VW GOLF 5, 6, 7  – ISTORIJA | DELOVI | ODRŽAVANJE | SAVETI

VW GOLF 5, 6, 7  – ISTORIJA | DELOVI | ODRŽAVANJE | SAVETI

Saznajte nešto više o modelu automobila VW Golf, istoriju, njegove karakteristike, iskustva vozača, mane, česte kvarove, koji su delovi za Golf najbolji i ostale savete za vlasnike.

U prošlom tekstu smo govorili o modelima Golf 1, 2, 3 i 4. Ovaj put nastavljamo priču o najuspešnijem modelu nemačkog giganta i predstavljamo preostale tri generacije Golfa.

Golf 5 (2003 – 2008)

golf 5 delovi

Nakon slabašne treće generacije i neopravdano lošeg statusa četvrte generacije, VW je očajnički želeo da vrati Golf na stazu koju su utabali pre skoro 30 godina.

Golf više nije bio ni toliko usamljen, u to vreme je gotovo svaki proizvođač imao svog predstavnika u „Golf” segmentu, dok je arhineprijatelj sa druge strane bare – Focus, predstavljao ozbiljnog konkurenta. Čak su mnogi novinari otvoreno tvrdili da je Focus bolji.

Nemci su morali da se nekako izdvoje, a odlučili su da to učine kvalitetom. Mnogi će reći da Golf 5 nije doneo upečatljiv dizajn, ali je ovo ipak prvi Golf koji je izašao iz teritorije kockastog i poprimio nešto okrugliji oblik i izgleda dobro i danas.

Čak je sam VW izjavio kako ljudi kupuju Golf zbog kvaliteta i praktičnosti, a ne zbog dizajna. Trend kvaliteta enterijera je zadržan, ali blago umanjen. Za proizvodnju školje Golfa 5 je u velikoj meri upotrebljen postupak laserskog varenja, što je skratilo vreme proizvodnje za 25%,  unapredilo torzionu rigidnost i smanjilo težinu automobila.

Ipak, kako je novi Golf dobio na dimenzijama i prostoru unutar kabine, težina je bila veća u odnosu na prethodnika. Pogonski sistem u ponudi se razlikovao od tržišta, Golf 5 je dolazio kao benzinac sa  4, 5 i 6 cilindara; dok su u dizel varijanti bili dobro poznati 1.9 TDi, kao i 2.0 TDi i SDi varijante.

GTI se vratio u punom stilu. Predstavljen 2005. godine, više nije bio samo paket opreme, već model za sebe, sa prepoznatljivim crvenim detaljima na masci hladnjaka i sedištima. Sa izmenama u ogibljenju i moćnim TFSI 2.0 agregatom povratio je simpatije novinara i opravdao čast oznake GTI.

Ipak, najuzbudljiviji Golf pete generacije je svakako R32, sa poboljšanim V6 motorom iz prethodnika, sada je bio jači, malo brži i znatno napredniji. Za razliku od rivala, R32 se nije hvalio svojom snagom agresivnim dizajnom. Da se ispod haube krije 250 KS moglo se zaključiti samo na osnovu izmenjene rešetke, sitne oznake R32 i duplih izduvnih cevi.

Tehničke karakteristike Golf 5 su bile sledeće:

  • međuosovinsko rastojanje: 2.578 mm
  • dužina karoserije: 4.204 mm
  • širina: 1.759 mm
  • visina: 1.479 mm

Golf 5 je imao izbor benzin i dizel agregata.

Asortiman benzinskih agregata:

  • 1.4
  • 1.6
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.2

Asortiman dizel agregata:

  • 1.9
  • 2.0

Golf sa 600+ KS

Šta se dešava kada radite za kompaniju koja u svom asortimanu ima modele poput Lamborghini, Bentley i Audi R8, a vi radite na Golfu? Bude vam dosadno i napravite najmonstruozniji Golf ikada!

Golf GTI W12 je Frankenštajnovo čudovište Volkswagena, koji je u samo jednom primerku iskoristio razne delove sa svojih modela više klase. Kako je izgledala vožnja u rukama Džeremija Klarksona možete pogledati ovde.

Golf 5 održavanje

Golf 5 1.6 fsi

Osim redovnog održavanja, poznat problem kod FSi motora je zapušavanje usisne grane sa isparenjem ulja i mora da se čisti povremeno. Kod motora sa turbinom nije retkost da bude problema.

Golf 5 GTi

Kvačilo bi trebalo da traje između 130.000 i 160.000 km, u slučaju da imate DSG menjač, treba ga servisirati na svakih 60.000. Zupčasti kaiš na Golfu 5 GTi se menja na svakih 130.000 km ili 5 godina.

Mali servis i zamenu ulja obavljati na svakih 12 meseci.

Golf 5 problemi

  • PK kaiš na 1.4 i 1.6 benzincima
  • Letva volana
  • Diverter ventil
  • Prednje ogibljenje
  • Curenje hladnjaka kod GTI
  • Problemi sa turbinom i PCV ventilom kod GTI
  • Pumpa goriva visokog pritiska
  • Klapna usisne grane
  • Senzor goriva niskog pritiska

Kao i kod ostalih generacija, auto delovi za Golf 5 se ne pronalaze teško, a kvalitetni delovi za Golf 5 se mogu naći i od raznih OEM proizvođača.

Golf 6 (2008 – 2012)

golf 6 delovi

Volkswagen Golf 6 je zvanično predstavljen na Sajmu automobila u Parizu 2008, a evropsko tržište je doživelo premijeru na zimu iste godine, i to nigde drugde nego na Islandu.

Golf 6 nije zapravo potpuno novi model u poređenju sa prethodnom generacijom. Zapravo je više opširni restajling, sa izmenama u enterijeru, novim branicima, farovima i svežim rasponom motora.

Šestica je rađena na istoj platformi kao i petica, tako da su dimenzije ostale prilično iste, čak je dužina smanjena zbog kraćih branika. Volkswagen je osetio da je potrebno predstaviti izmenjeni Golf, ali nije jasno zašto ga je lansirao kao novu generaciju i tvrdio da je više od 40% delova potpuno novo.

Cilj je bio smanjenje troškova i povećanje efikasnosti. VW je ispravio kritike na račun enterijera, koji je zaista postao kvalitetniji, iako na prvi pogled izgleda isto. Bezbednost je dovedena na vrlo visok nivo, pa je Golf 6 osvojio 36 od 37 poena za bezbednost putnika.

Bio je dostupan u verzijama sa troje ili petoro vrata i u velikom izboru agregata.

Tehničke karakteristike Golf 6 su bile sledeće:

  • međuosovinsko rastojanje: 2.578 mm
  • dužina karoserije: 4.204 mm
  • širina: 1.759 mm
  • visina: 1.479 mm

Golf 6 je imao izbor benzin i dizel agregata. Ostali su stari 1.4 i 1.6 litarski benzinac, dok je predstavljen potpuno novi 1.8 litarski benzinac sa 170 KS. Na strani dizela, pouzdani 1.9 TDI je konačno penzionisan, a u početku su postojale dve varijante 2.0 dizela (110 KS i 140 KS) dok nije predstavljen i novi 1.6 TDI.

Asortiman benzinskih agregata:

  • 1.2
  • 1.4
  • 1.6
  • 2.0

Asortiman dizel agregata:

  • 1.6
  • 2.0

Golf 6 održavanje

  • Mali servis na svakih 10.000 kilometara
  • Svake dve godine promeniti kočionu tečnost, bez obzira na kilometražu
  • Svake dve godine (za vozila koja su prešla manje od 60.000 km) zameniti filter kabine
  • Svake četiri godine zameniti sprej za punjenje guma
  • Zameniti PK kaiš na oko 100.000 km po potrebi
  • Proveriti zupčasti kaiš i namestiti po potrebi na svakih 64.000 km
  • Zameniti svećiće na oko 64.000 km

Intervali za zamenu i proveru pojedinih sistema će varirati od vrste agregata i menjača, tako da je najbolje da pogledate uputstvo proizvođača. Delovi za Golf 6 nisu previše skupi, pa je održavanje pristupačno.

Golf 6 problemi

Golf 6 2.0 TDI je imao velikih problema piezo brizgaljkama, koji su rešeni 2010; dok su 1.2 i 1.4 TSI prve generacije patili od faznih lanaca.

Brigazlje i merač protoka vazduha su najčešći izvori problema na modelima 1.6 TDI.

Problemi sa turbinom najčešće su izazvani forsiranjem hladnog motora, a naročito naglim gašenjem.

U odnosu na peticu rešeno je većina problema, tako daje šestica bila druga najbolja u klasi po broju kvarova.

Golf 7 (2012 – 2019)

Tokom godina VW je postavio standard u segmentu hečbekova. Ono što je nastalo kao (ne)očekivana zamena za Bubu je sada postalo merilo za konkurenciju. Prethodnik je bio samo redizajn, tako da su sve oči bile uprte u VW i novu generaciju čuvenog Golfa.

Sedma generacija je donela moderniji dizajn, više prostora, lakšu konstrukciju i sijaset tehnoloških novotarija (većinom u dodatnim paketima opreme).

Čvršći, bogatiji, bezbedniji, pametniji, efikasniji i jednostavno bolji od svih prethodnika.

Iako je Volkswagen želeo da privuče kupce Mercedesa ili BMW, većina onih koji voze Golf traže nešto bolje od Astre, Focusa ili Mazde 3 (makar u njihovim očima).

Sa strane dizajna predstavljen je… Golf, samo sa modernijim linijama. C stub je ostao isti, zadnji kraj je gotovo vertikalan, rešetka hladnjaka je slična, ali se opet jasno vidi da je reč o novoj generaciji.

Prtljažnik ima više prostora, putnici na zadnjoj klupi imaju više prostora za noge, dok je sedište vozača pomereno unazad i pruža više prostora za ramena, dok veća visina pruža više prostora za glavu.

Tehničke karakteristike Golf 6 su bile sledeće:

  • međuosovinsko rastojanje: 2.637 mm
  • dužina karoserije: 4.255 mm
  • širina: 1.799 mm
  • visina: 1.452 mm

Golf 7 je prvobitno bio dostupan u izboru 1.2 i 1.4 litarskih TSI agregata, kao i 1.6 ili 2.0 litarskih turbo-dizelaša. Osim klasičnih verzija, po prvi put su dostupni i modeli na alternativni pogon u serijskoj proizvodnji: Golf TGI (CNG); e-Golf (električna energija); Golf GTE (plug-in hibrid).

Asortiman benzinskih agregata:

  • 1.0
  • 1.2
  • 1.4
  • 1.6
  • 1.8
  • 2.0

Asortiman dizel agregata:

  • 1.6
  • 2.0

Golf 7 održavanje

  • Mali servis na svakih 10.000 kilometara (ulje, rotacija točkova, zamena filtera kabine – svaki drugi servis)
  • Svake dve godine promeniti kočionu tečnost, bez obzira na kilometražu
  • Svake četiri godine zameniti sprej za punjenje guma
  • Zameniti PK kaiš na oko 100.000 km po potrebi
  • Proveriti zupčasti kaiš i namestiti po potrebi na svakih 64.000 km
  • Zameniti svećiće na 96.000 km
  • Zameniti kočione diskove i pločice po potrebi
  • Servis DSG tečnosti 65.000 km

Intervali za zamenu i proveru pojedinih sistema će varirati od vrste agregata i menjača, tako da je najbolje da pogledate uputstvo proizvođača.

Golf 7 problemi

Najviše vlasnika Golf sedmice je imalo problema sa DSG menjačima. Van toga nije zabeleženo mnogo čestih problema. Modeli pre 2015. godine su imali problema sa kućištem termostata, vodenom pumpom, zveckanjem vizira i problem sa elektronskim podizačem prozora. Čest problem je i curenje hladnjaka.

Međutim, to ne mora da znači da problemi sa Golf 7 neće biti izraženi u budućnosti. Ipak je reč o automobilu koji tek treba masovno da pređe 150.000 kilometara u dovoljnom broju da bi se ispoljili pravi problemi. Makar možete biti sigurni da će delovi za Golf 7 biti široko dostupni.

Da li je Golf dobar?

Retko koji automobil izaziva toliko suprotstavljenih mišljenja kao što je Golf. Postoje ljudi koji ga izvikuju na sav glas, ali potrebno zapitati se da li je moguće da je jedan od najprodavanijih automobila na svetu toliko loš, i da svi koji ga kupuju godinama ne znaju šta rade?

Sa druge strane, da li je Golf toliko dobar koliko tvrde oni koji ga hvale? Kao što je slučaj sa mnogim stvarima, rekli bismo da je istina negde između i da postoje automobili koji pružaju istu ili sličnu vrednost za bolju cenu. Odluka je uvek na pojedincu i njegovoj percepciji vrednosti.

Jedno je sigurno, ako vam trebaju originalni delovi za Golfa pozovite naše prodavnice.