Volkswagen Passat – iskustva, prednosti mane – saveti za vozače

Volkswagen Passat – iskustva, prednosti mane – saveti za vozače

Volkswagen Passat (Folksvagen Pasat) je automobil koji proizvodi nemačka fabrika automobila Volkswagen. VW Passat se proizvodi od 1973. godine i jedan je od najprodavanijih automobila u svetu. Dosad je proizveden u osam generacija, a pozicioniran je između Golfa odnosno Jette i luksuzne limuzine Phaeton. 

Ovaj automobil je širom sveta poznat i po različitim nazivima, kao što su Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar i Carat. Passat osme generacije (B8) je 2015. godine izabran za najbolji evropski automobil. 

Passat je jedan od ključnih modela kompanije, a ukupno je prodato preko 15 miliona primeraka. Godinu dana kasnije stižu i modeli široko i golf. Naziv Pasat potiče od imena za pasatske vetrove, koji duvaju na Atlantiku i Pacifiku.

U nastavku teksta pogledajte osnovne Folksvagen Pasat karakteristike automobila, kao i koje su njegove osnovne prednosti i mane, ali i savete i iskustva vozača. Ukoliko su vam potrebi najkvalitetniji delovi za VW automobile obratite se MD Auto prodavnici rezervnih delova.

Osnovne karakteristike Volkswagen Passat automobila 

Volkswagen Passat B1 je prvi put predstavljen 1973. godine, a razvijen je na osnovu modela Audi 80. U suštini, B1 je bio fastbek verzija mehanički identičnom Audiju 80, predstavljenog javnosti godinu dana ranije, koji je osvojio titulu Evropskog automobila za 1973. godinu. Prvu generaciju je dizajnirao poznati italijanski dizajner Đorđeto Đuđaro.

Automobil je imao uzdužno postavljen motor; pojavio se u verziji karavan pod imenom Variant, a pokretao ga je 1.5 litarski dizel motor snage 48 KS. Do 1980. godine, proizvedeno je 2,5 miliona primeraka ovog modela

Dimenzije VW Passat B1 automobila prve generacije

  • Dužina:4,19 metara
  • Širina:1,6 metara
  • Visina: 1,36 metara
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,47 metara

Volkswagen Passat B2 je pokrenut 1981. godine. Po prvi put je, uz kombi-limuzinsku i karavansku, dobio i limuzinsku verziju pod imenom VW Santana. Taj model je bio popularan u Evropi, koji se prodavao pod tim nazivom do redizajna 1985. godine, a na kineskom tržištu je postigao veliki uspeh, koji je nemačku kompaniju učvrstio na prvu poziciju na tom auto-tržištu. 

Dimenzije VW Passat B2 automobila druge generacije

  • Dužina: 4,44 metra
  • Širina: 1,69 metara
  • Visina: 1,39 metara
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,55 metara

U martu 1988. godine izašla je treća generacija Volkswagen Passat B3 automobila, kada je prvi put predstavljen u Evropi, dok je u Severnoj Americi predstavljena 1990. godine, a u Južnoj Americi 1995. godine. Ova generacija je bila razvijena na sopstvenoj platformi bez oslanjanja na Audi. 

Obline ovog modela su daleko od pravougaonog oblika prethodnog modela i bliže su stilu koji je nagovestio model Ford Sierra. To je bio jedan od prvih modela sa zatvorenom maskom hladnjaka.

Dimenzije VW Passat B3 automobila treće generacije

  • Dužina: 4,58 metara
  • Širina: 1,71 metar
  • Visina: 1,43 metara
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,63 metra

Od 1993. godine proizvodi se Volkswagen Passat B4, koji je u suštini redizajn prethodne verzije. Ova generacija je tehnološki ista kao B3, iako je dobila novi 1.8 litarski turbo benzinski motor kompanije Audi.

Zadržao je osnovi izgled. Maska motora je ponovo vraćena, poboljšan je enterijer, a u pogledu bezbednosti su ubačana dva prednja vazdušna jastuka. Ugrađivani su dizel motori novije generacije, a bio je dostupan dizel motor 1.9 TDI.

Dimenzije VW Passat B4 automobila četvrte generacije

  • Dužina: 4,61 metar
  • Širina: 1,71 metar
  • Visina: 1,43 metra
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,62 metra

Volkswagen Passat B5 lansiran je 1996. godine, a u Severnoj Americi 1998. godine. To je bio povratak na zajedničku platformu sa Audijem, preuzevši tehniku iz modela Audi A4 i A6, sa uzdužno postavljenim motorom. Dobija potpuno novu pocinkovanu karoseriju i motore sa četiri, pet, šest i osam cilindara. 

Predstavljen je u novom dizajnu,  a VW Passat pete generacije je bio jedan od najsolidnijih automobila svoga doba. Zbog toga je bio i najcenjenija limuzina, ako se izuzmu automobili premium klase.

Passat B5 je dobio nekoliko nagrada – 1999. godine, proglašen je za najbolji porodični automobil, a 1998. za najbolji automobil srednje klase i najbolji veliki porodični automobil. Redizajn pod nazivom VW Passat B5.5 je dobio 2001. godine i osvojio je četiri od pet zvezdica u Euro NCAP kreš testu.

Dimenzije VW Passat B5 automobila pete generacije

  • Dužina: 4,68 metara
  • Širina: 1,74 metra
  • Visina: 1,46 metara
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,7 netara

Volkswagen Passat B6 limuzina debitovala je 2005. godine na sajmu automobili u Ženevi, a u verziji karavan debitovala je avgusta iste godine. U dizajnu pasata B6 glavna inspiracija za dizajn karoserije je luksuzna limuzina VW Phaeton, koja je na tržištu od 2002. godine. 

Passat B6 ima više prostora za putnike, veći kapacitet prtljažnika i visok kvalitet materijala, što mu je omogućilo da 2006. godine zauzme drugo mesto na takmičenju za najbolji automobil godine. Pasat šeste generacije je ponuđen sa dva tipa karoserije, limuzina i karavan, kao i sa pogonom na sva četiri točka.

Dimenzije VW Passat B6 automobila šeste generacije

  • Dužina: 4,78 metara
  • Širina: 1,82 metra
  • Visina: 1,47 metara
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,71 metar

Volkswagen Passat B7 je predstavljen u oktobru 2010. godine na salonu automobila u Parizu. Iako ima oznaku B7, ovaj automobil nije potpuno novi model, može se reći da je više redizajn B6. Tehnička rešenja nisu menjana, a najveće vidne izmene su u dizajnu karoserije, sa istaknutim izmenama maske hladnjaka i farova. 

Maska hladnjaka je izraženija, prostire se široko sve do farova. Na zadnjem delu najviše izmena se uočava na svetlosnim grupama i dizajnu vrata prtljažnika. U enterijeru najviše promene pretrpela je središnja konzola, a sedišta su u potpunosti nanovo razvijena. Prednja sedišta mogu biti opremljena i sistemom masaže. Materijali za izradu enterijera su kvalitetniji nego kod prethodnika, kao i završna obrada.

Dimenzije VW Passat B7 automobila sedme generacije

  • Dužina: 4,77 metara
  • Širina: 1,82 metra
  • Visina: 1,47 metara
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,71 metar

Osma generacija Volkswagen Passat B8 automobila je predstavljena u oktobru 2014. godine na salonu automobila u Parizu. Iako po spoljašnjosti ne izgleda mnogo drugačije od B7, pasat B8 se iz osnova razlikuje od prethodne generacije. Postavljen je potpuno na novu platformu pod nazivom MQB, takođe ima i nove motore, dok se po dizajnu i kvalitetu materijala u enterijeru, uz novu digitalnu instrument tablu, bliži pasat premijum segmentu.

Dimenzije VW Passat B8 automobila osme generacije

  • Dužina: 4,77 metara
  • Širina: 1,83 metra
  • Visina: 1,46 metara
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,79 metara

Volkswagen automobil parkiran na travi

Volkswagen Passat motor koji se koristi u ovim automobilima

Elegantni i rafinirani Passat oduvek je poznat po svom bučnom pogonu, međutim novi model osme generacije je najprestižnija i najkvalitetnija varijanta do sada. Zahvaljujući lakoj MKB platformi, koja je čvršća i ima niže težište, omogućeno je dinamičnije rukovanje nego u bilo kojem Passat vozilu pre toga.

Izbor motora u Folksvagen automobilima je zaista dosta širok, a vozači generalno više preferiraju benzinske verzije motora s obzirom na to da se na ovakvim modelima ređe dešavaju problemi. Dizel motori su, po pravilu, manji potrošači ali su vlasnici VW Passat automobila tokom poslednjih decenija prijavili određene zamerke na ove modele.

VW Passat benzin verzije motora koje su najčešće u upotrebi

  • 1.3 (55 KS, 60 KS)
  • 1.5 (75 KS, 85 KS)
  • 1.6 (65 KS, 70 KS, 72 KS)
  • 1.6 MPI – 74 KW/102 KS – prosečna potrošnja 7,7 litara na 100 km
  • 1.6 FSI – 85 KW/115 KS – prosečna potrošnja 7,5 litara na 100 km
  • 1.7 (73 KS)
  • 1.8 (87 KS, 90 KS, 112 KS)
  • 1.9 (115 KS)
  • 2.0 FSI – 110 KW/150 KS – prosečna potrošnja 8,2 litara na 100 km
  • 3.2 V6 FSI – 184KW/250 KS – prosečna potrošnja 11,5 litara na 100 km

VW Passat dizel verzije motora koje se najčešće koriste

  • 1.5 (50 KS)
  • 1.6 D (54 KS)
  • 1.6 TD (70 KS)
  • 1.6 TDI (105 KS)
  • 1.9 TDI – 77 KW/105 KS – prosečna potrošnja 5,6 litara na 100 km
  • 2.0 TDI – 103 KW/140 KS – prosečna potrošnja 5,9 litara na 100 km
  • 2.0 TDI – 125 KW/170 KS – prosečna potrošnja 6,1 litar na 100 km

Dizajn i udobnost Pasat automobila 

Za VW Passat automobile se generalno može reći da su poprilično udobni i komforni automobili, a to se posebno odnosi na modele novijih generacija s obzirom na to da su sa svakim novim modelom postepeno povećavani. 

Vozačima je posebno važan i prtljažnik, a Pasat se svakako može pohvaliti izuzetno prostranim zadnjim delom. Spoljne linije su se menjale tokom godina, ali je Passat uvek bio prijemčljiv svojim kupcima. 

Unutrašnjost ovih automobila je poprilično dobro odrađena, sa malom stopom habanja, bez obzira na to da li se radi o modelima koji su proizvođeni tokom 70-ih i 80-ih godina prošlog veka ili novijim modelima. 

Na centralnoj konzoli instrumenti su lako čitljivi, dobro organizovani i imaju definisan izgled. Kvalitet i pozicija svih prekidača kod Passat vozila je na dobrom nivou. VW Passat nudi zaista udobnu vožnju što znači da putnici mogu maksimalno da uživaju. Sedišta su odlična i daju dobru podršku, kao i visok nivo udobnosti i ima dosta prostora u kabini, tj. putnici imaju pristojan prostor za noge i glavu.

Najčešći kvarovi kod Folksvagen Pasat vozila

Stopa kvarova VW Passat vozila u najvećoj meri zavisi od pogonske jedinice, a većina ovih kvarova se uglavnom odnosi na vozila iz prve godine proizvodnje svake generacije.

Benzinski motori generalno uživaju veoma dobre preporuke, izdržljivi su i retko se kvare. U njihovom slučaju je zbog toga izuzetno teško govoriti o zajedničkim kvarovima. Izuzetak je 1.4 TSI motor, na kome se može pojaviti škripa elektromagnetne spojnice kompresor.  Uprkos čudnim zvucima kvačilo dobro obavlja svoj posao.

Najčešće primedbe vozača su na najpopularniju verziju 2.0 TDI, na kome se nakon velike kilometraže mogu javiti pukotine glave, prerano istrošeni plivajući zamajac i problemi sa uljnom pumpom. Popravke ovih kvarova su, nažalost, veoma skupi.

Zamerke koje su još česte kod vlasnika Folksvagen Pasat automobila jeste da se kod pojedinih modela sa ručnim menjačem čuje zvuk drobljenja ili struganja prilikom prebacivanja u drugu brzinu. Takođe, javljaju se i problemi sa centralnim zaključavanjem kao i pregrevanje motora usled slabijeg rada ventilatora rashladnog sistema

Prednji deo na VW Passat automobilu

Novi i polovni VW Passat – cena ovih automobila

Kada je u pitanju cena VW Passat B1, VW Passat B2 ili VW Passat B3 automobila, s obzirom na to da su se ovi modeli proizvodili još 70-ih i 80-ih godina prošlog veka, onda i ne čudi što se cena ovih automobila kreće od 300 do 1.100 evra. Naravno na cenovnu razliku utiče opšte stanje i održavanost samog vozila. 

Kada su u pitanju cena VW Passat B4 ili VW Passat B5 vozila, ona se na tržištu polovnih vozila kreće uglavnom od 1.500 pa sve do 3.500 evra. Opet se svakako u obzir uzimaju stanje vozila i ispravnost delova. Rezervni delovi za Volkswagen Passat automobile su lako dostupni kod nas, ali se preveliko ulaganje svakako ne isplati ukoliko se radi o modelima starijih generacija koji su proizvedeni još u prošlom veku.

Cena polovnog VW Passat B6 ili VW Passat B7 kreće se u proseku između 3.800 i 8.500 evra, a s obzirom na to da je reč o automobilima koji su značajno unapređenih performansi u odnosu na prethodne generacije, možemo zaključiti da se ulaganje u kupovinu jednog ovakvog polovnog modela relativno isplati

Cena novog VW Passat B8 automobila može iznositi i do 20.000 evra, a ako se uzmu u obzir sve karakteristike jednog ovakvog vozila, jasno je da automobil vredi uloženog novca. Volkswagen Passat cenovnik pre svega zavisi od opremljenosti samog vozila, pa u zavisnosti od toga se i formira cenovni rang.

Zaključak i završno mišljenje o VW Passat automobilima

Ako uzmemo u obzir sve navedene karakteristike i pojedinosti o ovom automobilu, možemo zaključiti da je Volkswagen Passat jedan poprilično dobar i kvalitetan model, što se svakako i moglo očekivati od ovog nemačkog proizvođača automobila. Nije ni čudo zašto ga zovu kraljem srednje klase. 

Za Volkswagen Passat se može reći da je model koji ima brojne prednosti, ali svakako i određene mane, kao uostalom i svaki drugi model. Ono što je veoma važno kod ovog automobila jeste činjenica da vozačima pruža pouzdanost i sigurnost u vožnji, bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Kod nas su nemački automobili poznati kao kvalitetni i dugotrajni, što se može reći i za VW Passat verziju. 

Kada je u pitanju veliki servis Volkswagen Passat automobili zahtevaju od vozača redovno održavanje i brigu, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima. VW je kompanija koja je poznata po dobroj i kvalitetnoj izradi automobila, koji imaju poprilično dug vek trajanja, ali samo redovna kontrola vozila može učiniti da sve performanse automobila i motora  budu uvek na vrhuncu.

Ukoliko su vam potrebni VW delovi za vaš automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Folksvagen automobila.