Reno Megan – iskustva, prednosti, mane – saveti za vozače

Reno Megan – iskustva, prednosti, mane – saveti za vozače

Reno Megan (Renault Megane) je mali, porodični automobil koji proizvodi francuska fabrika automobila Reno. Proizvodi se od 1995. godine, a aktuelna je četvrta generacije ovog modela, koja se na tržištu prvi put pojavila 2016. godine. Renault Megane može se nabaviti u nekoliko verzija, najpopularnija je Reno Megan hečbek, sa troje ili petoro vrata, a takođe postoje i limuzina, karavan, kupe i kabriolet verzije karoserije.

Prva generacija Megana je uglavnom bila zasnovana na svom prethodniku, Renault 19, i koristila je modifikovane verzije pogona i šasije tog automobila. U novembru 1996. godine uveden je Megane Scenic kompaktni miniven, koji je koristio iste mehaničke komponente kao i Megane hečbek. U 2002. godini, Megane je ušao u svoju drugu generaciju sa značajnim redizajnom, i proglašen je evropskim automobilom godine za 2003. godinu, a istovremeno je postao prvi automobil u svojoj klasi koji je dobio pet zvezdica kada je u pitanju EuroNCAP rejting.

Reno Megan je ušao u svoju treću generaciju 2008. godine, koristeći još jednom potpuno drugačiji dizajn. Verzija limuzine Megan postala je poznata kao Renault Fluence za ovu generaciju, a uvedena je 2009. godine. Četvrta generacija Megana lansirana je 2015. godine, a prodaja je počela 2016. godine.

Reno Megan automobil

Karakteristike Renault Megane automobila

Renault Megane 1. generacije je automobil koji se proizvodio od 1995. do 2003. godine. Verzije karoserije koje su bile u opticaju su: hečbek sa 5 vrata, karavan sa 5 vrata, kabriolet sa 2 vrata, kupe saa 3 vrata i limuzina sa 4 vrata.

Motori koji su ugrađivani su, benzinski od 1.4 (70, 75 i 95 KS), 1.6 (75, 90 i 110 KS), 1.8 (115 KS), 2.0 (115, 140 i 150 KS) i dizel motor od 1.9 (65, 80, 90, 95, 100 i 102 KS). Ovi automobili imali su manuelni menjač sa pet brzina kao i automatski sa četiri brzine.

Dimenzije automobila Renault Megane 1. generacije:

  • Međuosovinsko rastojanje – 2,58 metara (hečbek, limuzina, karavan); 2,47 metara (kupe, kabriolet)
  • Dužina – 4,13 / 4 16 m (hečbek); 4,44 / 4,4 m (limuzina); 4,44 m (karavan); 3,93 / 3,97 m (kupe)
  • Širina – 1,7 m
  • Visina 1,37 / 1,42 m

Renault Megane 2. generacije je verzija koja se proizvodila od 2002. do 2009. godine. Ovaj automobil je prvi u svojoj klasi uveo karticu pomoću koje se startuje automobil. Kao i kod prethodnog Megana, opseg modela je širok, hečbek sa troje i petoro vrata, limuzina sa četvoro vrata, kabriolet i karavan. U ponudi motora bili su, benzinci 1.4 (80 i 98 KS), 1.6 (116 KS), 2.0 (136, 165 i 225 KS) i dizel motori od 1.5 (80, 86, 100 i 106 KS), 1.9 (120 i 130 KS) i 2.0 (150 i 175 KS)

Dimenzije automobila Renault Megane 2. generacije:

  • Međuosovinsko rastojanje – 2,63 (hečbek); 2,69 m (limuzina / karavan); 2,52 m (kabriolet)
  • Dužina – 4,21 m (hečbek); 4,5 m (limuzina / karavan); 4,36 m (kabriolet)
  • Širina – 1,78 metara
  • Visina – 1,46 m (hečbek / limuzina); 1,51 m (karavan); 1,52 m (kabriolet)

Renault Megane 3. generacije je predstavljen 2008. godine. Pojavljuje sa u hečbek verziji sa pet vrata, kao karavan i kao kupe. Kupe ima sportski dizajn, dok je hečbek više konzervativan. Motore koje koristi su, benzinski od 1.2 (115 KS), 1.4 (130 KS), 1.6 (100 i 110 KS), 2.0 (143, 180, 250 i 265 KS) i dizel motori od 1.5 (85, 90, 105 i 110 KS), 1.6 (130 KS), 1.9 (130 KS) i 2.0 (150 i 160 KS).

Dimenzije automobila Renault Megane 3. generacije:

  • Međuosovinsko rastojanje – 2,64 m (hečbek / kupe); 2,7 m (karavan)
  • Dužina – 4,3 m (hečbek / kupe); 4,56 m (karavan)
  • Širina – 1,81 m (hečbek); 1,8 m (kupe/karavan)
  • Visina – 1,47 m (hečbek); 1,42 m (kupe); 1,51 m (karavan)

Reanult Megane 4. generacije je predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu 2015. godine. Meganova četvrta generacija je duža i niža od svojih prethodnika. Automobili poseduju tzv. disk kočnice. Vozač može birati između pet režima vožnje koji menjaju podešavanje automobila.

Većina Meganovih modela ima hed-ap vizualizaciju i ekran od sedam inča. Sve moguće opcije kod ovih automobila su adapter za kontrolisanje brzine, automatsko kočenje, upozorenje o napuštanju trake, upozorenje na ograničenje brzine, automatski farovi, zadnja kamera, parking senzori i sistem za parkiranje bez upotrebe ruku.

Prvobitni model ove generacije je Reno Megan hečbek sa petoro vrata. Motori koji dolaze u ovoj verziji su benzinci od 0.9, 1.2, 1.6 i 1.8, kao i dizel motori 1.5 i 1.6. U ponudi su šestostepeni manuelni menjač, kao i sedmostepeni automatik.

Dimenzije automobila Renault Megane 3. generacije:

  • Međuosovinsko rastojanje – 2,67 metara (hečbek); 2,71 m (limuzina)
  • Dužina – 4,36 m (hečbek); 4,63 m (limuzina)
  • Širina – 1,81 metar (hečbek / limuzina)
  • Visina – 1,45 m (hečbek); 1,44 m (limuzina)

Motor u Reno Megan automobilima

Kada je reč o motorima ovog četvorotočkaša na srpskom tržištu najčešće se mogu pronaći benzinci 1.4, 1.6, 2.0 i 2.0 16V kao i Reno Megan dizel 1.9 sa ili bez turbo punjača. Iskustva vozača pokazala su da bi bilo najpametnije izbegavati 1.4 motore pošto su slabi i nedovoljno pouzdani. Generalno svi Reno motori su dobri, sa malom potrošnjom, iako primerci Renault Megane 1.5 dci i 1.6 benzinac mogu da budu malo preglasni na većim obrtajima.

Noviji dizel motori su mnogo bolji od onih početnih, ali ipak, mnogi smatraju da su benzinci i dalje najpouzdaniji. Za vozače koji češće drže papučicu gasa najpogodniji je Renault Megane 2.0, a kao najekonomičniji pokazao se 1.6 koji troši između šest i sedam litara goriva na svakih 100 pređenih kilometara. Ukoliko vam je potreban automobil za putovanje, preporuka je da se najpre opredelite za Renault Megan 1.9 dci verziju motora, koju karakteriše odlična potrošnja i pouzdanost.

Renault Megane dizel verzije motora koje se najčešće koriste

1.5 dci (1,461 cm3) – 84 KS; 63 kW – prosečna potrošnja: 6 litara

1.5 dci (1,461 cm3) – 89 KS; 66 kW – prosečna potrošnja: 6,5 litara

1.5 dci (1,461 cm3) – 104 KS; 77 kW – prosečna potrošnja: 7 litara

1.6 dci (1,598 cm3) – 128 KS; 96 kW – prosečna potrošnja: 8 litara

1.9 dci (1,870 cm3) – 128 KS; 96 kW – prosečna potrošnja: 8,5 litara

2.0 dci (1,995 cm3) – 148 KS; 110 kW – prosečna potrošnja: 9 litara

2.0 dci (1,995 cm3) – 158 KS; 118 kW – prosečna potrošnja: 9,5 litara

Reno Megan benzin verzije motora koje se najviše koriste

1.2 (1,198 cm3) – 113 KS; 85 kW – prosečna potrošnja: 6 litara

1.2 (1,198 cm3) – 128 KS; 96 kW – prosečna potrošnja: 6,5 litara

1.4 (1,397 cm3) – 128 KS; 96 kW – prosečna potrošnja: 7 litara

1.6 (1,598 cm3) –  99 KS; 74 kW – prosečna potrošnja: 8 litara

1.6 (1,598 cm3) – 108 KS; 81 kW – prosečna potrošnja: 8,5 litara

1.6 (1598 cm3) – 112 KS; 84 kW – prosečna potrošnja: 8,5 litara

2.0 (1,997 cm3) – 141 KS; 105 kW – prosečna potrošnja: 9,5 litara

2.0 (1,998 cm3) – 178 KS; 132 kW – prosečna potrošnja: 10 litara

2.0 (1,998 cm3) – 247 KS; 184 kW – prosečna potrošnja: 10,5 litara

Dizajn i udobnost Renault Megane vozila

Renault Megane je veoma pogodan automobil kojeg preporučuju mnogi vozači koji poseduju ovo vozilo, pre svega jer je Reno Megan takav automobil da trpi gotovo sve neravnine na putu bez da ih osetite. Tradicionalna francuska mekana suspenzija znači da vozači mogu da očekuju da će imati nešto naginjanja u krivinama, ali ne previše, dok je prijanjanje na put odlično.

Visoko postavljena pozicija za vozača nudi mnoštvo podešavanja, a kabina obiluje kvalitetnim materijalima i dobrim, praktičnim dizajnom. Unutrašnji dizajn Reno Megana je  veoma zanimljiv, ali bez preteranog eksperimentisanja. Instrument tabla je dobro zasenčena, izrađena od plastike solidnog kvaliteta, sa analognim brzinomerom i obrtomerom. Ima sasvim dovoljno prostora u vratima i između sedišta, tako da se sitnice mogu lako odložiti. Usmerivači vazduha su dobro raspoređeni, a takođe su i dovoljno veliki.

Ergonomija vozačkog prostora je savršeno uređena, sedišta su vrhunskog kvaliteta, a poziciju za volanom je lako pronaći zahvaljujući upravljaču koji se podešava kako po visini, tako i po dubini. Ono što je posebno karakteristično, posebno kada je u pitanju Renault Megane 2, jeste da postoji mogućnost uzdužnog pomeranja volana, kao ni u jednom drugom automobilu do tada. Ako želite, upravljač toliko možete približiti sebi, da je moguće ostvariti reli položaj (ruke izrazito savijene u laktovima).

Iako su genralno zamišljeni kao mali automobili, Reno Megan vozila napred imaju sasvim dovoljno mesta i za one više, dok pozadi po ponudi prostora možemo reći da ovaj automobil zaostaje koji centimetar za konkurencijom, kada je reč o hečbek verziji.

Automobil Reno Megan

Reno Megan iskustva, saveti i zamerke vozača

Prilikom kupovine ovog modela kupci bi trebalo da obrate pažnju na stanje farbe, s obzriom da na velikom broju modela ima tendenciju da se lako skida. Takođe, neki vozači ovog automobila imaju zamerku i na enterijer, koji u nekim verzijama Reno Megana može biti u lošem stanju i podložan propadanju. Takođe, sedišta znaju da budu nekvalitetna, a dešava se da klima uređaj prilikom rada ubacuje vazduh sa neprijatnim mirisom. Pored toga, jedna od većih zamerki koja može da mu se nađe i na koju vozači često imaju primedbu jeste mala zapremina prtljažnog prostora.

Ono što zapravo može biti najveći problem kod Reno Megana jeste pad vrednosti novog automobila. Novi Megan gubi vrednost veoma brzo, zato bi trebalo da obratite pažnju kada kupujete skoro novog, da li može da se nađe i za manju cenu. Dosadašnja iskustva su pokazala, da posle treće godine cena pada dosta sporije.

Saveti iskusnih vozača su da ako uzimate model koji je mlađi od tri godine i koji je još uvek u garanciji, ili je prešao manje od 100 000 kilometara, održavanje neće biti skupo, samo u slučaju ako ne dođe do nekih krupnijih problema, koji su ipak retki u ovom periodu. Sa druge strane servisiranje Reno Megan automobila može biti nešto skuplje, pa je zbog toga preporuka da se uvek nabavljaju novi, originalni Renault Megan delovi, koje možete pronaći u okviru širokog asortimana MD prodavnice auto delova.

Reno Megan kvarovi koji su najčešći kod ovog automobila

Kada su u pitanju kvarovi Renault Megane se potrudio da ispravi sve greške koje su se javljale kod modela pre Megana. Ipak, električni problemi su najčešći kod većine Reno automobila i nisu uvek lako rešivi, tako da mogu da vam oduzmu i vreme i novac. Takođe, važno je da obratite pažnju i na električne podizače, pokazivače pravca, kao i brisače. Greške su prijavljivane i kod modela sa paljenjem bez ključa, kao i modela kod kojih se vrata otvaraju bez ključa.

Kočnice koje škripe su veoma čest problem, ali se on lako rešava zamenom originalnih i kompletnim remontom kočionog sistema. Problemi koji vam mogu uzeti najviše vremena i novca su sa paljenjem, odnosno samim startovanjem automobila, te bi bilo korisno da obratite pažnju na ove, rekli bismo, sitnice ako uporedimo sa brojnim drugim brendovima i modelima.

Reno Megan cena automobila i zaključak

Na osnovu svega navedenog jasno se nameće misao da je Renault Megane jedan vrlo dobar i kvalitetan automobil, koji ima svoje prednosti i mane kao i svaki drugi model, a koji nudi veliki broj mogućnosti svakom vozaču, bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Kod nas su francuski automobili generalno veoma popularni, a isti je slučaj i sa Reno Megan verzijom.

Ukoliko planirate da kupite neki od Renault Megan modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati cene koje se kreću od 2000, pa sve do 7000 evra u zavisnosti naravno od godine proizvodnje, ali i stanja i opremljenosti određenog vozila.

Kada je u pitanju veliki servis Renault Megane vozila zahtevaju malo češće održavanje, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima prve ili druge generacije, pa je zato i potpuno očekivano da performanse motora i samog automobila ne budu na vrhuncu. Ukoliko su vam potrebni Renault Megane delovi za vaš automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Reno Megan automobila.