Dacia Sandero – iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače

Dacia Sandero – iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače

Dacia Sandero je subkompaktni automobil, B kategorije, koji zajednički proizvode francuski proizvođač Renault i njegova rumunska podružnica Dacia od 2007. godine. Trenutno je u svojoj drugoj generaciji, koja se na tržištu pojavila 2012. godine. Takođe se prodaje kao Renault Sandero na određenim tržištima, kao što su Rusija, Egipat, Južna Afrika, Meksiko i Južna Amerika.

Ovaj automobil je predstavljen u septembru 2007. godine i baziran je na platformi Logan. Dacia Sandero smatra se za veoma pouzdan automobil i u svom rangu je svakako jedan od boljih automobila koji se mogu nabaviti na našem tržištu. Pored toga, ako uzmemo u obzir Dacia Sandero cena u potpunosti odgovara njegovom kvalitetu.

U nastavku teksta pročitajte najosnovnije informacije o Dacia Sandero automobilima, karakteristike ovih vozila, prednosti, mane, ali i iskustva vlasnika ovih automobila, kao i to gde se mogu nabaviti najbolji Dacia delovi za automobil.

Dacia Sandero karakteristike popularnog rumunskog automobila

Prva generacija Dacia Sandero automobilaUz nešto kraći međuosovinski razmak od limuzine iz koje proizilazi (Dacia Logan), Sandero je razvijen u Renoovom tehnocentru u Parizu, u saradnji sa regionalnim inžinjerskim centrima u Brazilu i Rumuniji. Javnosti je predstavljen po prvi put 2007. godine na međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu, a napravljen je za brazilsko tržište kao Renoov model, dok se u decembru 2007. godine ovaj automobil pojavio i u Evropi.

Brazilski Reno, koji je filijala francuske fabrike, osmislio je septembra 2008. godine novi SUV terenac koji je nazvan Dacia Sandero Stepway, desetak meseci posle objave originalnog Sandera. Evropska verzija je izašla u javnost 7. maja 2009. godine na međunarodnom salonu automobila u Barseloni pod Dačijinim znakom.

Dacia Sandero dimenzije vozila I generacije

  • Dužina: 4,02 metra (standardna verzija); 4,09 metara (Stepway model)
  • Širina: 1,74 metara (standardna verzija); 1,75 metara (Stepway model)
  • Visina: 1,53 metara (standardna verzija); 1,58 metara (Stepway model)
  • Težina: 1.025 – 1.204 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,59 metara (oba tipa)

Druga generacija Dacia Sandero automobila Druga generacija Sandera je izašla 2012. godine na salonu automobila u Parizu. Takođe je i nova generacija Dacia Sandero Stepway-a izašla u isto vreme. Oficijalne slike sa ovim novim Sanderom su objavljene od strane Dačije 17. septembra 2012, prikazivajući spoljni izgled i dizajn koji je sličan Loganu i instrument-tablom koja je inspirisana Lodgy modelom.

Dacia Sandero dimenzije vozila II generacije

  • Dužina: 4,06 metara (standardna verzija); 4,08 metara (Stepway model)
  • Širina: 1,73 metara (standardna verzija); 1,76 metara (Stepway model)
  • Visina: 1,52 metara (standardna verzija); 1,53 metara (Stepway model)
  • Težina: 969 – 1.237 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,59 metara (oba tipa)

 

Motor Dacia Sandero automobila

Za Dacia Sandero motor može se reći da ne pravi previše problema vozačima i da je sasvim pouzdan.Za pogon Dacia Sandero automobila prve generacije obezbeđeni su samo četvorocilindrični benzinski agregati i jedan dizel Dacia Sandero motor. Dizel 1.5 dCi raspona snage od 68, preko 75 i 86 do 90 KS koristi turbo punjače. Kod Dacia Sandero dci modela iz početnog perioda proizvodnje može doći do problema sa ležajevima radilice i problema sa dodatnom opremom.

Benzinski motor Dacia Sandero automobila je mnogo sigurniji. Renault je ponudio motore poznate iz modela Clio II: 1.2 75 KS, 1.4 75 KS i 1.6 sa rasponom od 86 do 105 KS. Svi motori su kombinovani samo sa petostepenim manuelnim menjačima. Čak i najmanji Dacia Sandero motor u gradskom saobraćaju troši oko 8-9 litara na sto pređenih kilometara. Benzinski motori nemaju velike nedostatke. Prema rečima stručnjaka, dovoljne su redovne zamena ulja, kontrola filtera i obavezno zupčastog kaiša.

Benzinske verzije Dacia Sandero automobila koje se najčešće koriste

  • 0.9 12v – 898 cm³ – 90 KS (66 kW); prosečna potrošnja: 3,5 litara na 100 pređenih km
  • 1.0 12v  – 998 cm³ – 73 KS (54 kW); prosečna potrošnja: 5,2 litara  
  • 1.0 16v – 999 cm³77 KS (57 kW); prosečna potrošnja: 5,5 litara
  • 1.2 16v – 1,149 cm³75 KS (56 kW); prosečna potrošnja: 5,9 litara
  • 1.2 16v – 1,149 cm³ – 75 KS (55 kW); prosečna potrošnja: 5,9 litara
  • 1.2 16v – 1,149 cm³ – 72 KS (53 kW); prosečna potrošnja: 7,6 litara
  • 1.4 8v – 1,390 cm³ – 75 KS (56 kW); prosečna potrošnja: 6,9 litara
  • 1.4 8v – 1,390 cm³ – 72 KS (54 kW); prosečna potrošnja: 9,2 litara
  • 1.6 8v – 1,598 cm³ – 85 KS (63 kW); prosečna potrošnja: 6,7 litara
  • 1.6 8v – 1,598 cm³ – 95 KS (71 kW); prosečna potrošnja: 6,8 litara
  • 1.6 16v – 1,598 cm³ – 105 KS (78 kW); prosečna potrošnja: 7,7 litara
  • 1.6 16v – 1,598 cm³ – 112 KS (82 kW); prosečna potrošnja: 9,3 litara

Dacia Sandero dizel verzije motora koje su najčešće u upotrebi

  • 1.5 dCi – 1,461 cm³ – 75 KS (56 kW); prosečna potrošnja: 4,5 litara na 100 km
  • 1.5 dCi – 1,461 cm³ – 90 KS (67 kW); prosečna potrošnja: 4,6 litara
  • 1.5 dCi – 1,461 cm³ – 75 KS (55 kW); prosečna potrošnja: 3,9 litara
  • 1.5 dCi – 1,461 cm³ – 90 KS (66 kW); prosečna potrošnja: 3,9 litara

Prosečna Dacia Sandero potrošnja varira od tipa motora, a opšte je poznato da dizel verzije motora troše manje, tako da imajte to na umu kada birate koji Dacia Sandero automobil želite da nabavite.

dacia-sandero-stepway-automobil

Dizajn i udobnost automobila rumunskog proizvođača

Dacia Sandero automobil je izrađen sa dosta stila i ukusa. Dinamičnost i savremenost ovog modela najviše se ističu u upečatljivim, fluidnim linijama, kao i hromiranoj maski koja dolazi u drugoj generaciji ovog automobila. Spoljašnji izgled automobila je napravljen tako da u potpunosti izgleda kao moderni, gradski automobil 21. veka, što Sandero zaista i jeste.

Automobil je prijatne unutrašnjosti sa dovoljno mesta i prostora za pet odraslih osoba. Dacia Sandero je izuzetno udoban i komforan automobil, a uz to ima i brojne pogodnosti koje nude razne benefite i olakšice za vozača. Automobili su opremljeni komandama za električno podizanje prozora na prednjim i zadnjim vratima, a instrument tabla je pregledna i funkcionalna.

Menjač i volan su optimalno postavljeni, pa i uz korekciju položaja sedišta, u zavisnosti od konstitucije samog vozača, ove dve važne komponente ostaju jednako pogodne za korišćenje i upravljanje.

Sandero dvojka važi za pravu evoluciju starog modela. Dacia Sandero druge generacije je mnogo bolji, stabilniji i ugodniji automobil za vožnju. Osim što novi Dacia Sandero 1.5 dCi sada ispunjava Euro 6 standarde o emisiji izduvnih gasova, a Dacia Sandero potrošnja smanjena je za skoro 10%.

Bez ikakve sumnje, najbolji deo automobila je, svakako, unapređeni agregat 1.5 dCi od 75 KS. Ovaj motor je štedljiv, uglađen, tih – sve ono što je potrebno da bi moglo da se kaže da ispunjava sve uslove. Kada je u pitanju Dacia Sandero 1.5 dCi iskustva vozača pokazuju da Renault skoro svake godine proizvodi sve bolje i bolje motore ovog tipa.

Dacia Sandero iskustva i saveti vozača

Ono što će vam određeni vozači reći, a slično mišljenje možete videti i na brojnim forumima posvećenim upravo ovom modelu, jeste da uglavnom nakon dva do tri sata provedenih za volanom ovog automobila vozači počnu da osećaju bol u leđima. Ipak, to nije slučaj u svim modelima, pa ne možemo konstatovati da su sedišta generalno neudobna.

Kada su u pitanju Dacia Sandero iskustva vozača su pokazala da je servo asistencija na upravljaču prilično slava i nedovoljno dobra prilikom dosadnih manevrisanja u gradskoj vožnji. S druge strane, volan je kao stvoren za krivine, kao i za dugu vožnju po autoputu.

Sandero druge generacije je daleko udobniji, mekši i ugodniji za vožnju, a posebna pogodnost jeste da i osnovna verzija dolazi sa ESP-om. Ipak, iskustva vozača kažu da se ovaj sistem retko aktivira s obzirom na to da je automobil sasvim dobro izbalansiran, neutralan i veoma upravljiv.

Vozači savetuju da bi Sandero trebalo da nabave svi oni koji planiraju da ga voze po lošijim regionalnim putevima, iz prostog razloga što ovaj automobil savršeno “pegla” svaku neravninu ili oštećenje na putu.

Osnovne prednosti Dacia Sandero modela:

  • moderni eksterijer i komforan i funkcionalan enterijer
  • dobra opremljenost po standardnoj ceni
  • garancija od minimum 3 godine
  • osećaj stabilnosti u vožnji, bezbednost na nivou
  • jednostavno upravljanje i lagodna vožnja
  • prostrana unutrašnjost, dovoljna za 5 odraslih osoba
  • velika zapremina prtljaga

Osnovne mane Dacia Sandero modela:

  • zvučna izolacija, buka u kabini
  • završna obrada
  • benzinski motori koji su nepouzdaniji od dizel verzija
  • neudobnost sedišta u nekim verzijama

Najčešći kvarovi kod Dacia Sandero automobila

Najčešći nedostaci ili greške kod Dacia Sandero automobila se javljaju kao rezultat lošeg kvaliteta farbe na nekim delovima automobila, a dolazi i do škripe sedišta, kao i do povremenog nedihtovanja zaptivanih guma i nekih plastičnih kućišta. Česti su i problemi sa mažetnom ručice menjača, ali problem sa ventilatorom i grejanjem unutrašnjosti.

Ponekad se dešava i kvar serva – kada se okreće volan točkovi generišu buku i trebalo bi proveriti funkcionalnost klime koja može da ne hladi i često curi sistem. U slučaju zapostavljenja redovnog menjanja svećica, povremeno može doći do kvara bobina, što znači da motor radi na manje cilindara i sa slabijim performansama. Vrlo retko, problem kod Dacia Sandero automobila pravi i pumpa za gorivo.

Svaki Dacia Sandero motor ima kao pogon zupčasti kaiš. Interval zamene kaiševa i španera je za starije 8-ventilske benzinske motore Dacia Sandero 1.4i i 1.6i  preporučljiv na svakih pređenih 60.000 km ili nakon 5 godina korišćenja. Nakon nadogradnje na Euro 5 interval je produžen do 90.000 km.

Za Dacia Sandero 1.2 16V, opseg je postavljen na 120.000 kilometara ili 5 godina. Za dizel motore, interval zamene zupčastog kaiša je postavljen na 160.000 km ili 8 godina. Sa benzinskim motorima Dacia Sandero 1.4 i 1.6 preporučuje se da na svakih 30 000 km, proverite i preštelujete ventile ako je potrebno. Kod automobila Dacia Sandero veliki servis cena se kreće od 270 do 330 evra.

Prilikom kvara nekog dela i popravke, važno je imati na umu da Dacia Sandero delovi nisu previše skupi i uvek je bolje odabrati nove nego polovne, kako biste automobil ponovo doveli u optimalno stanje.

 

Dacia Sandero cena automobila

Ukoliko imate želju da nabavite neki od Dacia Sandero modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati poprilično velik raspon cena, s obzirom na to da se ovi  automobili proizvode već skoro 12 godina. S tim u vezi, za automobile proizvedene u prošloj deceniji potrebno je izdvojiti od 1.500 do 2.500 evra.

Kada su u pitanju nešto noviji automobili, proizvedeni u poslednjih 4-5 godina, a cena Dacia Sandero takvih vozila uglavnom se kreće od 3500, pa sve do 8.000 evra, a u obzir se, pored godine proizvodnje, mora uzeti i stanje u kojem se nalazi automobil, kao i opremljenost određenog vozila. Polovna Dacia Sandero je svakako dobra investicija, jer se mogu naći relativno povoljni automobili, a kvalitet uglavnom ostaje na dobrom nivou.

Dacia Sandero cena novog vozila je nešto veća i svakako nije automobil koji može baš svako da priušti, ali smatramo da se ulaganje u jedan takav automobil isplati na duže staze, s obzirom na to da ovaj automobil može zaista dugo da potraje u vašem vlasništvu. Kada je u pitanju nova Dacia Sandero cena vozila se kreće od 10.000 do 14.000 evra.

Zaključak i završno mišljenje o Dacia Sandero automobilima

Na osnovu svega navedenog, možemo slobodno da zaključimo kako je Dacia Sandero jedan izuzetno dobar i kvalitetan automobil, koji kao i svaki drugi model, ima svoje prednosti i mane, ali je automobil koji nudi veliki broj mogućnosti svakom vozaču. Kod ovog automobila možete biti sigurni da ćete proći bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Ako uzmemo u obzir da je ovaj automobil nastao kao proizvod udruženih snaga francuskog i rumunskog proizvođača onda nema sumnje da se u Dacia Sandero možete pouzdati.

Kada su u pitanju vozila marke Dacia Sandero veliki servis je obavezno obavljati po tačno utvrđenom rasporedu, kako bi se vozila očuvala na pravi način. Automobili ovog rumunskog proizvođača zahtevaju redovno održavanje, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima sa početka proizvodnje, kako bi automobil tokom dužeg perioda ostao u adekvatnom stanju.

Dacia Sandero delovi mogu se lako pronaći na nađem tržištu i nisu preterano skupi. Ukoliko su vam potrebni delovi za Dacia Sandero ili bilo koji drugi Dacia automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Dacia vozila.