Audi A6 – iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače
Audi A6 je model koji proizvodi nemačka fabrika automobila Audi, počev od 1994. godine, pa sve do danas. Do sada je ovaj model proizveden u pet generacija, a svaka serija obeležena je slovom C i propratnim brojem kojim se razlikuju generacije (4, 5, 6, 7, 8). Audi A6 automobili dostupni su u limuzina i karavan verziji karoserije.
Sve generacije modela A6 ponudile su pogon na prednje točkove ili Torsen pogon na sva četiri točka, koji Audi prodaje kao svoj quattro sistem (Audi A6 kvatro). Inače, modeli A6 druge i treće generacije podelili su svoju platformu sa modelima kompanije Allroad.
Audi A6 je predstavnik više srednje klase i automobil koji je omiljen mnogim ljudima, a smatra se da je najkorišćeniji kompanijski automobil. Ovaj automobil je pandan Mercedes E klasi i BMW seriji 5.
Sadržaj
Audi A6 karakteristike
Prva generacija, model Audi A6 C4 se proizvodio od 1994. do 1997. godine. Model C4 se razvio od modela Audi 100. Izmena modela se temeljila na spoljašnjem uređenju tj. promeni svetala (napred i nazad), pokazivača smera, promeni prednje haube, blatobrana, kao lajsni na vratima i krovu.
U unutrašnjosti nije bilo tako značajnih promena (volan, zamena anlognog brojača kilometara digitalnim i još neke sitnice). Osim novih 2.8 30v (193 KS) i 2.5 tdi (140 KS) motora, izbor je ostao jednak kao i kod modela 100 samo što je motor 2.3 ukinut na nekim tržištima i stoga su modeli A6 C4 autombila sa tim motorom u današnje vreme veoma retki.
Dimenzije Audi A6 C4 automobila
- Dužina: 4,79 metara
- Širina: 1,78 metara
- Visina: 1,45 metara
- Težina: 1370 kilograma
- Međuosovinsko rastojanje: 2,76 metara
Druga generacija ovih modela automobila poznata je kao Audi A6 C5, a proizvodili su se od 1997. do 2004. godine. Kod modela određenih modela iz ove serije karoserija je u potpunosti izrađena od aluminijuma, čime se smanjena prosečna težina ovih automobila.(na 1460 kg)
Izbor motora je nadopunjen sa 2.4 v6 motorom (164 KS), 2.7 biturbo motorom i 3.0 v6 sa 220 konjskih snaga, a uvedene su i razne varijante tdi motora. Iz izbora motora ispao je 2.6 motor, kao i petocilindrični Audi A6 dizel motori, a sve zbog velike dužine, tj. nisu mogli da stanu u motorni prostor.
Dimenzije Audi A6 C5 automobila
- Dužina: 4,8 metara
- Širina: 1,81 metar
- Visina: 1,45 metara
- Težina: 1480 kilograma
- Međuosovinsko rastojanje: 2,76 metara
Uspeh koji je postigla prethodna generacija ovih vozila potvrđen je trećom generacijom, koja je dobila naziv Audi A6 C6. Predstavljen je 2004. godine. Ovaj model definitivno aludira na svog prethodnika, ali je malo duži i ima modifikovan prednji i zadnji deo. Unutra se našao novi sistem Multi Media Interface skraćeno MMI, ili – sistem za kontrolu i zabavu.
Novi je i 6-stepeni automatski menjač Tiptronic. Audi A6 je 2005. godine dobio prestižnu nagradu “World Car of the Year“. Postoje tri tipa karoserije ovog automobila – sedan , karavan (Avant iz 2005. godine) i Allroad iz 2006. Blagi fejslifting urađen je 2008. godine, a zadnji deo automobila postao je sličan manjem modelu Audi A4. Takođe, dobio je opciona prednja LED svetla.
Dimenzije Audi A6 C6 automobila
- Dužina: 4,93 metra
- Širina: 1,86 metara
- Visina: 1,46 metara
- Težina: 1520 – 1845 kilograma
- Međuosovinsko rastojanje: 2,84 metra
Kao odgovor na štutgartsku E klasu i minhensku seriju pet, Audi je izbacio novu generaciju modela A6. Novi Audi A6 C7 je kraći od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina. Novi Audi A6 dimenzije su slične kao i kod prethodnika prethodnika, sa nekoliko izuzetaka. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 69 mm, na 2.912 mm, a dužina automobila je smanjena za 12 mm, na 4.915 mm.
U poređenju sa konkurencijom, Audi A6 je i dalje jedan od najvećih modela više srednje klase, koji dužinom prevazilazi oba nemačka rivala, a duži su samo Jaguar i Infiniti. Povećanjem za skoro 7 centimetara, A6 ima drugo najduže međuosovinsko rastojanje u klasi, odmah nakon BMW-a serije 5.
Dimenzije Audi A6 C7 automobila
- Dužina: 4,91 metar
- Širina: 1,87 metara
- Visina: 1,46 metara
- Težina: 1690 – 1895 kilograma
- Međuosovinsko rastojanje: 2,91 metar
Peta generacija Audi A6 automobila predstavljena je na Salonu automobila u Ženevi 2018. godine. Proizvodnja ovog modela pokrenuta je u Nemačkoj u junu 2018. godine. Svi ponuđeni motori dolaze sa blagim hibridnim pogonom koji može smanjiti potrošnju goriva do 0,7 litara na 100 kilometara za vozila sa V6 motorom.
Audi A6 C8 će biti ponuđen u 7 novih boja eksterijera i 7 boja koje su dostupne u trenutnim modelima. Nakon predstavljanja C8, Audi je zvanično zaustavio proizvodnju starijih A6 i A7 dizel modela zbog istraživanja o novootkrivenom softveru za varanje emisija štetnih gasova.
Dimenzije Audi A6 C8 automobila
- Dužina: 4,94 metra
- Širina: 1,89 metara
- Visina: 1,46 metara
- Težina: 1690 – 1895 kilograma
- Međuosovinsko rastojanje: 2,92 metra
Motor Audi A6 automobila
Audi A6 C6 će ostati upamćen kao automobil sa širokom paletom motora. Počev od onih koji su zadvoljavali Euro 2 normu, pa sve do automobila iz 2018. godine koji zadovoljava Euro 6 normu. Ponudu menjača činili su 6-stepeni manuelni, Multitronic i Tiptronic.
Široka paleta motora Audi A6 počinje sa 1.8T četvoro-cilindričnim benzincem. U pitanju je sasvim pristojan izbor motora, isto kao i 2.0. Međutim, uz auto Audi A6 najbolje idu V6 motori kojih ima sa 2.4, 2.7T, 2.8 i 3.0 litara radne zapremine.
Prosečna potrošnja za V6 motore je oko 8 litara benzina, ali imajte na umu da ovo u gradskoj vožnji može drastično da se poveća. Najveći benzinac je V8 4.2L i on se ne preporučuje kako zbog jako visokih troškova registracije tako i zbog potrošnje koja je ogromna.
Ako tražite umerenu varijantu, tu su i dizel agregati koji su se odlično pokazali. Audi A6 1.9 je najmanji, a tu su i dva V6 2.5 TDI-a. Prosek potrošnje je oko 7 litara, a ovi motori odlično vuku. Kada su u pitanju Audi A6 1.9 tdi iskustva vozača pokazala su da se radi o sigurnom izboru.
Nećete biti razočarani od strane bilo kojeg drugog motora mada 2.7T sa 230 KS je posebno dobar i daje odlične rezultate u vožnji. Tu su i 2.4-litarski, 2.8-litarski i 3.0-litarski motor Audi A6 vozila. Što se tiče dizela 1.9 TDI je izbor za svakodnevne situacije, ali ako redovno vučete ili nosite teški teret onda je preporučljivo da odaberete 2.5 TDI.
Benzinci imaju znatno niže troškove održavanja, pa tako 2.4 i 4.2 motori koriste multipoint ubrizgavanje goriva koje je prilično jednostavno za održavanje. Ostali motori imaju direktno ubrizgavanje goriva u komoru za sagorevanje i suočavaju se sa taloženjem naslaga ugljenika na ventilima
Audi A6 benzinci – verzije motora koje su najčešće u upotrebi
- 1.8 – 1781 cm³ 92 kW (125 ks); prosečna potrošnja: 7,0 litara
- 2.0 – 1984 cm³ 74 kW (101 ks); prosečna potrošnja: 7,2 litara
- 2.0E – 1984 cm³ 85 kW (115 ks); prosečna potrošnja: 7,4 litara
- 2.0E – 1984 cm³ 103 kW (140 ks); prosečna potrošnja: 7,5 litara
- 2.6E – 2598 cm³ 110 kW (150 ks); prosečna potrošnja: 7,7 litara
- 2.8E – 2771 cm³ 128 kW (174 ks); prosečna potrošnja: 7,8 litara
- 2.8E – 2771 cm³ 142 kW (193 ks); prosečna potrošnja: 7,9 litara
- 1.8 T – 1781 cm³ 110 kW (150 ks); prosečna potrošnja: 7,5 litara
- 1.8 T – 1781 cm³ 132 kW (180 ks); prosečna potrošnja: 7,7 litara
- 2.4 – 2393 cm³ 100 kW (136 ks); prosečna potrošnja: 9,7 litara
- 2.4 – 2393 cm³ 120 kW (163 ks); prosečna potrošnja: 9,8 litara
- 2.4 – 2393 cm³ 121 kW (165 ks); prosečna potrošnja: 9,8 litara
- 2.7 T – 2671 cm³ 169 kW (230 ks); prosečna potrošnja: 8,0 litara
- 2.7 T – 2671 cm³ 184 kW (250 ks); prosečna potrošnja: 8,2 litara
- 2.8 – 2771 cm³ 142 kW (193 ks); prosečna potrošnja: 8,2 litara
- 4.2 – 4172 cm³ 220 kW (300 ks); prosečna potrošnja: 11,5 litara
- 2.0 TFSI – 1984 cm³ 125 kW (170 ks); prosečna potrošnja: 7,5 litara
- 2.4 – 2393 cm³ 130 kW (177 ks); prosečna potrošnja: 9,9 litara
- 2.8 FSI – 2773 cm³ 140 kW (190 ks); prosečna potrošnja: 8,2 litara
- 2.8 FSI – 2773 cm³ 154 kW (210 ks); prosečna potrošnja: 8,4 litara
- 2.8 FSI – 2773 cm³ 162 kW (220 ks); prosečna potrošnja: 8,8 litara
- 3.0 TFSI – 2995 cm³ 213 kW (290 ks); prosečna potrošnja: 9,4 litara
- 3.2 FSI – 3123 cm³ 188 kW (255 ks); prosečna potrošnja: 9,7 litara
- 4.2 – 4163 cm³ 246 kW (335 ks); prosečna potrošnja: 11,7 litara
- 4.2 FSI – 4163 cm³ 257 kW (350 ks); prosečna potrošnja: 10,2 litara
Audi A6 dizel verzije motora koje se najčešće koriste
- 1.9 TDI – 1896 cm³ 66 kW (90 ks); prosečna potrošnja: 6,0 litara
- 2.5 TDI – 2461 cm³ 85 kW (115 ks); prosečna potrošnja: 6,8 litara
- 2.5 TDI – 2461 cm³ 103 kW (140 ks); prosečna potrošnja: 7,0 litara
- 1.9 TDI – 1896 cm³ 81 kW (110 ks); prosečna potrošnja: 6,4 litara
- 1.9 TDI – 1896 cm³ 85 kW (115 ks); prosečna potrošnja: 6,6 litara
- 2.5 TDI – 2496 cm³ 110 kW (150 ks); prosečna potrošnja: 7,9 litara
- 1.9 TDI – 1896 cm³ 96 kW (130 ks); prosečna potrošnja: 6,8 litara
- 2.5 TDI – 2496 cm³ 114 kW (155 ks); prosečna potrošnja: 8,1 litar
- 2.5 TDI – 2496 cm³ 120 kW (163 ks); prosečna potrošnja: 8,6 litar
- 2.5 TDI – 2496 cm³ 120 kW (163 ks); prosečna potrošnja: 8,8 litara
- 2.5 TDI – 2496 cm³ 132 kW (180 ks); prosečna potrošnja: 9,2 litar
- 2.0 TDI – 1968 cm³ 100 kW (136 ks); prosečna potrošnja: 6,0 litara
- 2.0 TDI – 1968 cm³ 103 kW (140 ks); prosečna potrošnja: 6,1 litar
- 2.0 TDI – 1968 cm³ 125 kW (170 ks); prosečna potrošnja: 6,3 litara
- 2.7 TDI – 2698 cm³ 132 kW (180 ks); prosečna potrošnja: 7,0 litara
- 2.7 TDI – 2698 cm³ 140 kW (190 ks); prosečna potrošnja: 7,2 litara
- 3.0 TDI – 2967 cm³ 165 kW (225 ks); prosečna potrošnja: 7,7 litara
Dizajn i udobnost Audi automobila
Audi A6 automobil je od svog pojavljivanja postao svojevrsni simbol za kvalitet i u svojoj klasi automobila predstavlja sinonim za eleganciju, pouzdanost, snagu, praktičnost i svestranost. Enterijer ovog modela je dizajniran tako da sve ide u korist korisnika automobila, bilo da je u pitanju vozač ili ostali putnici, a kvalitet materijala je na standardnom, nemačkom nivou.
Audi A6 ima prostranu unutrašnjost koja je dovoljno velika da primi pet odraslih osoba. Klima uređaj i elektronski podizači su standardni, a ovaj model dolazi sa elektronskom parkirnom kočnicom koja se aktivira preko prekidača na centralnoj konzoli.
Za putnike na zadnjim sedištima postoji pristojan prostor za noge i za glavu, dok sedišta pružaju ravnotežu, udobnost i dobru podršku za leđa. Tri pojasa su standardna pozadi, kao i tri naslona za glavu podesiva po visini.
Audi A6 automobili generalno imaju prilično bogatu opremu, a dizajn samog automobila odiše elegancijom i stilom. Raskoš i elegancija se nastavljaju i u putničkom prostoru, koji se uglavnom izrađuje od skupocene kože i mahagonija, a upotrebljava se i malo aluminujuma i hroma radi modernijeg – sportskog utiska.
Prednja sedišta su više udobne fotelje, koje se inače pomeraju u svim pravcima, kao i upravljač, tako da je vrlo jednostavno pronaći idealnu poziciju za volanom. Izolacija putničkog prostora je zaista temeljna, pa se čak ni veće brzine ne osećaju.
Audi A6 iskustva i saveti vozača
Kada su u pitanju Audi A6 automobili iskustva vozača govore da je u pitanju jedan poprilično dobar i siguran automobil, koji je veoma pouzdan i bezbedan za vožnju. Ipak, ono što će vam svaki iskusni vozač posavetovati jeste da prilikom kupovine polovnih Audi A6 automobila obavezno utvrdite stanje motora.
To je jedino moguće uraditi u servisu, stoga nemojte oklevati da dobro proverite automobil pre nego što izdvojite novac za njega. Iako polovni, Audi modeli mogu biti izuzetno skupi, a pored toga postoji verovatnoća da se radi o oštećenim automobilima. Tada možete doći u vrlo nezgodnu situaciju jer su delovi za Audi A6 uglavnom nešto skuplji, pa vam se ne isplati stalno ga popravljati.
Iskustva vozača pokazala su da stariji Audi modeli uglavnom imaju problem sa usisnom granom, a poznato je da neuravnotežen rad ovog elementa može da prouzrokuje nepravilno sagorevanje goriva u cilindrima. Uzročno-posledično dolazi do problema sa motorom koji počinje da gubi svoje karakteristike.
Audi A6 kvarovi
Kao i kod svakog drugog automobila, tako i Audi A6 model ima neke greške koje mogu da prouzrokuju određene probleme vozačima. Iako su kvarovi mahom retki, oni se uglavnom dešavaju kada su u pitanju polovni Audi A6 automobili, s obzirom na to da zub vremena može da utiče na pojavu određenih nepravilnosti u radu samog automobila i njegovih komponenti.
Kvarovi koji su najčešće zabeleženi na Audi A6 automobilima su curenje pumpe za vodu, ali i problemi sa meračem protoka vazduha. Na modelima koji su proizvedeni pre 2001. godine često se dešavalo da vibriraju farovi, a na istim automobilima vrlo često se javlja i problem sa podizačima prozora.
Kada je reč električnim sistemima primetna je potreba za čestom zamenom sijalica, a ponekad e dešava da ne funkcioniše pokazivač nivoa goriva i temperature motora. Kada su u pitanju Audi A6 C5 iskustva pokazuju da se neretko dešava da se sakuplja voda u posudi za baterije.
Na nekim novijim Audi modelima dešava se da oznake na displeju bord kompjutera nestanu. Kod Audi A6 karavan verzija često dolazi do kvarova vazdušnog oslanjanja, kao i do prodiranja tečnosti za pranje u MMI jedinicu koja se nalazi u gepeku. Kod Audi A6 C6 modela primetan je problem sa ventilacijom i sistemom klimatizacije. A primetno je i kasno aktiviranje airbag-a.
Za sve probleme, Audi A6 delovi se mogu pronaći u našoj prodavnici auto delova i dostupni su vam za sve verzije ovog modela. Prednost je što ovde dobijate potpuno nove, nekorišćene delove, pa možete biti sigurni da ste novac uložili u pravu stvar.
Audi A6 cena automobila
Ukoliko imate želju da nabavite neki od Audi A6 modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati poprilično velik raspon cena, s obzirom na to da se automobili ove serije proizvode već skoro 25 godina. S tim u vezi, za automobile starijih generacija (C4 i C5) uglavnom je potrebno izdvojiti između 2000 i 5000 evra.
Kada su u pitanju automobili novijih generacija, proizvedeni u poslednjih 15-ak godina, cena tih vozila uglavnom se kreće od 3500, pa sve do 20.000 evra, a u obzir se, pored godine proizvodnje, mora uzeti i stanje u kojem se nalazi automobil, kao i opremljenost određenog vozila. Polovni Audi A6 je svakako dobra investicija, jer se mogu naći relativno povoljni automobili, a kvalitet je neminovan.
Audi A6 cenovnik novih automobila je svakako neuporedivo drugačiji i novija vozila ovog nemačkog auto-giganta uglavnom mogu da pribave samo oni sa nešto dubljim džepom. Kada je u pitanju novi Audi A6 cena vozila je oko 40.000 evra, pa iako nema sumnje da jedan takav automobil vredi uloženog novca, preporuka je da je ipak bolje sačekati da cena malo spadne, odnosno nabaviti neki od starijih modela koji su jednako dobri i kvalitetni.
Audi A6 – zaključak i završno mišljenje
Na osnovu svega navedenog, možemo slobodno da zaključimo kako je Audi A6 jedan izuzetno dobar i kvalitetan automobil, koji kao i svaki drugi model, ima svoje prednosti i mane, ali je automobil koji nudi veliki broj mogućnosti svakom vozaču. Kod ovog automobila možete biti sigurni da ćete proći bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Kod nas su nemački automobili generalno veoma popularni, a isti je slučaj i sa Audi A6 verzijom.
Kada je u pitanju veliki servis Audi A6 vozila zahtevaju redovno održavanje, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima iz prve tri generacije, kako bi automobil tokom dužeg perioda ostao u adekvatnom stanju. Ukoliko su vam potrebni delovi za Audi A6 ili bilo koji drugi Audi automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Audi vozila.