Honda Civic iskustva – prednosti i mane – saveti za vozače

Honda Civic iskustva – prednosti i mane – saveti za vozače

Honda Civic je linija automobila koje već dugi niz godina uspešno proizvodi japanska fabrika automobila Honda. Izvorno subkompakt, Civic je tokom skoro pola veka postojanja prošao kroz nekoliko generacijskih promena, postajući sve veći i napredniji, pa je tako prešao u segment kompaktnih automobila. Tokom godina Honda Civic automobil je postao najprodavaniji Honda automobil svih vremena. 

Iako za japanske automobile generalno važi pravilo da su u pitanju veoma kvalitetni i izdržljivi modeli, Honda Civic automobil je to zaista na najbolji mogući način i dokazao. Proizvodi se još od 1972. godine i trenutno je u fazi 10. generacija ovih automobila, što dovoljno svedoči o tome koliko ovaj model obožavaju ljudi širom sveta. 

U nastavku teksta pogledajte osnovne Honda Civic karakteristike, koje su osnovne prednosti i mane ovog automobila, ali i savete i iskustva vozača. Ukoliko su vam potrebi najkvalitetniji delovi za automobile obratite se MD prodavnici rezervnih delova.

Honda Civic karakteristike ovog automobila

Prva generacija Honda Civic automobila se pojavila pre skoro pola veka, odnosno 1972. godine, a proizvodnja je trajala do 1979. godine. Ovaj model stigao je na tržište sa CVCC agregatom od 1.2 litra bez katalizatora koji je predstavljao prekretnicu u Hondinoj filozofiji kada je u pitanju briga o očuvanju životne sredine. Širom sveta Honda Civic automobil je izazvao pravu senzaciju svojim dizajnom, tehnologijom i niskom potrošnjom. 

Za tri godine Honda Civic prve generacije je dobio priznanje “Najbolji automobil godine u Japanu”, u Evropi je osvojio treće mesto za najbolji automobil godine što je najbolji rezultat za jedan japanski automobil do tada, a 1974. godine u Americi je osvojio prvu nagradu za najbolje vozilo iz uvoza.

Honda Civic dimenzije automobila prve generacije

  • Dužina: 3,7 metra
  • Širina: 1,51 metara
  • Visina: 1,33 metara
  • Težina: 680 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,2 metra

Druga generacija Honda Civic autombila proizvodila se od 1979. do 1983. godine, a ovom generacijom uvodi se CVCC agregat druge generacije od 1.5 litara sa manuelnom transmisijom od 5 brzina i sistemom FE (fuel economy), što je ovaj model svrstalo u vrh liste vozila sa malom potrošnjom i emisijom štetnih gasova. Ovaj model proglašen je za automobil godine 1980. u Americi.

Honda Civic dimenzije automobila druge generacije

  • Dužina: 3,87 metara
  • Širina: 1,58 metara
  • Visina: 1,35 metara
  • Težina: 750 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,25 metara

Treća generacija proizvodila se od 1983. do 1987. godine, a obeležile su je tri potpuno različite vrste karoserije: kompaktni model sa troja vrata, model Shuttle i sportski model CRX. “Car- Shuttle” verzija imala je pogon na sva četiri točka, a 1984. uvedeni su DOHC motori, tehnologija koja se do tada koristila samo u Formuli 1. 

Ovaj model je 1984. godine dobio “Design-Award”, proglašen je za Automobil godine u Japanu, a drugu godinu za redom osvojio je prvo mesto kao automobil sa najmanjom potrošnjom i emisijom štetnih gasova u SAD.

Honda Civic dimenzije automobila treće generacije

  • Dužina: 4,1 metara
  • Širina: 1,63 metara
  • Visina: 1,38 metara
  • Težina: 900 kilograna
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,4 metara

Sa četvrtom generacijom Honda je uvela agregat od 1.6 litara sa 16 ventila DOHC VTEC i novo nezavisno vešanje, što je bila revolucionarna tehnologija za to vreme. Model se proizvodio od 1987. do 1991. godine, a 1990. godine uvodi se 6-stepena manuelna i 5-stepena automatska transmisija, a model sa VTEC motorom dobija nagradu Auto bilda – “Zlatni volan”.

Honda Civic dimenzije automobila četvrte generacije

  • Dužina: 4,2 metara
  • Širina: 1,67 metara
  • Visina: 1,36 metara
  • Težina: 1.050 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,5 metara

Peta generacija Honda Civic automobila proizvodila se od 1991. do 1995. godine. Nove tehnologije primenjene u petoj generaciji dale su odličan odnos performansi i potrošnje. Korišćeni su izuzetno laki materijali. 

Prvi put u istoriji Honda Civic automobila uvodi se SOHC VTEC agregat, reciklirane komponente i novi bezbednosni sistemi. U Honda Civic modelu iz 1993. godine pojavio se atraktivni kupe, a dve godine kasnije u fabrici u Svindonu počela je proizvodnja modela sa pet vrata.

Honda Civic dimenzije automobila pete generacije

  • Dužina: 4,3 metara
  • Širina: 1,69 metara
  • Visina: 1,31 metara
  • Težina: 1.100 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,6 metara

Sa modelima šeste generacije, koji su se proizvodili od 1995. do 2000. godine, počinje primena novog VTEC agregata. Svi motori su dobili više snage bez uticaja na potrošnju, a model sa 1.6 litarskim motorom dobija i opciju sa CVT transmisijom. 

U Japanu je 1997. godine predstavljen prvi sivik Type-R, model sa 1.6 litarskim agregatom snage 185 KS. Honda Civic je 1995. i 1996. godine proglašen za najbolji automobil godine u Japanu.

Honda Civic dimenzije automobila šeste generacije

  • Dužina: 4,2 – 4,4 metara
  • Širina: 1,7 metara
  • Visina: 1,4 metara
  • Težina: 1.150 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,62 metara

Sa sedmom generacijom Honda Civic, koja je bila u proizvodnji od 2000. do 2005. godine, ulazi u segment kompaktnih vozila. Tehnologija koja se uvodi prvi put je Hondin G-COM sistem (Collision safety technology) zahvaljujući kome je ovaj model proglašen za najbezbedniji automobil u klasi. 2001. i 2002. godine proglašen je za Automobil godine u Japanu.

Honda Civic dimenzije automobila sedme generacije

  • Dužina: 4,4 metara
  • Širina: 1,7 metara
  • Visina: 1,47 metara
  • Težina: 1.100 – 1.245 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,62 metara

Osma generacija, koja se proizvodila od 2005. do 2011. godine, poboljšana je u svim sferama, počevši od voznih performansi, potrošnje goriva i zaštite životne sredine do najpraktičnijih rešenja kabinskog prostora. Ali, ono zbog čega je ovaj model izazvao revoluciju u auto industriji je njegov smeo futuristički dizajna. 

Prvi sivik sa 2.2 dizel agregatom sa najmanjom emisijom CO2 u klasi predstavljen je 2006. godine, a iste godine ovaj model proglašen je za Automobil godine u Evropi i dobio je prestižnu Red Dot nagradu za dizajn.

Honda Civic dimenzije automobila osme generacije

  • Dužina: 4,5 metara
  • Širina: 1,75 metara
  • Visina: 1,45 metara
  • Težina: 1.290 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,7 metara

Devetu geveraciju Honda Civic modela, koja se proizvodila od 2011. do 2015. godine, karakterišu najveći prtljažni prostor i najveća prostranost kabine u klasi, a najsavremenije tehnologije doprinele su da Civic ove generacije ima i najmanju emisiju štetnih gasova, potrošnju goriva i najveću aerodinamičnost u klasi. 

Posle 40 godina i svih generacija koje su postavile visoke standarde u svom segmentu, Hondini inženjeri odlučili su da u razvoj ovog modela ulože najviše test kilometara, najviše sati istraživanja i ugrade čak 45 inovacija, zbog čega, sa razlogom tvrde, da je ovaj Civic jedan od najboljih.

Honda Civic dimenzije automobila devete generacije

  • Dužina: 4,5 metara
  • Širina: 1,77 metara
  • Visina: 1,59 metara
  • Težina: 1.300 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,67 metara

Deseta i najnovija generacija Honda Civic automobila proizvodi se od 2015. godine i trenutno važi za jedan od poželjnijih modela u klasi. Ovaj model odlikuje novi dizajn eksterijera, sa zadnjim C-stubom koji se “uliva” u vrata prtljažnika. Prednji deo automobila sadrži novi hromirani dizajn krila koji ide sve do vrha prednjih farova.

Unutrašnjost novog Civic-a takođe karakteriše velike promene u dizajnu, a posebno je upečatljiv “informacioni interfejs za sve vozače” koji uključuje 7-inčni LCD ekran, pozicioniran direktno iza volana i na veoma vidljivom mestu za vozača. 

Honda Civic dimenzije automobila desete generacije

  • Dužina: 4,6 metara
  • Širina: 1,8 metara
  • Visina: 1,41 metara
  • Težina: 1.250 – 1.350 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,7 metara

Crveni Honda Civic automobil parkiran ispred dvorišta

Honda Civic motor koji se nalazi u automobilu

Osnovni cilj u razvoju motora i menjača Honda Civic automobila jeste održavanje visokih performansi. U Honda Civic asortimanu motora nalazi se veliki broj benzinskih, ali i značajan broj dizel agregata. Svi oni ispunjavaju one najosnovnije standarde o emisiji izduvnih gasova.

Ono što je osnovna preporuka kada su u pitanju Honda Civic automobili i motori koji ih pogone, jeste da prilikom kupovine jednog japanskog modela uvek prednost date i originalnom, japanskom motoru. Japanski motori su veoma agilni, ne prave preveliku buku tokom svog rada i najbolje pašu uz ovaj model Honda automobila.

Honda Civic benzin verzije motora koje se najčešće koriste

  • 1.3 – 1339 cm3 – 63 kW / 86 KS; prosečna potrošnja: 5,5 litara
  • 1.3 – 1339 cm3 – 72 kW / 98 KS; prosečna potrošnja: 5,5 litara
  • 1.4 – 1339 cm3 – 69 kW / 95 KS; prosečna potrošnja: 5,6 litara
  • 1.4 – 1339 cm3 – 80 kW / 110 KS; prosečna potrošnja: 5,6 litara
  • 1.5 – 1493 cm3 – 52 kW / 71 KS; prosečna potrošnja: 6,2 litara
  • 1.5 – 1493 cm3 – 76 kW / 103 KS; prosečna potrošnja: 6,4 litara
  • 1.6 – 1595 cm3 – 77 kW / 105 KS; prosečna potrošnja: 7,7 litara
  • 1.6 – 1595 cm3 – 88 kW / 120 KS; prosečna potrošnja: 7,8 litara
  • 1.7 – 1668 cm3 – 75 kW / 101 KS; prosečna potrošnja: 6,8 litara
  • 1.8 – 1799 cm3 – 102 kW / 140 KS; prosečna potrošnja: 6,6 litara
  • 2.0 – 1997 cm3 – 110 kW / 150 KS;  prosečna potrošnja: 7,6 litara

Honda Civic dizel verzije motora koje su najčešće u upotrebi

  • 1.6 – 1595 cm3 – 90 kW / 122 KS; prosečna potrošnja: 6,6 litara
  • 1.6 – 1595 cm3 – 117 kW / 160 KS; prosečna potrošnja: 6,8 litara
  • 1.8 – 1797 cm3 – 105 kW / 143 KS; prosečna potrošnja: 7,6 litara
  • 2.0 – 1996 cm3 – 118 kW / 158 KS; prosečna potrošnja: 7,7 litara

Dizajn i udobnost Honda Civic vozila

Honda Civic automobil je prešao put od malog, elegantnog vozila, kome komfor svakako nije bio prioritet, već zabavna i dinamična vožnja, pa sve do moćne, prostrane mašine, koja je odlična i kao porodični automobil. 

Spoljni dizajn Honda Civic automobila odiše elegantnim linijama, sa pojedinim sportskim elementima, koji su ovaj model učinili veoma poželjnim među vozačima širom sveta, različitih interesovanja i preferencija. 

Unutrašnjost ima odličnu ergonomiju, završnu obradu, izrađena je primenom kvalitetnih materijala te vrlo dobro organiziran prostor. Sve je gotovo idealno raspoređeno počevši od naslona za ruku ispod kojeg se nalazi duboki pregrada, a tu je još i pregrada sa kliznim poklopcem smešten u centralnoj konzoli do menjača. Vrlo dobra ergonomija očitava se u odličnom položaju sedenja ispred upravljača i solidno profiliranim sedištima.

Kontrole klimatizacije nalaze se na povišenoj i izdvojenoj površini iza upravljača, a kontrole za audio sistem su pomaknute desno prema suvozaču. Gornji dio konzole rezervisan je za informativni displej. Upravljač odlično leži u ruci te pruža vrlo uglađeno upravljanje automobilom.

Na upravljaču se nalaze pomoćne kontrole audio sistema te putnog računara. Instrument ploča je izvedena u dva nivoa, pri čemu su digitalni pokazivač brzine i indikatori ekonomične vožnje koji obaveštavaju vozača kada treba promeniti stepen prenosa smešteni u njenom gornjem delu.

Honda Civic iskustva i saveti vozača

Honda Civic iskustva vozača su uglavnom pozitivna i ova vozila se po pravilu dobro kotiraju, iako je bilo nekoliko pritužbi dosadašnjih vlasnika ovih modela.

Problemi sa enterijerom se pojavljuju kod nekih primeraka i prijavljeni su različiti zvukovi koji dopiru iz kabine. Honda Civic sedan iskustva su pokazala da je u nekim slučajevima bilo i situacija da su određeni modeli bili primorani da menjaju donji deo kontrolne table.

Na eksterijer je takođe bilo pritužbi, a pre svega kada je u pitanju kondenzacija pod farovima, ali i na delove plastike koji su se opustili, kao i poklopac za gorivo koji je odbijao da se odvrne. Kvake su potencijalan problem, zadnje vešanje i mehanizam ručne kočnice.

Prijavljivano je i da dizeli potroše do litar motornog ulja na 1.000 km, bez da se upali kontrolna lampica. Tako da je savet vozača da obavezno proverite na vreme nivo ulja u motoru.

Najčešći kvarovi Honda Civic automobila

Nakon kupovine polovnog Honda Civic modela preporučljivo je odmah zameniti zupčasti kaiš, zajedno sa španerima, jer je to osetljivo mesto motora (posebno kod starijih primeraka). Problema može biti i s termostatom i propusnošću rashladnog sistema. Auspuh i generalno izduvni sistem je takođe osetljiv, a po tome se može proceniti kako je automobil vožen. 

Limarija na starijim modelima, iz prošlog veka, je osrednja, no ako automobil nije imao sudar, tada po pravilu problema sa karoserijom ne bi trebalo da bude previše. U 1.4 i 1.6 benzinskim motorima, važno je proveriti zupčasti kaiš s vremena na vreme, i ako je potrebno zameniti ga pre pre propisanog roka, kako biste izbegli kidanje zupčastog kaiša, ali i kompletan trošak koji prouzrokuje ozbiljna oštećenja na motoru.

Na Honda Civic modelima proizvedenim do juna 2001. godine, javlja se problem sa usisavanjem vazduha, uzrokovan lošim zatvaranjem ventila, koji su postavljeni suviše čvrsto u fabrici. Većina automobila pogođenih ovim problemom su otkriveni ubrzo nakon njihove prodaje.

Na Honda Civic automobilima proizvedenim do decembra 2001. godine dolazi do trzanja pri malim brzinama i štucanja pri ubrzanju. Najčešći uzrok ovih problema jeste loša kalibracija jedinice za upravljanje motorom. Ako se problem ne reši reprogramiranjem sa novim softverom, onda je potrebno zameniti kompletnu jedinicu motora.

Na Honda Civic vozilima sa dizel motorima, proizvedenim do maja 2002. godine, javlja se mogućnost nepravilnog rada i pada snage, uz istovremeno svetlo upozorenja na instrument tabli.

Na Honda Civic modelima sa dizel motorom, proizvedenim do marta 2004. godine dolazi do postepenog gubitak snage, posebno na automobilima koji su prešli veliki deo njihove kilometraže u gradu ili na malim brzinama. Kod Honda Civic proizvedenih do 2004. godine primetno je često curenje gasa u kondenzatora klima sistem.

Kočnice nisu dobile najbolje ocene, pa je ovo definitivno jedna od slabijih tačaka automobila. Takođe može biti problema sa ručnom kočnicom, koja ponekad radi samo na jednom od točkova. Pa posebno vredi proveriti da li ručna kočnica drži.

Primetno je brzo habanje delova kočionih sistema, kao i izuzetno brzo trošenje prednjih kočione pločice za vozila sa dizel motorima. Sva vozila se suočavaju sa pojavom metalnog zvuka koji dolazi od točkova tokom vožnje na neravnoj površini. Problem prave gumena kućišta opruga opruga i amortizera. 

U starijim Honda Civic dolazi do curenja vode u kabinu oko krovne antene, oko zaptivke. Plastika u unutrašnjosti je veoma osetljiva na ogrebotine. Dolazi do česte pojave cvrčanja ispod instrument table, a problemi su manji posle redizajna modela.

Ukoliko i vi imate ovih problema ili neke druge kvarove sa vašim Honda Civic automobilom, onda se obavezno obratite najpouzdanijoj prodavnici originalnih rezervnih delova za sve vrste automobila. Ako su vam potrebni Honda Civic delovi, mi smo tu da vam omogućimo da nabavite samo najbolje za svoje vozilo. 

Plavi Honda Civic automobil parkiran ispred kuće

Honda Civic cena automobila – novi i polovni Honda Civic 

Ako planirate da kupite neki od Honda Civici modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati velik raspon cena, s obzirom na to da je tržište automobila poprilično dinamično, a svakako trebalo bi uzeti u obzir i činjenicu da se automobili ove serije proizvode već skoro pola veka.

Tako za automobile iz prve četiri generacije, koji su se proizvodili tokom 70-ih i 80-ih godina prošlog veka, je potrebno izdvojiti do 1.000 evra. Cena Honda Civic automobila se prvenstveno formira na osnovu stanja u kojem se polovno vozilo nalazi, kao i dodatne opreme koja dolazi sa automobilom.

Kada su u pitanju automobili Honda Civic pete, šeste i sedme generacije, odnosno modeli proizvedeni do 2005. godine, cena tih vozila uglavnom se kreće od 1.200, pa sve do 3.500 evra, a u obzir se, pored godine proizvodnje, mora uzeti i stanje u kojem se nalazi automobil, kao i opremljenost određenog vozila. 

Honda Civic cena automobila opada poprilično brzim intenzitetom, pre svega zbog činjenice da se radi o modelu koji na svakih 4 do 5 godina dobija novu generaciju, koja nosi sa sobom nešto novo, a stara verzija postaje naizgled prevaziđena i sa nižom cenom. 

Honda Civic cena novijih automobila je svakako nešto drugačija, pa tako vozila osme i devete generacije ovog japanskog auto-giganta uglavnom mogu da se pribave po cenama od 5.500 do 10.000 evra. 

Honda Civic cena novog automobila dostiže cifru i preko 20.000 evra, što i ne čudi s obzirom na to da je u pitanju izuzetno luksuzno opremljen automobil koji dolazi sa vrhunskim performansama.

Zaključak i završno mišljenje o Honda Civic automobilima

Na osnovu svih navedenih podataka o ovom vozilu, kao i iskustava dosadašnjih vlasnika ovog automobila, možemo da zaključimo kako je Honda Civic jedan poprilično dobar i kvalitetan automobil, što i ne bi trebalo previše da iznenađuje kada su u pitanju modeli koji izlaze iz fabrike ovog japanskog proizvođača.

Ovaj automobil, pored svih svojih pozitivnih osobina, ima i određene mane, kao uostalom i svaki drugi model, ali ono što je najbitnije jeste da vozačima nudi veliki broj mogućnosti i to bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Za japanske automobile se može reći da su generalno veoma uspešni na tržištu, pre svega zahvaljujući vrhunskom kvalitetu, pouzdanosti i dugotrajnosti, a isti je slučaj i sa Honda Civic automobilom. 

Kada je u pitanju veliki servis Honda Civic vozila zahtevaju redovno održavanje i brigu po propisanim uputstvima, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima iz prve generacije. Hondini automobili su karakteristični po posvećenoj i dobroj izradi, ali samo redovna kontrola i briga o vozilu može garantovati da sve performanse automobila i motora  budu uvek na svom maksimumu.

Ukoliko su vam potrebni najnoviji i najbolji Honda delovi za vaš automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Honda automobila.