Toyota Yaris – iskustva, prednosti i mane, saveti za vozače

Toyota Yaris – iskustva, prednosti i mane, saveti za vozače

Toyota Yaris je naziv za mali gradski automobil koji od 1999. godine proizvodi japanski proizvođač automobila Toyota. Do sada je japanska fabrika proizvela ovaj model u tri generacije, a nova četvrta u planu je da se na tržištu pojavi 2020. godine. 

Yaris je na evropskom tržištu od početka prodaje dostupan u hečbek verziji sa troje ili petoro vrata, a na njegovoj platformi se neko vreme proizvodio i mali jednovolumen koji je nazvan Toyota Yaris Verso. Na nekim tržištima, najpre na severnoameričkom, ovi automobili dostupni su i kao limuzina sa četvoro vrata.

Ime Yaris potiče od reči “Charis” (Gracija) jednine imenice “Charites” (Gracije) – koje su bile grčke boginje šarma i lepote. Za model četvrte generacije Toyota Yaris će biti zvanični naziv u svim delovima sveta, uključujući i Japan, gde je dosadašnji naziv ovog modela bio Vitz.

U nastavku teksta pogledajte osnovne Toyota Yaris karakteristike automobila, kao i koje su njegove osnovne prednosti i mane, ali i savete i iskustva vozača. Ukoliko su vam potrebi najkvalitetniji delovi za Toyota automobile obratite se MD prodavnici rezervnih delova.

Toyota Yaris karakteristike automobila

Yaris prve generacije (Toyota Yaris XP10) se na evropskom tržištu prvi put pojavio početkom 1999. godine, a u ponudi Tojotinih vozila je smenio model Starlet. Modeli namenjeni za prodaju u Evropi proizvodili su se u Francuskoj i Japanu. Ponuda motora je u početku sadržala samo dva benzinca – 1.0 i 1.3. Manji motor je razvijao snagu od 65 konjskih snaga, a veći od 86 KS. Toyota Yaris je 2000. godine. pobedio na izboru za Evropski automobil godine.

Početkom 2003. godine lagano je izmenjen izgled prednjeg dela automobila, a u ponudu motora pridodat je i 1.4-litarski dizelaš sa 75 konjskih snaga. Valjalo bi spomenuti da je izvesno vreme na tržištu bila dostupna i sportska verzija nazvana Yaris TS, koju je pokretao 1.5-litarski benzinski motor sa 105 KS. 

Toyota Yaris dimenzije vozila prve generacije 

  • Dužina: 3,62 metra
  • Širina: 1,66 metara
  • Visina: 1,5 metara
  • Težina: 850 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,37 metara

Potpuno redizajnirana druga generacija Toyota Yaris automobila (Toyota Yaris XP90) predstavljena je sredinom 2005. godine, a već u oktobru iste godine postigla je uspeh osvojivši maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu sigurnosti. Yaris druge generacije se na tržištu našao početkom 2006. godine, a početna ponuda motora koja se sastojala od dva benzinca i jednog dizelaša zapravo je bila identična onoj iz prve generacije, uz tek nešto manja pojačanja snage kod benzinaca i nešto veće pojačanje snage kod dizelaša. 

Ponuda Toyota Yaris benzin verzija motora sastoji se od 1.0-litarskog motora sa 69 konjskih snaga i 1.3-litarskog motora sa 87 konjskih snaga. Jedini dizelaš je 1.4-litarski motor sa 90 konjskih snaga. Od početka 2007. godine na tržištu je dostupan i sportski model Yaris TS koji je opremljen novorazvijenim 1.8-litarskim benzincem sa 132 konjske snage. 

Toyota Yaris dimenzije vozila druge generacije 

  • Dužina: 3,75 metara
  • Širina: 1,7 metara
  • Visina: 1,53 metara
  • Težina: 980 – 1.190 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,46 metara

Modeli treće generacije Toyota Yaris automobila (Toyota Yaris XP150) plasirani su na tržište 2011. godine. Originalno su modeli ove generacije bili dostupni kao hečbek verzija, ali je nakon redizajna 2013. godine na tržište stigla i limuzina. Međutim, ovaj tip karoserije nije bio dostupan na svim tržištima, a tu se pre svega misli na SAD, Kanadu i zemlje Latinske Amerike. 

Toyota Yaris dimenzije vozila treće generacije 

  • Dužina: 4,12 metara
  • Širina: 1,7 metara
  • Visina: 1,5 metara
  • Težina: 1.010 – 1.150 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,55 metara

Volan u Toyota Yaris automobilu

Toyota Yaris motor koji se nalazi u automobilima

Ponuda agregata Toyota Yaris je odmerena pa tako benzinci počinju od najpopularnijeg motora 1.0 koji je specijalno dizajniran za ovaj model. Prosečna potrošnja je čak ispod pet litara bezolovnog što se i očekuje od ovako male mašine.

Pravo je čudo bilo kako su japanski konstruktori našli ekonomsku računicu da u tako mali motor ugrade najsavremeniju tehniku rezervisanu za skupe sportske automobile. Nijedan drugi jednolitarski agregat nema toliko snage, niti troši tako malo goriva.

Motor zapremine 1.3 litara daje maksimalnu snagu od 87 KS koju razvija pri 6000 obrtaja radilice u minuti. Međutim, ta snaga je dostupna na visokim obrtajima, odnosno pri maksimumu je prilično bučan. Druga činjenica, jeste da sportske performanse mogu da se postignu samo čestim i pravovremenim menjanjem stepena prenosa.

Potrošnja koja se ostvaruje na nižim brojevima obrtaja motora, a u višim stepenima prenosa je fantastično niska. Pri tom, motor je do 3000 obrtaja tih, a od 4000 sve glasniji da bi preko 5500 sportski grmeo

Ručica menjača je prosečne preciznosti, a stepeni prenosa su odmereni s ciljem da potrošnja bude što niža. Za ovu klasu automobila ubrzanje do stotke od 12,1 sekundu je dobar rezultat, kao i krajnja brzina od 175 km/h. Fantastična potrošnja od samo prosečnih 5,6 litara benzina na 100 kilometara je adut na koji mnogi ne obraćaju dovoljno pažnje.

U ponudi se nalazi i najjači benzinac, 1.5, u modelu Sport koji pretvara ovaj auto u pravu malu trkaću mašinu ali imajte na umu da je i održavanje za njega dosta skuplje u odnosu na manje motore.

Od dizela, najatraktivniji motor je 1.4 D4-D dizel, za koji fabrika tvrdi da prosečno potroši samo 3.5 litara goriva na 100 kilometara. Toyota Yaris odlično prijanja na putu, dobro se upravlja, a iako ima malo tvrđe ogibljenje ovaj je automobil odličan i pouzdan za vožnju.

Toyota Yaris – benzin verzije motora koje su najčešće u upotrebi

  • 1.0 L 1KR-FE I3 – 998 cm3 – 49 kW; 67 KS
  • 1.0 L 1SZ-FE I4 – 997 cm3 – 52 kW; 70 KS
  • 1.2 L 3NR-FE – 1197 cm3 – 65 kW; 88 KS
  • 1.3 L 1NR-FE I4 – 1329 cm3 – 72 kW; 98 KS
  • 1.3 L 2NZ-FE I4 – 1298 cm3 – 63 kW; 86 KS
  • 1.3 L 2SZ-FE I4 – 1297 cm3 – 64 kW; 87 KS
  • 1.3 L 6NR-FE – 1329 cm3 – 73 kW; 98 KS
  • 1.5 L 1NZ-FE I4 – 1497 cm3 – 81 kW; 109 KS
  • 1.5 L 7NR-FE – 1496 cm3 – 79 kW; 107 KS
  • 1.6 L 4ZR-FE I4 – 1598 cm3 – 87 kW; 117 KS
  • 1.8 L 2ZR-FE I4 – 1798 cm3 – 103 kW; 138 KS

Toyota Yaris – dizel verzije motora koje se najčešće koriste

  • 1.4 L 1ND-TV I4-T – 1364 cm3 – 66 kW; 90 KS

Dizajn i udobnost Toyota Yaris vozila 

Stajling ovog modela japanskog proizvođača izgleda izuzetno moderno, sa dosta inovacija koje se mogu uočiti i na spoljašnjosti i u unutrašnjosti vozila. Automobil je u kabini izuzetno prostran, sa savim dovoljno mesta za pet odraslih osoba, pa iz tog razloga pojedini svrstavaju ovaj automobil u višu klasu. I prednja i zadnja sedišta su veoma udobna i komforna, pa čak ni nakon duže vožnje vozač ili putnici neće osetiti nelagode ili bolove u leđima. 

Kontrolna tabla je odlično dizajnirana sa digitalnim instrumentima i nalazi se na sredini kokpita. Volan je podesiv po visini, ali ne i po dubini. Ono što je posebna prednost ovog automobila jeste činjenica da je odlično upakovan – spolja je mali, kompaktni auto lak za parkiranje i gradsku vožnju, dok je unutrašnjost natprosečno velika.

Svi Yaris modeli imaju putni računar koji pruža informacije o potrošnji goriva, prosečnoj brzini, dometu ili spoljnoj temperaturi. Izgled karoserije je takođe na zavidnom nivou, što i ne čudi kada su japanski proizvođači automobila u pitanju. Kada je u pitanju Toyota Yaris dodatna oprema u sigurnosni deo automobila uključena su dva prednja vazdušna jastuka, bočni vazdušni jastuk, vazdušne zavese kao i vazdušni jastuk za kolena vozača, ali i ABS. 

Iskustva i saveti vozača Toyota Yaris automobila

Iskustva svih onih vozača koji u svom posedu imaju neki Toyota Yaris automobil uglavnom svedoče o izuzetno kvalitetnom i pouzdanom automobilu, koji odlično služi i ne pravi previše problema u vožnji. U prilog tome ide i činjenica da je nedavno model Yaris proglašen za automobil koji vozači najređe menjaju, odnosno da se odriču ovog automobila tek nakon dosta godina korišćenja. 

Vozači koji imaju ili su imali priliku da voze Yaris svedoče o njegovom kvalitetu, ali pre svega o komforu i udobnosti u vožnji. Ipak, pojedini vozači ističu problem loše zvučne izolacije u automobilu, posebno kada se vozi brzo na otvorenom putu. Pored toga, mnogi vozači imaju zamerke na mali prtljažnik, ali svakako to je posledica već spomenutog komfora u kabini.

Pored toga, vozači ističu da je automobil izuzetno jeftin za održavanje, pre svega jer nema previše kvarova, odnosno i kada se desi izuzetno su retki. U prvi plan istuču se i mala potrošnja goriva, kao i veoma agilni motori. Kada su u pitanju Toyota Yaris delovi, uvek se preporučuje kupovina novih i originalnih kako bi adekavtno upotpunili automobil. Toyota Yaris polovni delovi svakako nisu nešto što vozači preporučuju kao opciju ukoliko se desi kvar.

Saveti vozača ovih automobila su da, iako se radi o pouzdanom automobilom, uvek pažnju posvetite redovnom održavanju i servisiranju, bilo da je u pitanju mali servis Toyota automobila ili veliki, bitno je da se obavljaju po utvrđenom rasporedu i preporuci proizvođača. Samo tako automobil će biti u stanju da duži niz godina ostane u odličnom stanju i verno služi svog vlasnika. 

Prednji deo crvenog Toyota Yaris automobila

Toyota Yaris kvarovi koji se najčešće javljaju kod ovog modela

S obzirom na to da se radi o japanskom proizvođaču, koji su generalno poznati po detaljima i dobroj i kvalietetnoj izradi, ne očekuje se veći spisak kvarova Toyota Yaris automobila. Ono što se izdvaja jeste činjenica da je najviše problema bilo sa menjačima iz kojih dopiru čudni zvuci, mada je ovo na većini modela primećeno i otklonjeno već u tokom prvog redizajna. 

Takođe, pažnju bi trebalo skrenuti i na stanje kvačila koje često zna da otkaže pre vremena, posebno ako se automobil vozi u gradskim gužvama, gde je česta kreni-stani vožnja. Pri kupovini valjalo bi obratiti pažnju i na stanje guma jer ukoliko su nejednako potrošene znači da je trap u lošem stanju što može biti skupo za popravku. 

Kod Toyota Yaris 1.4 d4d iskustva vozača pokazala su da često dolazi do kvarova turbine, posebno na modelima proizvedenim pre 2002. godine. Takođe, kod ovih dizel agregata moguć je i kvar magnetnog ventila pumpe visokog pritiska koja služi za ubrizgavanje goriva.

Osim toga, na modelima druge generacije kvarovi Toyota Yaris automobila koji su prijavljeni podrazumevaju curenje ulja iz prednjeg dela motora, zveckanje iz zadnje izduvne cevi, teško startovanje motora, kao i nepovezano svetljenje lambica na instrument tabli, pre svega kontrolne ABS lampice i lampice za indikaciju kvara motora. 

Toyota Yaris cena automobila 

Ukoliko imate želju da nabavite neki od Toyota Yaris modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati poprilično velik raspon cena, s obzirom na to da se ovi  automobili proizvode već 20 godina. S tim u vezi, za automobile prve generacije potrebno je izdvojiti od 1.400 do 3.000 evra, u zavisnosti od stanja i godišta konkretnog automobila.

Kada su u pitanju automobili druge generacije, Toyota Yaris cena takvih vozila uglavnom se kreće od 2.800, pa sve do 6.500 evra, a u obzir se, pored godine proizvodnje, mora uzeti i stanje u kojem se nalazi automobil, kao i opremljenost određenog vozila. Polovni Toyota Yaris je svakako dobra investicija, jer se mogu naći relativno povoljni automobili, a kvalitet uglavnom ostaje na dobrom nivou.

Kada je u pitanju Toyota Yaris nova cena se kreće od 6.000 pa sve do 14.000 evra, ali smatramo da se ulaganje u jedan ovakav automobil isplati na duže staze, s obzirom na to da ovaj automobil može zaista dugo da potraje u vašem vlasništvu. Ovi automobili, kao uostalom i drugi modeli japanskog proizvođača, su veoma pouzdani i automobili su koji se ne menjaju tako često. 

Zaključak i završno mišljenje o Yaris automobilima

Na osnovu navedenih karakteristika o automobilu možemo zaključiti da je Yaris jedan izuzetno dobar i kvalitetan model, što se svakako i moglo očekivati kada su modeli ovog japanskog proizvođača u pitanju.

Ovaj automobil svakako ima brojne prednosti, ali i određene mane, kao uostalom i svaki drugi model, a vozačima nudi veliki broj mogućnosti bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Na našem podneblju su japanski automobili generalno poznati kao pouzdani i dugotrajni, a isti je slučaj i sa Toyota Yaris verzijom automobila.

Kada je u pitanju veliki servis vozila Toyota Yaris zahtevaju redovno održavanje i brigu po propisanim uputstvima, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima iz prve ili druge generacije. Toyotini automobili su poprilično dobro izrađeni, ali samo će redovna inspekcija vozila učiniti da sve performanse automobila i motora  budu uvek na vrhuncu.

Ukoliko su vam potrebni Toyota Yaris delovi za vaš automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Toyota automobila.