Volkswagen TDI motori: Inovacija i pouzdanost u svetu savremenih dizel tehnologija

Volkswagen TDI motori: Inovacija i pouzdanost u svetu savremenih dizel tehnologija

Volkswagen je jedan od najpoznatijih proizvođača automobila na svetu, a njihovi TDI (Turbocharged Direct Injection) dizel motori su jedni od najcenjenijih na tržištu. TDI motori su revolucionarni u pogledu efikasnosti i ekologije, nudeći visoke performanse i niske emisije štetnih gasova. U ovom tekstu ćemo detaljno analizirati istoriju, inovacije i pouzdanost TDI Volkswagen motora.

Istorija TDI motora

TDI tehnologija potiče iz kasnih 1980-ih, kada je Volkswagen započeo razvoj direktnog ubrizgavanja goriva pod pritiskom u cilindar. Prvi TDI motori ugrađeni su u Volkswagen automobile 1993. godine, sa modelom Golf TDI. Od tada, TDI tehnologija je evoluirala i unapređena, a danas se može naći u različitim modelima, uključujući i one iz Audi, SEAT i Škoda marke.

Volkswagen TDI motori: Inovacija i pouzdanost u svetu savremenih dizel tehnologija

Ko je konstruisao TDI motor

TDI motori su rezultat inovacija i naprednog inženjeringa u Volkswagen grupi. Međutim, iza uspeha TDI tehnologije stoji jedan čovek koji je bio ključan u njihovom razvoju – dr. Herbert Demel. Dr. Demel je bio direktor istraživanja i razvoja u Volkswagen grupi od 1989. do 1996. godine, a njegova vizija i inženjerska stručnost doprineli su razvoju i popularnosti TDI tehnologije.
Dr. Demel je prepoznao potencijal direktnog ubrizgavanja goriva pod visokim pritiskom i turbo punjenja u dizel motorima. Njegov tim je razvio prvi TDI motor, koji je prvi put predstavljen 1993. godine u Volkswagen Golfu. TDI tehnologija je zatim brzo proširena na druge modele u Volkswagen grupi, uključujući i marke kao što su Audi, SEAT i Škoda.

Inovacija i performanse

Volkswagenovi TDI motori su poznati po svojim inovacijama i performansama. Oni koriste turbo punjače koji povećavaju snagu motora i omogućavaju veći obrtni moment i efikasnije sagorevanje goriva. Pored toga, direktno ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom poboljšava atomizaciju goriva, što doprinosi smanjenju emisije štetnih gasova i većoj efikasnosti motora.

Neki od najpoznatijih TDI motora uključuju 1.9 TDI i 2.0 TDI. Prvi, 1.9 TDI motor, smatra se jednim od najpouzdanijih dizel motora na tržištu. Automobili sa ovim motorom nude izvanredne performanse i dugotrajnost. S druge strane, 2.0 TDI motor je nagrađivan, uključujući i Wards’ 10 Best Engines nagradu u 2010. godini.

Pouzdanost i problemi TDI motora

Iako su Volkswagenovi TDI motori generalno pouzdani, kao i kod svih motora, mogu se javiti određeni problemi. Jedan od čestih problema u TDI motorima je zaprljanje EGR ventila, što može dovesti do smanjenja performansi i povećanja emisije štetnih gasova. Redovno čišćenje i održavanje EGR ventila može pomoći u sprečavanju ovog problema.

Drugi problem koji se može javiti u TDI motorima je habanje i pucanje zupčastog kaiša. Kako bi se sprečila potencijalna šteta na motoru, preporučuje se redovna zamena zupčastog kaiša prema preporukama proizvođača.

U nekim slučajevima, TDI motori mogu imati problema sa visokim pritiskom goriva, što može dovesti do oštećenja visokopritisnih pumpi. Redovna kontrola pritiska goriva i održavanje sistema za ubrizgavanje goriva mogu pomoći u sprečavanju ovih problema.

Volkswagen TDI motori: Inovacija i pouzdanost u svetu savremenih dizel tehnologija

Najbolji TDI motori u VW ponudi

Volkswagen nudi širok spektar TDI motora u svojim modelima. Neke od najboljih TDI motora u VW ponudi su:

1.6 TDI – Ovaj motor je poznat po svojoj efikasnosti i niskoj potrošnji goriva. Može se naći u različitim modelima, kao što su Golf, Polo i Passat.

2.0 TDI – Kao što smo već pomenuli, ovaj motor je nagrađivan i pruža visoke performanse uz odličnu efikasnost i nisku emisiju štetnih gasova. Dostupan je u različitim verzijama snage, i može se naći u modelima kao što su Golf GTD, Passat, Tiguan i mnogim drugima.

3.0 TDI V6 – Ovaj snažan V6 dizel motor nudi izvanredne performanse uz razumnu potrošnju goriva. Može se naći u luksuznim modelima kao što su Audi A6, A7, A8 i Q7, kao i Volkswagen Touareg.3.0 TDI V6 motor je jedan od najmoćnijih i najnaprednijih dizel motora u Volkswagen grupi. Ovaj motor se izdvaja po svojim izvanrednim performansama, tehnološkim inovacijama i pouzdanosti. Evo još nekoliko informacija o 3.0 TDI V6 motoru:

Nekoliko informacija o 3.0 TDI V6 motoru

Lanac umesto kaiša: Za razliku od nekih drugih TDI motora koji koriste zupčasti kaiš, 3.0 TDI V6 motor koristi lanac za pokretanje bregaste osovine. Lanac ima duži radni vek i manje je podložan istezanju i pucanju u poređenju sa zupčastim kaišem. Ovo rezultira dužim intervalima zamene i smanjenim potrebama za održavanjem, što povećava pouzdanost motora.

Bi-Turbo tehnologija: U nekim verzijama 3.0 TDI V6 motora, Volkswagen grupa koristi bi-turbo tehnologiju. Bi-turbo sistem koristi dva turbo punjača različitih veličina, koji rade zajedno kako bi poboljšali performanse motora. Ovo omogućava brži odziv na niskim obrtajima i veću snagu na visokim obrtajima.

Common-Rail sistem ubrizgavanja goriva: 3.0 TDI V6 motor koristi napredni common-rail sistem ubrizgavanja goriva, koji omogućava precizniju kontrolu ubrizgavanja goriva i bolju atomizaciju. Ovo rezultira u tišem radu motora, manjoj potrošnji goriva i smanjenim emisijama štetnih gasova.

AdBlue sistem za smanjenje emisije azotnih oksida (NOx): Kao i kod 2.0 TDI motora, 3.0 TDI V6 motor koristi AdBlue tehnologiju za smanjenje emisije azotnih oksida. Ovaj sistem ubrizgava AdBlue tečnost u izduvne gasove, koji reaguje sa azotnim oksidima i pretvara ih u neškodljiv azot i vodu. Ovo doprinosi smanjenju emisije štetnih gasova i ispunjavanju strožih ekoloških standarda.

Širok spektar primene: 3.0 TDI V6 motor se koristi u različitim luksuznim i sportskim modelima Volkswagen grupe. Pored Audi A6, A7, A8 i Q7, kao i Volkswagen Touareg, ovaj motor se takođe može naći u Porsche Cayenne, Audi SQ5 i drugim snažnim modelima.

Volkswagen TDI motori: Inovacija i pouzdanost u svetu savremenih dizel tehnologija

Najpopularniji TDI motori

Najpopularniji TDI motori uključuju 1.9 TDI, 2.0 TDI i 1.6 TDI. Ovde su neke zanimljivosti o ovim motorima koji su pomogli da postanu popularni među vozačima širom sveta.

1.9 TDI motor:

  • Ovaj motor je jedan od najdugovečnijih TDI motora koje je Volkswagen proizveo. Neki od ovih motora su poznati po tome što su prešli preko 500.000 km bez većih problema.
  • 1.9 TDI motor je bio jedan od prvih dizel motora koji su koristili varijabilnu geometriju turbine (VGT), što je poboljšalo performanse i efikasnost turbo punjača.
  • 1.9 TDI motori su bili dostupni u različitim verzijama, uključujući 90 KS, 110 KS, 130 KS i 150 KS, što je omogućilo vozačima da izaberu motor prema njihovim potrebama i željama.

2.0 TDI motor:

  • 2.0 TDI motor koristi common-rail tehnologiju ubrizgavanja goriva, što ga čini tišim i uglađenijim u radu u poređenju sa starijim 1.9 TDI motorima.
  • Ovaj motor je dostupan u različitim verzijama, uključujući 140 KS, 170 KS, 184 KS i 240 KS, što omogućava širok spektar performansi za različite automobile i potrebe vozača.
  • 2.0 TDI motor je prvi Volkswagenov motor koji je koristio AdBlue sistem za smanjenje emisije azotnih oksida (NOx), što je doprinelo ekološkoj prihvatljivosti motora.

1.6 TDI motor:

    • 1.6 TDI motor je dizajniran za veću efikasnost i manju potrošnju goriva, što ga čini idealnim za gradske automobile i one koji traže ekonomičnost u vožnji.
    • Ovaj motor koristi common-rail tehnologiju ubrizgavanja goriva i varijabilnu geometriju turbine (VGT), što rezultira tišim radom i boljim performansama u odnosu na snagu motora.
      1.6 TDI motori su dostupni u verzijama od 75 KS, 90 KS, 105 KS i 120 KS, pružajući širok izbor opcija za različite modele automobila.

Noviji TDI motori: 35 TDI, 45 TDI, 50 TDI i 55 TDI

Od 2018. godine, Volkswagen grupa nastavlja sa razvojem i unapređenjem svojih TDI dizel motora, uvodeći nove generacije i varijante motora kako bi postigli bolje performanse, veću efikasnost i niže emisije štetnih gasova. Evo nekoliko ključnih informacija o novijim TDI motorima koji su se počeli proizvoditi od 2018. godine:

  1. 1.5 TDI: Ovaj četvorocilindrični dizel motor je uveden kao zamena za prethodni 1.6 TDI motor. Nudi snagu u rasponu od 90 do 115 konjskih snaga, uz poboljšanu efikasnost i smanjenu emisiju štetnih gasova. Možete ga pronaći u modelima kao što su Volkswagen Golf, Polo, T-Roc i Škoda Scala.
  2. 2.0 TDI Evo: Volkswagen je predstavio unapređenu verziju popularnog 2.0 TDI motora, nazvanu „Evo“. Ovaj motor koristi naprednije tehnologije ubrizgavanja goriva i turbo punjenja, kao i poboljšani sistem za smanjenje emisije azotnih oksida (NOx) pomoću AdBlue tehnologije. 2.0 TDI Evo motor nudi snagu u rasponu od 110 do 200 konjskih snaga, a može se naći u modelima kao što su Volkswagen Golf, Passat, Tiguan i Arteon.

Nove oznake motora

  1. 35 TDI, 45 TDI, 50 TDI i 55 TDI: Volkswagen grupa je uvela novi sistem oznaka za svoje TDI motore, koji se sada koristi za modele Audi, Škoda i SEAT. Ove oznake se odnose na različite nivoe snage motora:35 TDI: Obično se odnosi na 2.0-litarski TDI motor sa snage oko 150 konjskih snaga, koji se koristi u modelima kao što su Audi A3, Škoda Octavia i Volkswagen Golf.45 TDI: Ovaj motor pruža veću snagu u poređenju sa 35 TDI motorom, obično između 200 i 230 konjskih snaga. Može se naći u većim modelima kao što su Audi A6, A7 i Volkswagen Passat.-50 TDI: 50 TDI motor je obično 3.0-litarski V6 dizel motor koji nudi snagu u rasponu od 280 do 300 konjskih snaga. Možete ga pronaći u luksuznijim modelima kao što su Audi A6, A7, A8, Q7 i Q8.-55 TDI: Ovaj motor takođe predstavlja 3.0-litarski V6 dizel motor, ali sa većom snagom, obično iznad 300 konjskih snaga. Koristi se u modelima kao što su Audi A6, A7, Q7, Q8, kao i u sportskim verzijama poput Audi SQ5.
  2. Noviji TDI motori koriste unapređene sisteme za smanjenje emisije štetnih gasova, uključujući selektivnu katalitičku redukciju (SCR) sa AdBlue tehnologijom, kao i dizajn motora optimizovan za smanjenje emisije čestica i azotnih oksida (NOx). Ove tehnologije doprinose ispunjavanju strožih ekoloških standarda kao što su Euro 6d-TEMP i Euro 6d.
  3. Mild-hybrid tehnologija (MHEV):  Volkswagen grupa je uvela blagu hibridnu tehnologiju (MHEV) kako bi dodatno poboljšala efikasnost i smanjila emisije. Ovi motori koriste 48-voltni električni sistem i integrisani starter-generator (ISG) koji omogućava rekuperaciju energije tokom kočenja i iskorišćavanje ove energije za pokretanje sistema, kao što je start-stop sistem, bez opterećenja na motoru. MHEV tehnologija može se naći u nekim 2.0 TDI Evo i 3.0 TDI V6 motorima, posebno u Audi modelima.

Volkswagen TDI motori: Inovacija i pouzdanost u svetu savremenih dizel tehnologija

Motorna ulja za TDI motore:

Za Volkswagen TDI motore, preporučuje se korišćenje motornih ulja koji ispunjavaju VW propisane specifikacije kako bi se osigurala optimalna zaštita motora, dugotrajnost i performanse. Neki od preporučenih motornih ulja uključuju:

  1. VW 505.01 – Ova specifikacija se preporučuje za starije 1.9 TDI i neke 2.0 TDI motore. Ulja koja ispunjavaju ovu specifikaciju su uglavnom sintetička sa viskozitetom 5W-40 ili 5W-30.
  2. VW 507.00 – Ovo je najčešće preporučena specifikacija za većinu novijih TDI motora. Ulja sa ovom specifikacijom su nisko-sumporna i kompatibilna sa dizel motorima sa DPF (dizel filterom čestica). Tipični viskoziteti ovih ulja su 5W-30 ili 0W-30.

Uvek proverite uputstva za održavanje vašeg vozila i pridržavajte se preporučenih specifikacija i intervala zamene ulja kako biste osigurali pravilno funkcionisanje i zaštitu TDI motora.

Akumulatori za TDI motore:

Kapacitet akumulatora potreban za TDI motor zavisi od modela automobila, veličine motora i dodatnih električnih komponenti koje vozilo koristi. Uopšteno govoreći, evo nekoliko preporuka za kapacitet akumulatora za različite TDI motore:

  1. 1.6 TDI i 1.9 TDI – Za ove motore, preporučuje se akumulator kapaciteta između 60 Ah i 70 Ah, sa strujom hladnog starta (CCA) od 540 A do 640 A.
  2. 2.0 TDI – Za većinu 2.0 TDI motora, akumulator kapaciteta od 70 Ah do 85 Ah sa strujom hladnog starta (CCA) od 640 A do 760 A će biti dovoljno.
  3. 3.0 TDI V6 – Za snažnije TDI motore, kao što je 3.0 TDI V6, preporučuje se akumulator kapaciteta od 85 Ah do 100 Ah sa strujom hladnog starta (CCA) od 760 A do 900 A.

Ove preporuke su samo okvirne, pa je najbolje da proverite specifikacije vašeg automobila ili se konsultujete sa stručnjakom kako biste odabrali odgovarajući akumulator za vaš TDI motor.

Volkswagen TDI motori: Inovacija i pouzdanost u svetu savremenih dizel tehnologija

Auto delovi za TDI motore u prodavnicama

Ukoliko posedujete automobil sa TDI motorom i tražite kvalitetne rezervne delove, MD AUTO je pravo mesto za vas. U njihovoj ponudi možete pronaći širok spektar delova za TDI motore, uključujući:

Filtere za vazduh, ulje i gorivo
EGR ventile
Turbopunjače
Delove za ubrizgavanje goriva
Zupčaste kaiševe i setove za zamenu
Delove za rashladni sistem

Volkswagenovi TDI motori su poznati po svojoj inovaciji, efikasnosti i pouzdanosti. Od njihovog uvođenja u 1993 godini, TDI tehnologija se neprestano unapređuje kako bi isporučila bolje performanse i smanjila emisiju štetnih gasova. Iako nisu bez potencijalnih problema, pravilno održavanje i redovna zamena potrošnih delova mogu doprineti dugotrajnosti i pouzdanosti ovih motora.

Ako ste vlasnik Volkswagenovog automobila sa TDI motorom, važno je da redovno servisirate svoje vozilo kako biste osigurali optimalne performanse i smanjili mogućnost kvarova.

Ukoliko planirate da kupite automobil sa TDI motorom, preporučuje se da istražite različite modele i opcije kako biste pronašli onaj koji najbolje odgovara vašim potrebama i budžetu. Takođe, posetite prodavnice auto delova MD AUTO kako biste obezbedili kvalitetne delove i servis za vaš novi automobil sa TDI motorom.