Škoda Octavia – iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače
Škoda Octavia (Škoda Oktavija) je automobil češkog proizvođača Škoda koji pripada kategoriji srednje klase. Ovaj model automobila se proizvodi od 1996. godine, a do sada su proizvedene tri generacije ovog vozila. Svoje ime deli sa ranijim modelom koji se proizvodio između 1959. i 1971. godine.
Do danas su predstavljene tri generacije modernog modela Octavia, koji se isporučuje u hečbek, limuzina verziji karoserije sa petoro vrata ili kao karavan sa pet vrata. Automobil ima motor sa prednje strane, a dostupni su kako prednji tako i pogon na sva četiri točka.
Procenjuje se da je do sada prodato oko pet miliona jedinica, u dve decenije prisutnosti ovog modela automobila na tržištu. Octavia je inače najpopularniji model Škode, a oko 40% svih novoproizvedenih automobila ovog češkog proizvođača su Oktavije.
U nastavku teksta pogledajte osnovne karakteristike Škoda Octavia automobila, njegove prednosti i mane, kao i savete i iskustva vozača. Ukoliko su vam potrebni najkvalitetniji delovi za Škodu, njih možete pronaći u MD prodavnici rezervnih delova.
Sadržaj
Škoda Oktavija karakteristike automobila
Škoda Octavia prve generacije puštena je na tržište u novembru 1996. godine, a pravljena je u modernizovanoj fabrici Škode u Mladom Boleslavu u Češkoj Republici. Ova generacija je bila dostupna u karavan i limuzina verzijama karoserije.
Ovaj automobil je srednje veličine, a doživeo je trenutni uspeh kod kupaca širom Evrope i sveta, s obzirom na to da se odmah pokazao kao kvalitetan model. Kupci su pre svega cenili njegovu čvrstinu, prefinjenost i vrednost u odnosu na novac koji je trebalo izdvojiti za njegovu kupovinu.
Škoda Octavia dimenzije automobila prve generacije
- Dužina: 4,51 metar
- Širina: 1,73 metara
- Visina: 1,43 metra
- Međuosovinsko rastojanje: 2,51 metar
Škoda Oktavija druge generacije predstavljena je u martu 2004. godine, a novi model je zasnovan na Volkswagen platformi, koju koriste mnogi automobili VW grupacije, kao što su Audi A3, Golf 5, Jetta, SEAT Leon i drugi.
Pored novog asortimana motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji su takođe korišćeni u drugim modelima Volksvagen Grupe, promene karoserije su uključivale više prostora za noge za putnike na zadnjim sedištima (što je bila mana u prvom modelu), kao i podizanje šasije.
Pored čeških fabrika u Mladi Boleslavu i Vrchlabiju, Octavia druge generacije se od 2008. proizvodila i u fabrici u Bratislavi (Slovačka) i u Šangaju (Kina). U Rusiji se Octavia sastavlja u fabrici Volksvwagen u Kalugi.
Ovaj model oborio je svetski rekord 2011. godine i postao najbrži automobil na svetu sa dvolitarskim motorom – 365,43 km na sat.
Škoda Oktavija dimenzije automobila druge generacije
- Dužina: 4,57 metara
- Širina: 1,77 metara
- Visina: 1,47 metara
- Međuosovinsko rastojanje: 2,58 metara
Škoda Octavia treće generacije otkrivena je 11. decembra 2012. godine u Škodinom muzeju u gradu Mlada Boleslav. Automobil je imao svoja pojavljivanja na brojnim izložbenim salonima na ključnim evropskim tržištima sve do februara 2013. godine, kada se pojavio i na tržištu.
Ovaj model je imao značajne promene, pre svega dimenzija karoserije, pa je tako za nekoliko centimetara duži, širi, ali i lakši od prethodnog modela. Osim toga, komfor u vozilu je znatno unapređen, vozači i putnici imaju znatno više prostora za noge, ruke kao i bolje naslone za leđa i glavu.
Škoda Octavia dimenzije automobila treće generacije
- Dužina: 4,66 metara
- Širina: 1,81 metar
- Visina: 1,47 metara
- Međuosovinsko rastojanje: 2,69 metara
Škoda Octavia motor koji se nalazi u automobilima
Škoda Oktavija motori poput 1,4L benzinac sa 60 KS i 75 KS korišćen je u prvoj generaciji ovog vozila i nije se pokazao kao baš reprezentativan agregat s obzirom da je sa velikom mukom izlazio na kraj sa težinom ove limuzine. Iz tog razloga u Škoda Octavia karavan varijanti čak nije ni predviđen kao opcija.
Sledeći motor po “jačini” u ovom Škodinom modelu jeste 1,6 sa 100 KS, a za njega se može reći da je optimalan izbor, kao i 2,0 benzinac sa 115 KS koji se pokazao kao veoma pouzdan i izdržljiv motor.
Benzin 1.6 MPI je tehnički sofisticiran i ne pripada grupi ekstremno energetski efikasnih motora. Donekle arhaičan motor ne zahteva upotrebu skupih ulja, a deklarisana prosečna potrošnja goriva je 7,7 l na 100 km. Ovaj motor je 2000. godine promenjen sa motorom 1.4 16V 75 KS, što je suviše slabo za ovaj automobil.
Škoda Octavia 1.9 TDI je vrlo verovatno najbolji motor za ovaj automobili. Ako ste u potrazi za dizelom, ova jedinica bez obzira na varijante kapaciteta će biti veoma dobro rešenje. Motori 1.9 SDI sa 68 KS i 1.9 TDI verzija sa 90 KS, 101 KS, 110 KS i 131 KS daju pristojnu dinamiku i u stanju su da zadovolje umerenu količinu potrošnje goriva.
Škoda Oktavija 1.9 i 2.0 turbo dizeli su najrasprostranjeniji i najcenjeniji pa budite spremni da platite i malo više za polovnjaka sa ovim motorom. Manji agregat, prema fabričkim podacima, potroši samo 4 litre evrodizela na sto kilometara što predstavlja fenomenalan rezultat. Ipak, za tako nešto su potrebni idealni uslovi vožnje koji su retkost u stvarnom svetu.
Škoda Oktavija benzin verzije motora koje se najčešće koriste
- 1.4 – 1.397 cm³ , 44 kW / 60 KS
- 1.4 – 1.390 cm³, 55 kW / 75 KS
- 1.6 – 1.598 cm³, 55 kW / 75 KS
- 1.6 – 1.595 cm³, 74 kW / 100 KS
- 1.6 – 1.595 cm³, 75 kW / 105 KS
- 1.8 – 1.781 cm³, 92 kW / 125 KS
- 1.8 T – 1781 cm³, 110 kW / 150 KS
- 1.8 T RS 4 – 1.781 cm³, 132 kW / 180 KS
- 2.0 – 1.984 cm³, 85 kW / 115 KS
- 1.2 TSI – 1.190 cm³, 77 kW / 105 KS
- 1.4 16V – 1.390 cm³, 55 kW / 75 KS
- 1.4 16V – 1.390 cm³, 59 kW / 80 KS
- 1.4 TSI – 1.390 cm³, 90 kW / 122 KS
- 1.6 MPI – 1.595 cm³, 75 kW / 102 KS
- 1.6 FSI – 1.598 cm³, 85 kW / 116 KS
- 1.8 TSI – 1.798 cm³, 118 kW / 160
- 2.0 FSI – 1.984 cm³, 110 kW / 150 KS
- 2.0 TSI – 1.984 cm³, 147 kW / 200 KS
Škoda Oktavija dizel verzije motora koje su najčešće u upotrebi
- 1.9 SDI – 1.896 cm³, 50 kW / 68 KS
- 1.9 TDI – 1.896 cm³, 66 kW / 90 KS
- 1.9 TDI – 1.896 cm³, 74 kW / 100 KS
- 1.9 TDI – 1.896 cm³, 81 kW / 110 KS
- 1.9 TDI – 1.896 cm³, 96 kW / 130 KS
- 1.6 TDI (CR) – 1598 cm³, 77 kW / 105 KS
- 1.9 TDI – 1896 cm³, 77 kW / 105 KS
- 2.0 TDI – 1968 cm³, 100 kW / 136 KS
- 2.0 TDI – 1968 cm³, 103 kW / 140 KS
- 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³, 125 / 170 KS
Dizajn i udobnost Škoda Octavia automobila
Škoda Oktavija automobil iz prve generacije je lako razlikovati od novijih prvenstveno po manjoj prednjoj masci i prednjim svetlosnim grupama koje ne dominiraju toliko kao na skorijim modelima. Stara Škoda Octavia je veoma atraktivnog izgleda, a sama praktičnost i njena upotrebljivost su na vrhunskom nivou.
Gepek je veliki, a u unutrašnosti ima sasvim dovoljno mesta za pet odraslih osoba, jedino se može reći da nešto viši putnici na zadnjoj klupi imaju malo problema sa smeštanjem nogu. Kada se zagrebe ispod površine, enterijer Škoda Octavia umnogome podseća na Golfa. Komandna tabla je pregledna, a kvalitet sedišta je na visokom nivou i teško se oštećuje.
U izradi Oktavije su upotrebljeni veoma kvalitetni materijali što nam govori o njenoj najboljoj osobini, a to je svakako dugotrajnost.
Novije generacije Škoda Octavia vozila su značajno unapređene po pitanju unutrašnjeg komfora, sa izuzetno velikim gepekom, pa se može reći da je u pitanju pravi porodični, gradski automobil. Kabina je dobro ušuškana pa je buka od vetra i motora svedena na minimum. Sve ostalo uliva utisak dugotrajnosti iako neki smatraju da je enterijer automobila možda mogao da bude malo interesantnije dizajniran.
Škoda Oktavija iskustva i saveti vozača
Škoda Octavia automobili kod vozača generalno ostavljaju dobar utisak, pa čak i nakon pređenih tih ključnih 100.000 km koji su mnogim automobilima poznati kao graničnik za
Škoda Octavia 1.6 TDI iskustva vozača pokazuju da se ova motor od 105 KS pokazao kao štedljiv (prosečna potrošnja u gradu oko 6,5 litara, na otvorenom putu 4.0l, a na autoputu 5,0-5,5l). Vozači, ali i putnici hvale odličan komfor u automobilu, a posebno na dužim putovanjima.
Za novije generacije Škoda Oktavije može se reći da je veoma pouzdana i kvalitetno izrađena, ali sa slabim osnovnim motorom i bez mnogo dodatne opreme u osnovnoj verziji.
Druga generacija Octavie je bazirana na šasiji Golf-a V i omogućava skoro isti užitak u vožnji. Ima prianjanje na sva četiri točka na zemlji, odlično ulazi u krivine i ne naginje se previše. Ono što vozači ističu kao jedinu manu jeste volan koji ne daje baš odziv kakav bi trebalo za jedan automobil takve klase.
Škoda Octavia kvarovi kod automobila
Ako je vozilo dobro održavano, servisni troškovi mogu da se drže na relativno niskom nivou. Ozbiljni mehanički Škoda Oktavija kvarovi koji dovode do potpune obustave automobila, odnosno onemogućavanja vožnje su veoma retki. Češće se događa da vozači imaju problem sa električnim kvarovims, centralnim zaključavanjem ili sa podizačima prozora.
Za Škodu se može slobodno reći da je jedan od pouzdanijih proizvođača automobila. Od problema koji se javljaju vozači mogu očekivati kvar EGR ventila na dizel motorima što uzrokuje povećanu potrošnju i osetno manju snagu motora. Još jedan od problema kod turbo dizela može biti zaprljanost, pa i otkaz turbine, a sve to usled neredovne zamene motornog ulja.
Ako imate u svom posedu benzinaca, onda je važno da proveravate da li je zupčasti kaiš redovno menjan. Imajte na umu da se jači modeli uglavnom žustro voze, pa prilikom kupovine ovakvih modela dobro proverite kvačilo, diskove i eventualne znake pretrpljenog sudara.
Takođe, obratiti pažnju da li iz menjača curi ulje, a trebalo bi da proverite stanje kartera, pre svega zbog suviše niskog položaja motora, pa postoji mogućnost da se karter očeše o ivičnjake. Uobičajeni su i problemi sa lambda sondom kod benzinskih modela.
Svi motori, osim 1,6 i 2,0 FSI modela zahtevaju redovnu zamenu zupčastog kaiša na svakih 100.000 pređenih kilometara ili četiri godine, pa se prilikom kupovine raspitajte kod prethodnog vlasnika da li je ovo rađeno na vreme, jer ako nije može dovesti do težih havarija na motoru. Na ovaj problem je posebno osetljiv 1.4 agregat.
Dizelaši znaju da potroše malo više ulja, posebno ako su dosta prešli, pa bi trebalo da pogledate nivo pre kupovine. Bilo je i pritužbi na curenje vode u kabini i gepeku.
Škoda Oktavija cena polovnih i novih vozila
Ako planirate da kupite neki od Škoda Octavia modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati velik raspon cena, s obzirom na to da je tržište automobila poprilično dinamično, a treba uzeti u obzir i činjenicu da se automobili ove serije proizvode već više od 20 godina.
Pa tako za automobile prve generacije, koji su proizvedeni krajem prošlog i početkom ovog veka, potrebno je izdvojiti između 1200 i 2500 evra. Cena se prvenstveno formira na osnovu stanja u kojem se polovno vozilo nalazi, kao i dodatne opreme koja dolazi sa autom.
Kada su u pitanju automobili Škoda Oktavija druge generacije cena tih vozila uglavnom se kreće od 2200, pa sve do 6000 evra, a u obzir se, pored godine proizvodnje, mora uzeti i stanje u kojem se nalazi automobil, kao i opremljenost određenog vozila.
Škoda Octavia cena automobila ne pada tako brzim intenzitetom, pre svega zbog činjenice da svaka generacija potraje skoro deceniju i da se redovno vrše redizajni automobila koji znatno unapređuju originalni model.
Škoda cenovnik novih automobila je svakako neuporedivo drugačiji i novija vozila ovog češkog auto-giganta uglavnom mogu da pribave samo oni sa nešto dubljim džepom. Svakako da je nova Škoda Oktavija poprilično visokog cenovnog ranga, što i ne čudi s obzirom na to da je u pitanju izuzetno luksuzno opremljen automobil koji dolazi sa vrhunskim performansama.
Kada je u pitanju nova Škoda Octavia cena vozila može da dostigne i nekoliko desetina hiljada evra i, iako nema sumnje da jedan takav automobil vredi uloženog novca, preporuka je da je ipak bolje sačekati da cena malo spadne, odnosno nabaviti neki od starijih modela koji su jednako dobri i kvalitetni.
Zaključak i završno mišljenje o Škoda Octavia automobilima
Na osnovu navedenih karakteristika o vozilu, kao i iskustava dosadašnjih vlasnika ovog automobila, možemo slobodno reći da je Škoda Oktavija jedan poprilično dobar i kvalitetan automobil, što se svakako i moglo očekivati od modeli koji izlaze iz fabrike ovog češkog proizvođača.
Ovaj automobil svakako ima brojne prednosti, ali i određene mane, kao uostalom i svaki drugi model, ali ono što je najbitnije jeste da vozačima nudi veliki broj mogućnosti i to bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Za češke automobile se može reći da su generalno uspešni na tržištu, a isti je slučaj i sa Škoda Octavia automobilom.
Kada je u pitanju veliki servis Škoda Oktavija vozila zahtevaju redovno održavanje i brigu po propisanim uputstvima, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima iz prve generacije. Škodini automobili su karakteristični po posvećenoj i dobroj izradi, ali samo redovna kontrola i briga o vozilu može garantovati da sve performanse automobila i motora budu uvek na svom maksimumu.
Ukoliko su vam potrebni Škoda delovi za vaš automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Škoda automobila.