Kako zameniti ulje u motoru (brzo i lako)

Kako zameniti ulje u motoru (brzo i lako)

Došao je i taj dan kada se treba obaviti zamena ulja u motoru. Vožnja automobila sa starim uljem i ne poštovanje intervala zamene ulja u motoru je pogubno za njegovu ispravnost. Dobra vest je što ne morate u posetu automehaničaru – pogledajte kako zameniti ulje u motoru potpuno samostalno.

Zašto da sami menjate ulje?

Pre svega, zameniti ulje u motoru nije nuklearna fizika, bukvalno svako može da obavi zamenu ulja bez problema. Procedura je prilično jednostavna i ne zahteva da odvojite ceo dan kako biste to učinili.

Iako deluje kao da će poseta automehaničaru za zamenu ulja uštedeti vreme, zapravo ćete duže biti bez automobila. Osim toga, mnoge radnje naplaćuju nerealno visoku cenu za tako prost zadatak.

Zamena motornog ulja jeste jednostavan zadatak, ali vam je svakako potrebna priprema.

Šta vam je potrebno da bi zamena motornog ulja prošla bez frke

Pre svega, potrebno vam je motorno ulje. Pre nego što krenete u nabavku, pogledajte uputstvo proizvođača za naveden tip ulja, a naročito je važno da ispoštujete viskoznost. Ne morate apsolutno da se pridržavate uputstva, ali je to siguran izbor. Ako nemate uputstvo kod sebe, istražite na internetu.

Kod novijih motora je veoma bitno da postoji tačno određen pritisak koji reguliše intervale ventila i obezbeđuje pravilnu tenziju lanca ili kaiša.

Sledeća stvar je filter ulja. Nekada se filteri nisu razlikovali, ali je danas situacija drugačija. Ukoliko uputstvo preporučuje zamenu ulja na 15.000 kilometara, od ključne važnosti je da kupite filter koji će podneti veću kilometražu.

Zaista nije isplativo da sipate skupo sintetičko ulje, da biste ubacili najjeftiniji filter koji može da izdrži 5.000 km. Sa druge strane, ako vam je interval zamene ulja u motoru 5.000 km, možete da prođete i sa jeftinijim.

  • Stare krpe
  • Sigurnosne naočare
  • Gumene rukavice
  • Ključ
  • Ključ za filter
  • Vanglica
  • Dizalica i stubovi

ključ alat

Zamena ulja i filtera u par koraka

Priprema automobila

  • Zagrejte motor, toplota će učiniti da ulje teče lakše. Upalite auto i ostavite ga uključenog par minuta. Parkirajte na ravnom, povucite ručnu i ostavite 10 minuta da se ohladi.
  • Stavite letve ispod točkova koji će ostati na zemlji, zatim podignite auto dizalicom i postavite stubove na mestima gde je predviđeno. Proverite da li je stabilno pre nego što uklonite dizalicu.
  • Pronađite karter ulja – ravnu metalnu posudu ispod automobila.
  • Postavite vanglicu ispod kartera i rupice za odvod (gde se nalazi čep).

Istakanje ulja i sipanje novog

  • Uklonite čep kartera (izgleda kao šraf).
  • U nekom trenutku ulje će početi da curi i gotovo sigurno će vam iscureti po rukama, zato su vam potrebne rukavice. Sačekajte da se ulje ocedi.
  • Nakon što je staro ulje iscurelo, obrišite krpom rupicu. Pre nego što vratite čep, skinite bakarni podložak, obrišite krpom i stavite novi bakarni podložak, našrafite nazad.
  • Pronađite filter ulja, nemaju standadrnu poziciju, tako da mogu biti na različitim mestima u zavisnosti od modela. Na nekim novijim automobilima postoji posebna posuda za filter ulja, pa ćete morati da skinete poklopac.
  • Odvrnite čep za posudu ulja ispod haube.
  • Dodajte novo ulje u pravilnoj količini – koliko piše u uputstvu. Ako sipate više, može da dođe do oštećenja motora.
  • Vratite čep na mesto.

Zamena filtera ulja

  • Skinite stari filter ulja, možda ćete moći rukom, ali će vam najverovatnije trebati ključ. Neka vam vanglica stoji ispod filtera, jer će u njemu biti starog ulja.
  • Spremite novi filter. Napunite ga malom količinom ulja kako bi se brže povratio pritisak u motoru pri sledećem paljenju. Osim toga, prstom podmažite gumenu zaptivku pre nego što ga ušrafite.
  • Ne morate da koristite ključ za vraćanje filtera. Dovoljno će biti da ga ručno zašrafite dok zaptivka ne ostvari kontakt i okrenite ga još za jednu četvrtinu.

Finalni koraci

  • Pogledajte ispod da li nešto curi.
  • Nije strašno da ostane ulja na spoljašnosti kartera, ali može da se zadimi dok se motor greje i prouzrokuje neprijatan miris u kabini.
  • Upalite auto i obratite pažnju da se lampica za pritisak ulja ugasi ubrzo nako starta.
  • Ostavite da se zagreje i pogledajte da li negde curi ispod auta, ako niste lepo zategli čep ili filter ulja biće tragova ulja.

Šta sa starim uljem i filterom?

Staro ulje je veoma opasno za okolinu i njegovo pravilno odlaganje je od velike važnosti. Najbolje je da staro ulje iz vanglice iscedite u posudu iz koje je poteklo novo ulje.

Možete staviti u plastičnu posudu za mleko ili jogurt. Ne stavljajte staro u posude gde su bile hemikalije poput varikine, pesticida, farbe ili antifriza, jer će ove materije ugroziti proces reciklaže.

Skupljeno staro ulje i filter odnesite u bolje opremljeni servis. Oni bi trebalo da imaju razrađen sistem skladištenja, jer se staro ulje i filter otkupljuju za dalju upotrebu i reciklažu.

Eventualno možete koristiti staro ulje za premaz i zaštitu spoljašnih drvenih površina.

Za izbor ulja pogledajte naš asortiman i cene motornog ulja, a ako ne znate koje ulje da sipate u vaš automobil – pozovite nas kako bismo vam pomogli da izaberete najbolje ulje za auto.