NAPOMENA: Cene proizvoda koje se pojavljuju na Web sajtu su sa PDV-om, ali ne uključuju troškove transporta, koji će biti naknadno iskazani i dodati na računu.
Veliki servis automobila obično uključuje:
Nije moguće dati definitivan odgovor, jer veliki servis automobila neće podrazumevati iste stvari za različite automobile. U najvećem broju slučajeva veliki servis podrazumeva:
- Zamenu zupčastog kaiša i proveru zatezača i rolera
- Zamenu PK kaiša
- Zamenu rolera i španera
- Zamenu ulja u motoru i zamenu uljnog filtera
- Proveru i zamenu filtera za vazduh, filtera za gorivo i filtera kabine
- Zamenu vodene pumpe
- Proveru i, po potrebi, zamenu svećica i svećnjaka
- Kontrolu sistema za hlađenje, uključujući termostat i antifriz
- Detaljnu inspekciju sistema za kočenje, uključujući diskove, pločice i hidraulični sistem
- Zamenu kočionog i ulja menjača
- Proveru i servisiranje sistema za suspenziju i upravljanje
- Test akumulatora
- Opširniju provera raznih sistema na automobilu
Na koliko se radi veliki servis automobila?
Pitanje koje muči mnoge vozače je – na koliko se radi veliki servis automobila. Ne postoji striktna definicija na koliko pređenih kilometara se radi veliki servis, jer to umnogome zavisi od modela samog automobila, kao i od načina na koji se upotrebljava.
Automobil koji se vozi svaki dan, pogotovo na kratkim distancama će imati kraći interval velikog servisa od vozila koji se koristi vikendom i na dužim relacijama.
Veliki servis se radi ređe od malog servisa automobila. Dok mali servis uglavnom podrazumeva da se vrši zamena motornog ulja, filtera ulja, vazduha i kabine, dopunu raznih tečnosti i osnovnu proveru ispravnosti raznih sistema, veliki servis automobila je znatno kompleksniji.
Kao što smo rekli, na koliko kilometara se radi veliki servis najviše zavisi od preporuke proizvođača i načina vožnje. U normalnim uslovima se veliki servis uglavnom obavlja na 60.000 do 90.000 kilometara, ili nakon 4 – 5 godina.
Ovo ne znači da ne možete da ga obavljate na 120.000 kilometara ili više. Što se bolje upoznate sa svojim automobilom, bićete u mogućnosti da ga bolje održavate.
To što možda vaš prijatelj možda vozi model iste generacije i obavlja veliki servis na X kilometara ne znači ništa. Možda je njegov automobil iste generacije, ali ne znači da ima isti motor (iako je zapremina ista), i da ga upotrebljava na isti način kao i vi.
Delovi za veliki servis automobila
Poznato je da su fabrički delovi za auto višeg kvaliteta od zamenskih, što znači da je potrebno smanjiti interval za svaki naredni veliki servis.
Za svaki veliki servis delovi koji se najčešće menjaju su zupčasti kaiš, roleri, španeri, PK kaiš i pumpa za vodu. Preporuka je da delovi za veliki servis automobila koje kupite budu novi, jer niko ne može da vam garantuje koliko su polovni delovi istrošeni.
Kontaktirajte MD auto, a naše ljubazno osoblje daće vam odgovore na sva pitanja. Bilo da vam je potrebna zamena zupčastog kaiša, rolera, ili druge opreme, svi delovi za veliki servis za vaš model vozila će biti obezbeđeni u kratkom roku.
Kolika je cena za veliki servis automobila?
Još jedno problematično pitanje je cena velikog servisa. Budući da ima toliko varijacija za specifične automobile, nije lako odrediti cenu.
Recimo da vam treba zameniti zupčasti kaiš na 100.000 kilometara, a kočione pločice na 55.000 kilometara. Da li ćete pločice zameniti sada ili ćete čekati još 10.000 kilometara? Već ste dovezli auto u servis, svakako je isplativije sa aspekta troškova da ih zamenite tada, nego da za 10.000 kilometara dovozite auto ponovo.
U nekim servisima će vam takođe reći da ne morate da menjate rolere i španere, iako je predviđeno da se zamene po uputstvu.
Radni vek vodene pumpe se obično poklapa sa radnim vekom pogonskog kaiša, ali ako to nije slučaj, da li ćete je menjati u isto vreme ili čekati dok se ne pokvari?
Kao što vidite, ima dosta faktora koji će odrediti konačnu cenu velikog servisa vozila. U proseku se cena velikog servisa kreće od 200 do 400 evra.
Kada je u pitanju veliki servis cena za ruke će zavisiti od toga šta sve želite da promenite i koliko je sam motor komplikovan za rad.
Važnost Prilagođenog Pristupa
Svaki automobil ima svoje specifične servisne zahteve koji se mogu razlikovati u zavisnosti od godišta, modela, i vrste pogonskog sistema (benzin, dizel, hibrid). Stoga, prilikom velikog servisa, važno je detaljno se upoznati sa servisnim uputstvom proizvođača i prilagoditi servis specifičnostima svakog modela.
Veliki servis – informacije po modelu automobila
Veliki servis automobila predstavlja jedan od najvažnijih aspekata održavanja vozila, koji osigurava njegovu dugovečnost, pouzdanost i bezbednost. Kako se specifikacije i zahtevi razlikuju od modela do modela, važno je pristupiti svakom automobilu sa posebnom pažnjom, uzimajući u obzir njegove jedinstvene karakteristike i auto delove.
Specifičnosti Velikog Servisa Po Modelima Automobila
Za svaki model automobila, postoje određene specifičnosti koje treba uzeti u obzir prilikom velikog servisa. Na primer:
- Volkswagen Golf: Posebna pažnja se posvećuje proveri turbo punjača i sistema za ubrizgavanje goriva, posebno kod TDI motora.
- Toyota Corolla: Kod ovog model bitno je detailing poverty stanje Blanca rasporeda venti la i sistema VVT-i.
- BMW Serije 3: Fokus je na proveri sistema VANOS za promenljivo vreme ventila i elektronskim komponentama upravljačkog sistema.
- Mercedes C-Klasa: Kod ovih modela se detaljno pregledaju sistem za kontrolu emisije izduvnih gasova i elektronski sistemi stabilnosti.
.
Veliki servis je ključan za održavanje vašeg automobila u optimalnom stanju. U MD auto delovi Beograd, nudimo specijalizovane usluge servisiranja za različite modele automobila. Naš tim stručnjaka je obučen da prepozna i adresira specifične potrebe svakog vozila, koristeći najnovije tehnike i alate za dijagnostiku i popravku. Kontaktirajte nas da biste saznali više o servisnim paketima prilagođenim vašem vozilu i osigurali dugotrajnu pouzdanost i performanse vašeg automobila.