatvaranjem haube kod Reno Clio 2. Kvarovi na samom motoru nisu česti, ali ukoliko se dese, popravka može biti dosta skupa, posebno kod dizela.
Isto tako, bobina benzinskih motora je sklona kvarovima. Renault Clio 1.2 8v imaju često problema sa zupčastim kaišem, pa se kod modela sa ovim agregatom preporučuje menjanje zupčastog kaiša pre pređenih 40.000 km maksimalno ili 5 godina. Time se izbegavaju značajni problemi sa motorom.
Kod Renault Clio 1.5 dCi iskustva su pokazala da na modelima proizvedenim do januara 2002. godine, postoji rizik od unutrašnjeg oštećenja pumpe ubrizgavanja. Reno clio 1.5 dci generalno ima problem sa pumpom, a kvarovi tog tipa ponavljali su se i u narednim serijama kod iste verzije dizel motora.
Kod automobila novije generacije primećena je prekomerna potrošnja motornog ulja. Ovaj fenomen se odnosi samo na 1.2 TCe verzije motora. Primećeno je i nekoliko slučajeva neispravnosti elektromotora za zaključavanje prtljažnika, što sprečava njegovo otvaranje. Kod početnih modela postoji problem sa ljuštenjem hromiranih elemenata na karoseriji.
Renault Clio cena automobila – novi i polovni Renault Clio
Ukoliko želite da kupite neki Renault Clio model, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete pronaći poprilično velik raspon cena, s obzirom na to da se ova vozila proizvode već skoro 40 godina. S tim u vezi ako planirate kupovinu Reno Clio 1 automobila nije vam potrebno više od 1000 evra.
Kada su u pitanju automobili druge generacije, Renault Clio cena takvih vozila uglavnom se kreće od 1.500 pa sve do 3.000 evra, a u obzir se, pored godine proizvodnje, svakako mora uzeti i stanje u kojem se nalazi konkretan automobil, kao i opremljenost samog vozila. Reno Clio polovni automobil je svakako dobra investicija, jer se mogu naći relativno povoljni automobili, a kvalitet uglavnom ostaje na dobrom nivou.
Reno Clio 3 polovni automobil se na sajtovima za prodaju automobila kreće od 2.500 do 4.500 evra, a ovo je serija koja je značajno unapređena, pa možemo reći da se kupovina automobila ove generacije može isplatiti, ukoliko se pronađe automobil koji nije previše oštećen.
Kada je u pitanju Reno Clio polovni automobil četvrte generacije cena se kreće od 5.500 do 7.500 evra. Renault cenovnik se zaista mnogo razlikuje u zavisnosti od godine proizvodnje, ali i nivoa opremljenosti vozila, tako da uvek treba dobro razmisliti o tome koji model iz koje serije želite da kupite, tačnije koji vam se najviše isplati.
Kada su u pitanju Renault Clio cena novog automobila, poslednje pete generacije, kreće se oko 10.000 evra, ali s obzirom na to da se ulaganje u jedan ovakav automobil isplati na duže staze, onda vredi svakog uloženog novca. Ovi automobili, kao uostalom i drugi modeli francuskog proizvođača su veoma pouzdani i automobili su koji se ne menjaju tako često.
Zaključak i završno mišljenje o Renault Clio automobilima
Ako uzmemo u obzir sve navedene karakteristike i pojedinosti o ovom automobilu, možemo zaključiti da je Reno Klio jedan izuzetno dobar i kvalitetan model, što se svakako i moglo očekivati od ovog francuskog proizvođača automobila.
Za Reno Clio se može reći da je model koji ima brojne prednosti, ali svakako i određene mane, kao uostalom i svaki drugi model. Ono što je veoma važno kod ovog automobila jeste činjenica da vozačima pruža pouzdanost i sigurnost u vožnji, bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Kod nas su francuski automobili poznati kao kvalitetni i dugotrajni, što se može reći i za Renault Clio verziju.
Kada je u pitanju veliki servis Renault Clio automobili zahtevaju od vozača redovno održavanje i brigu, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima. Renault je kompanija koja je poznata po dobroj i kvalitetnoj izradi automobila, koji imaju poprilično dug vek trajanja, ali samo redovna kontrola vozila može učiniti da sve performanse automobila i motora budu uvek na vrhuncu.
Ukoliko su vam potrebni Renault Clio delovi za vaš automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Renault automobila.