Sistem kočnica – jedan od najvažnijih u automobilu
Sistem za kočenje kod motornih vozila je vitalan za sigurnost i efikasno upravljanje vozilom. Ovaj sistem se sastoji od nekoliko ključnih komponenti: kočionih diskova ili bubnjeva, kočionih pločica ili obloga, kočionih cilindara, i hidrauličkog sistema koji prenosi pritisak na kočione mehanizme. Kada vozač pritisne kočnicu, hidraulički fluid se kroz kočione cevi prenosi do kočionih cilindara, aktivirajući kočione pločice koje se pritisnu na diskove ili bubnjeve, stvarajući trenje koje usporava ili zaustavlja vozilo. Moderan sistem za kočenje takođe uključuje tehnologije poput ABS (sistema protiv blokiranja kočnica) i EBD (elektronske raspodele kočione sile), koje pomažu u održavanju kontrole nad vozilom i smanjuju rizik od proklizavanja ili gubitka kontrole. Efikasnost sistema za kočenje zavisi od redovnog održavanja automobila i provere svih njegovih komponenti, kako bi se osiguralo optimalno performanse i sigurnost vozila.
U MD auto ćete pronaći sve što vam je potrebno za kočione sisteme: kočione pločice, trw pločice, textar pločice, ate pločice, sve traženije pločice za opel astra g model, potom tu su kočioni diskovi, paknovi, diskovi za auto, ate diskovi, textar diskovi, samoventilirajući diskovi, puni diskovi, diskovi za popularni golf 4 kao i diskovi za laguna 2 mode, kao i svi ostali delovi kočionog sistema. Pogledajte i koji su to još auto delovi u Beogradu dostupni za sve vrste automobila, ako svratite u neku od naše dve poslovnice.

Kočione pločice, kočioni diskovi, paknovi – poštena i legalna prodaja
- Povoljne cene NOVIH delova sa GARANCIJOM!
- Moguće slanje delova kuriskim službama;
- Uz svaki prodat deo kočionog sistema dobijate fiskalni račun i garantni list koji morate imati u slučaju reklamacije;
- Pre dolaska u naše radnje poželjno je pozvati i proveriti da li na stanju imamo željeni deo.
Nudimo širok kočionih sistema različitih proizvođača:
- Textar kočioni sistemi
- Ate kočioni sistemi
- TRW kočioni sistemi
- Jurid kočioni sistemi
- LPR kočioni sistemi
U nastavku saznajte koje su naše cene kočionih sistema za svakog proizvođača ponaosob, ili klikom na ime proizvođača kočionih sistema, posetite zasebnu stranicu sa detaljnim informacijama o proizvođaču, cenama i delovima.
ABS senzori
ABS senzor brzine naziva se i senzor brzine točkova i zaslužan je za merenje rotacione brzine čitanjem zupčastog prstena. Većina vozila ima četiri ABS senzora, na svakom točkiću nalazi se po jedan senzor.
Kočioni cilindar zadnjeg točka
Kočioni cilindar zadnjeg točka je ključni element u kočionom sistemu vozila, posebno dizajniran za upravljanje kočenjem na zadnjim točkovima. Ova komponenta radi na principu hidraulike, pretvarajući mehanički pritisak koji vozač vrši na kočnicu u hidraulički pritisak koji se zatim prenosi na kočione obloge ili pločice. Ove obloge se pritisnu na kočione diskove ili bubnjeve zadnjih točkova, stvarajući trenje potrebno za usporavanje ili zaustavljanje vozila. Kočioni cilindri zadnjeg točka su često manji u poređenju sa onima na prednjim točkovima, s obzirom na to da se veći deo kočione sile primenjuje na prednji deo vozila. Važno je da ovi cilindri budu u dobrom stanju, jer bilo kakav kvar može dovesti do smanjene efikasnosti kočenja i potencijalno opasnih situacija na putu. Redovna provera i održavanje ovih komponenti su presudni za očuvanje sigurnosti i performansi kočionog sistema vozila.
Kočione pločice
Kočioni diskovi na disk kočnicama se rotiraju zajedno sa točkom automobila. Za zaustavljanja kočionih diskova koriste se kočione pločice koji se naslanjaju na diskove prilikom pritiska papučice kočnice.
Doboši
Neki automobili imaju disk kočnice na svim točkovima, ali većina na zadnjim točkovima ima doboš kočnice. Ručna kočnica (parking kočnica) aktivira dve zadnje kočnice (disk ili doboš) na sporiji, manje silovitiji način, kada povučete polugu između prednjih sedišta.
Kočioni cilindri
Glavni kočioni cilindar je početni cilindar sa klipom hidrauličnog sistema, iznad kojeg je postavljen rezervoar za kočiono ulje. Podeljen je na dva dela, najčešće popreko. Šta to znači? Jedan odvod kontroliše prednji levi i zadnji desni točak, dok drugi kontroliše prednji desni i zadnji levi točak. Razlog je sigurnost – ako dođe do gubitka tečnosti, neće se potpuno izgubiti mogućnost kočenja.
Ako vam glavni kočioni cilindar izaziva problem, pogledajte našu ponudu i saznajte kolika je cena za kočioni cilindar vašeg automobila.
- glavni kočioni cilindar golf 2
- glavni kočioni cilindar yugo 55
- glavni kočioni cilindar passat b5
- glavni kočioni cilindar fiat punto
- glavni kočioni cilindar opel kadett
Pored glavnog kočionog cilindra postoji i regularan kočioni cilindar na svakom od točkova. Kočioni cilindar aktivira paknove u dobošu, i pritiska kočione pločice na disku.
Kočioni cilindar za motor
Kočioni cilindar za motor je ključna komponenta koja omogućava efikasno i sigurno kočenje. Razlikujući se od onih u automobilima, kočioni cilindri za motore su obično manji i dizajnirani da odgovaraju jedinstvenim zahtevima motocikala. Oni su odgovorni za pretvaranje mehaničke sile koju vozač primenjuje na kočnu polugu ili pedalu u hidraulički pritisak koji aktivira kočione pločice ili obloge. Ova komponenta mora biti izuzetno pouzdana i otporna na visoke temperature i pritisak, jer sigurnost vozača direktno zavisi od efikasnosti kočnog sistema. Materijali korišćeni u izradi kočionih cilindara za motore obično uključuju čelik ili aluminijum, pružajući optimalnu izdržljivost i performanse. Preciznost u dizajnu ovih cilindara je ključna, jer bilo kakav nedostatak može dovesti do neefikasnog kočenja ili, u najgorem slučaju, kvara kočionog sistema.
Kočioni cilindar cena
Cena kočionih cilindara varira u zavisnosti od nekoliko ključnih faktora. Prvo, materijal iz kog su izrađeni može znatno uticati na cenu. Standardni cilindri napravljeni od čelika su obično pristupačniji, dok oni izrađeni od visokokvalitetnih materijala poput legura mogu biti skuplji. Drugi faktor je brend i reputacija proizvođača; poznati proizvođači često naplaćuju premiju za svoje proizvode. Takođe, specifičnosti vozila igraju važnu ulogu; cilindri prilagođeni specijalnim ili luksuznim vozilima obično imaju višu cenu. Konačno, tržišni uslovi, poput dostupnosti i potražnje, takođe utiču na konačnu cenu kočionih cilindara na tržištu.
Kočiona creva
Kočiono crevo, zajedno sa glavnim cilindrom predstavlja osnovnu komponentu čitavog sistema za kočenje. Stoga je izuzetno važno da kočiono crevo bude kvalitetno izrađeno, kako ne bi došlo do popuštanja.
Kočioni diskovi
Većina automobila ima dva ili tri različita tipa kočnica. Budući da prednji točkovi imaju najveće opterećenje pri kočenju, ako zavirite ispod njih, videćete sjajni metalni disk. Zbog toga se ovaj tip kočnice naziva disk kočnice. Kočioni diskovi i pločice su glavni delovi u ovom sistemu.
Paknovi
Doboš kočnice koriste paknove koji se nalaze unutar doboša za zaustavljanje automobila. Paknovi disk kočnice, paknovi za fiat punto, paknovi za golf 2, paknovi za yuga.
Paknovi za kočnice su ključna komponenta u mnogim kočionim sistemima, posebno kod vozila sa bubanj kočnicama. Oni su suštinski kočioni materijal u obliku obloga koji se pritiska na unutrašnju površinu kočionog bubnja kako bi se proizvelo trenje, što dovodi do usporavanja ili zaustavljanja vozila. Ovi paknovi su obično izrađeni od različitih materijala, uključujući organske, metalne i keramičke komponente, svaki pružajući različite nivoe performansi, izdržljivosti i toplotne otpornosti. Paknovi visokog kvaliteta su ključni za efikasno kočenje, smanjenje buke i produženje životnog veka kočionog sistema. Redovna zamena paknova je važna, jer istrošeni paknovi mogu smanjiti efikasnost kočenja i povećati rizik od nezgoda. Izbor pravih paknova za specifično vozilo i uslove vožnje je presudan za očuvanje optimalnih performansi kočionog sistema i sigurnosti na putu.
Ulje za kočnice
Ako ste u pokretu, akumulirali ste kinetičku energiju – energiju koju neki objekat poseduje jer ima masu i brzinu. Kada objekat ima više mase i što je veća brzina objekta, kinetička energija će biti veća. Problem nije energija sama po sebi, ali izazov nastaje kada je potrebno zaustaviti se. Da bi došlo do promene od kretanja do zaustavljanja, morate da se otarasite kinetičke energije. Ovde se ističe značajna uloga kočnica. Od automobila i kamiona do vozova i aviona, kočnice funkcionišu po istom principu na većini različitih vozila.
Auto koji se kreće velikim brzinama može da nagomila dosta energije, a kada se zaustavljate, gotovo sva energija se pretvara u toplotu kočionih pločica. Kočnice mogu da generišu temperature od 500° celzijusa i više! Zbog toga je veoma bitno da kočione pločice i paknovi budu izrađeni od kvalitetnih materijala. Jednako važan je i kvalitet kočione tečnosti, odnosno ulja za kočnice.
Kako sposobnost kočenja ne bi opadala i kako bi se smanjila korozija cevi, obezbedite kvalitetno ulje za kočnice čija zamena zahteva profesionalan i detaljan pristup.