Pežo 206 prednosti i mane – iskustva i saveti za vlasnike
Pežo 206 je bez sumnje jedan od najpopularnijih putničkih automobila manjih dimenzija, što i ne čudi ako uzmemo u obzir da je vrlo kompaktan, lak za upravljanje i praktičan za gradsku vožnju. Pežo 206 se proizvodi od 1998. godine, a do sada je izbačeno nekoliko generacija ovog automobila, koji je, prema nekim podacima, za ovih 20 godina postojanja prodat u više od 10 miliona primeraka. To ga čini jednim od najprodavanijih Pežo modela.
Automobil Pežo 206 obezbeđuje dobru pasivnu bezbednost putnika, a dokaz tome je i činjenica da je 2000. godine na Euro NCAP ocenjen sa 4 zvezdice. I pored ovog podatka koji sugeriše da je Pežo 206 siguran za vožnju, proverite i šta to treba redovno kontrolisati kako biste očuvali sigurnost i ispravnost svog automobila.
Sadržaj
Karakteristike Peugeot 206 automobila
Pežo 206 se proizvodio u nekoliko verzija karoserija:
- hečbek sa 3 i 5 vrata
- sedan sa 4 vrata
- karavan sa 5 vrata
- kupe kabriolet sa 2 vrata
Hečbek verzija je svakako jedna od najpopularnijih i najprodavanijih kada su u pitanju svi Pežo 206 modeli. Namenjen je za sve mlade, urbane ljude, koji žele da iskuse pravi ugođaj kvalitetne gradske vožnje. Dužina ovog modela iznosi 3,84 metra, širina 1,65m, dok je visina 1,43 metra.
Sedan verzija namenjena je ili porodičnim ljudima ili svima onima kojima je potreban komfor i dodatna udobnost u vožnji. Dužina ove limuzine iznosi 4,19 metara, širina 1,66m, a visina 1,46m.
Peugeot 206 karavan se najpre može smatrati kao idelan porodični automobil, s obzirom na to da omogućava sav potreban komfor za veći broj ljudi. Dimenzije ovog modela su 4,03 metra za dužinu, 1,65 metara širina i 1,46 metara visine.
Kada je u pitanju Peugeot 206 CC ne treba napominjati da je ova verzija idelna za sve mlade i one koji se tako osećaju. Ovaj kabriolet sa automatskim sklapajućim, metalnim krovom impresioniraće sve oko vas. Dimenzije ovog modela su 4 metra dužina, 1,65 m širina i 1,37 m visina.
Sve verzije Pežo 206 automobila karakteriše manuelni menjač sa 5 brzina, kao i četvorostepeni automatik.
Motor u Pežo 206 automobilima
Kada je u pitanju motor vozačima je na raspolaganju široka paleta, pa svako ima priliku da nađe za sebe ono što mu najviše odgovara, bilo da želi benzinca ili dizel.
Kada su u pitanju benzinci najpre se preporučuje 1.1 ili 1.4 motor koji su sasvim pogodni za gradsku vožnju i gužvu, a čemu je ovaj tip auta i namenjen. Prosečna potrošnja goriva koja se može očekivati je oko 6 litara.
Kada je reč o dizel varijantama uglavnom se koriste HDI motori, koji su mnogo tiši i mirniji tokom rada, a potrošnja im je ista ili čak i manja u odnosu na benzince. Automobil koji se u gradskoj vožnji pokazao kao najpraktičniji i najštedljiviji jeste Peugeot 206 1.4HDI, koji za razliku od ostalih verzija, poseduje common-rail turbo dizel motor od 68 KS. Prosečna potrošnja ovog vozila u gradskoj vožnji iznosi između 5,5 i 6 litara, a maksimalna brzina koju može da razvije je oko 168 km/h.
Pežo 206 benzin – iskustva i potrošnja
Kada se o radi o Pežo 206 benzincu iskustva vozača su pokazala da je ekonomičniji, a pre svega se preporučuje svima onima koji kupuju polovnjake i imaju ograničena sredstva na raspolaganju. Pežo 206 dizel je skuplji za održavanje i ne preporučuje se nabavka ovakvog polovnjaka pogotovo ako je mnogo prešao.
Benzinske verzije Pežo 206 motora:
- 1.0 L (999 cm3) – 51 kW; 69 KS (prosečna potrošnja: 5,3 litra)
- 1.1 L (1124 cm3) – 44 kW; 59 KS (prosečna potrošnja: 6,2 litra)
- 1.4 L (1360 cm3) – 55 kW; 74 KS (prosečna potrošnja: 6,9 litara)
- 1.4 L (1360 cm3) – 65 kW; 87 KS (prosečna potrošnja: 7,4 litra)
- 1.6 L (1587 cm3) – 65 kW; 87 KS (prosečna potrošnja: 5,6 litara)
- 1.6 L (1587 cm3) – 80 kW; 108 KS (prosečna potrošnja: 8,2 litra)
- 2.0 L (1997 cm3) – 103 kW; 138 KS (prosečna potrošnja: 8,3 litra)
- 2.0 L (1997 cm3) – 130 kW; 175 KS (prosečna potrošnja: 9 litara)
Pežo 206 – dizel motori:
- 1.4 L (1398 cm3) – 50 kW; 68 KS (prosečna potrošnja: 5,1 litar)
- 1.9 L (1868 cm3) – 52 kW; 70 KS (prosečna potrošnja: 5,5 litara)
- 1.6 L (1560 cm3) – 80 kW; 108 KS (prosečna potrošnja: 6 litara)
- 2.0 L (1997 cm3) – 66 kW; 89 KS (prosečna potrošnja: 5 litara)
Dizajn i udobnost Peugeot 206 modela
Velika popularnost Pežo 206 modela nije slučajna s obzirom na to da nudi dobro i lako rukovanje i manevrisanje, veliku raznolikost motora, ali i atraktivan i primamljiv dizajn.
Kada je u pitanju Peugeot 206 enterijer modela je zaobljen, a centralni greben ima loptasti oblik. Instrument tabla je veoma pregledna, a svi raspoloživi tasteri su lako na dohvat ruke vozača. Prednja sedišta su izrađena u sportskom stilu, koja su veoma udobna i dobro drže u krivinama. Zadnja sedišta su, takođe, poprilično udobna, a zapremina prtljažnika je prosečna za takav tip automobila i iznosi oko 245 l.
Peugeot 206 iskustva i zamerke vozača
Ono što ćete prvo čuti kao zamerku kada su u pitanju Pežo 206 vozila jeste da vozačka pozicija nije baš idealna, odnosno vozačevo sedište nije u potpunosti pogodno za nešto više ljude. Pre svega se to odnosi na činjenicu da je prostor skučen i da su ruke i noge vozača često u neodgovarajućem položaju.
Kada je reć o automobilima Peugeot 206, kvarovi koji se najčešće javljaju jesu oni koji imaju veze sa elektronikom, te tako vozači vrlo često imaju primedbe na centralnu bravu i probleme sa zaključavanjem. Dobra stvar je da popravka i generalno delovi za Pežo 206 nisu previše skupi, a mi vam nudimo najbolji odnos cene i kvaliteta u Beogradu kada su u pitanju auto delovi.
Takođe, savet je da ako kupujete polovan Pežo 206 dobro obratite pažnju i na sistem za kočenje, posebno na diskove i pohabanost pločica. Ovo se pogotovo odnosi na sve one verzije Peugeot 206 automobila koji imaju jači motor i koji se brže i žustrije voze.
Cena Pežo 206-ce i zaključna mišljenja
Iz svega navedenog možemo zaključiti da je Peugeot 206 jedan vrlo dobar automobil koji nudi veliki broj mogućnosti, bilo da se radi o porodičnom ili automobilu za samca. Kod nas je ovaj model veoma popularan i gotovo svakodnevno se može videti na ulicama, a ukoliko i vi želite pežo 206 cena koju možete očekivati na sajtovima koji se bave prodajom polovnih automobila varira od 1.500 do 2.500 evra u zavisnosti od godine proizvodnje i stanja u kojem se vozilo nalazi.
Kada je u pitanju veliki servis peugeot 206 vozila zahtevaju malo češće održavanje, pre svega jer je mahom reč o starijim autmobilima, pa je za očekivati da performanse motora ne budu na vrhuncu. Stoga je preporučljivo da kompletno prekontrolišete svoje vozilo na svakih 60-ak hiljada pređenih kilometara kako biste bili sigurni da je vaš pežo 206 uvek spreman za vožnju.