Land Rover Freelander – iskustva, karakteristike, delovi, problemi – saveti za vlasnike

Land Rover Freelander – iskustva, karakteristike, delovi, problemi – saveti za vlasnike

Saznajte nešto više o modelu automobila Land Rover Freelander, njegove karakteristike, iskustva vozača, mane, česte kvarove, koji su delovi za Freelander najbolji i ostale savete za vlasnike.

Land Rover Freelander je kompaktni SUV britanskog proizvođača Land Rover, koji se proizvodio od 1997 do 2014 – u dve generacije. Karoserija je izrađena u monokok stilu, kao što je slučaj i sa ostalim krosoverima iz iste klase. Naslednik Freelendera je Discovery Sport u 2015. godini.

Karakteristike Land Rovera Freelander

Prva generacija (1997 – 2006)

Rast popularnosti SUV-a je već krenuo kada je predstavljena prva generacija Freelendera 1999. Međutim, upravo je ovaj model bio odgovoran za ideju automobila koji je pogodan kako za gradske ulice tako i za zemljane puteve.

Svojim stilom brzo je privukao brojne kupce i postao najprodavaniji mali SUV širom Evrope, a tu poziciju je držao nekoliko godina, uprkos pitanjima o upitnom kvalitetu i pouzdanosti.

Izbor modela je bio šarenolik, fokus je bio na karavanu sa petoro vrata i softbeku sa troje vrata, a bile su dostupne i hardbek i pik-ap verzije. Bilo je 5 nivoa opreme za verziju sa troje vrata, i 6 nivoa za verziju sa petoro vrata.

Freelander je dobio značajan fejslift 2003. kada su implementirana unapređenja u detaljima koja su unapredila kvalitet, a osim toga je proširen izbor boja i opreme.

Prepoznaćete fejslift modele po čuvenim Range Rover štitnicima farova, za razliku od običnih, uokvirenih farova originala, kao i po branicima u boji umesto jednobojnih.

Tehničke karakteristike Land Rovera Freelander 1:

  • Međuosovinsko rastojanje: 2.565 mm
  • Dužina 5-vrata: 4.445
  • Dužina 5-vrata (fejslift): 4.422 mm
  • Širina: 1.806
  • Visina 5-vrata: 1.750 mm
  • Visina 3-vrata: 1.707 mm

Izbor agregata za Range Rover Freelander prve generacije:

  • Benzinci
    • 1.8l I4 Rover K oznake: 1.8i, Xi, XEi (‘97-’06)
    • 2.5l V6 Rover KV6 oznake: V6 (‘01-’06)
  • Dizel
    • 2.0 I4 Rover L oznake: Di, XDi, XEDi (‘97-’06)
    • 2.0 I4 BMW M47 oznake: Td4 (‘01-’06)

Transmisija:

  • 5-stepeni automatik
  • 5-stepeni manuelni

Druga generacija (2006 – 2014)

Sledeća iteracija Frelelandera je bila veliki korak za najmanji proizvod Britanske kompanije. Sa unapređenim izgledom unutra i spolja, sada je mogao bez problema da se takmiči i sa premium konkurencijom.

Ruku na srce, plastika enterijera i dalje nije odavala onaj osećaj kvaliteta izrade kao u Audiju ili BMWu, ali je kvalitet znatno poboljšan u odnosu na original. Osim toga je povećan prostor za noge, a bilo je više mesta iznad glave putnika.

Pozicija vozača je pružala odličan pregled, jer ste postavljeni visoko u odnosu na okolinu. Upravljivost je bila zadovoljavajuća, a Freelander se dobro snalazio u krivinama. Druga generacija je dolazila samo u verziji sa 5-oro vrata.

Budući da je vlasnik Land Rovera u tom trenutku bio Ford, korišćena je Fordova platforma i mnoge kompenente su poticale od marke Ford. Novi Freelander je imao veći klirens i terenske sposobnosti sličnije drugim Land Rover modelima.

Druga generacija Freelandera je bila specifična po tome što je ovo bio prvi Land Rover sa pogonom na prednjoj osovini. Iako je predstavljao znatno poboljšanje u odnosu na prvu generaciju, nije doživeo istovetni uspeh.

Tehničke karakteristike Land Rover Freelander 2:

  • Međuosovinsko rastojanje: 2.659 mm
  • Dužina 5-vrata: 4.501
  • Širina: 1.910
  • Visina: 1.740 mm
  • Kapacitet prtljažnika: 755 – 1670 l
  • Masa: 1710 – 1805 kg

Izbor agregata za Range Rover Freelander prve generacije:

  • Benzinci
    • 2.0l I4 Ford EcoBoost
    • 3.2l I6 Ford SI6
  • Dizel
    • 2.2l Ford Duratorq eD4
    • 2.2l Ford Duratorq TD4
    • 2.2l Ford Duratorq SD4

Transmisija:

  • 6-stepeni automatik
  • 6-stepeni manuelni

Iskustva sa Land Rover Freelander modelom

Prva generacija – Land Rover Freelander 2.0 td4

land rover freelander

Budući da je ovo najpopularniji i najpouzdaniji model, izabrali smo njega za predstavnika prve generacije. Izbegavajte benzince i roverove dizelaše, jer su se pokazali kao veoma nepouzdani sa brojnim problemima. Motor ovog modela potiče iz BMW-a i odličan je za održavanje.

Održavanje Land Rovera Freelender podrazumeva mali servis, koji se obavlja na 11/12.000 km i podrazumeva zamenu ulja (oko 6.5l) i filtera (osim filtera goriva koje se menja na 80.000 km), a cena za mali servis je oko 20.000.  

Veliki servis 2.0 td4 se obavlja na 160.000 kilometara i podrazumeva zamenu kaiša i ulja menjača na manuelnom.

Potrošnja 2.0 td4 iznosi od 10-13l u gradskoj vožnji, a na otvorenom troši od 7-9l.

Van motora, problemi sa kojima se Land Rover Freelender susretao su elektronika, korozija,  kočnice, diferencijal, pumpa goriva, glavni i pomoćni cilindri kvačila, kao i egr ventil.

Iskustva su bolja sa modelima proizvedenim posle 2002.

Uglavnom, mnogi se slažu da postoje kvalitetnija vozila u istoj kategoriji, poput Toyote RAV4 ili Honde CR-V.

Land Rover Freelander 2 iskustva vozača (2.2 TD4)

Na nivou cele generacije Freelander 2 je bio prava revolucija u odnosu na prethodnu. Enterijer i dizajn je poboljšan, osnovni paket opreme je dobar, a ponuđeno je čak 6 paketa opreme. Ono po čemu je bio čuven je ostalo isto, čak i bolje – terenska vožnja.

Model se proizvodio u istoj fabrici kao i Jaguar, u koju se znatno investiralo i generalno proizvodi kvalitetna vozila.

Najpopularniji model druge generacije bio je dizelaš 2.2 TD4, pa ćemo njega izabrati kao predstavnika druge iteracije.

Modeli sa ovim agregatom imaju 190 KS, koji se prenose na sva čeitri točka, preko 6-stepenog automatskog menjača. Poseduje start-stop tehnologiju, kojom se štedi gorivo u gradskoj vožnji.

Održavanje Freelender 2-jke podrazumeva mali servis koji se obavlja na 24.000 km ili godinu dana. Dok se veliki servis obavlja na 10 godina, kada se menja klinasti kaiš, španeri i zatezači, kao i sva ulja (za menjač, ulje i pogonske komponente).

Nevezano za izbor agregata, problemi koje Land Rover Freelander druge generacije ima su:

  • problemi zadnjeg diferencijala pri dužem opterećenju (zvuk truckanja ispod zadnjeg dela)
  • problemi sa DPF filterom pri kraćim relacijama
  • kvarovi automatskog menjača i letve volana
  • kvarovi bregaste osovine
  • visoka potrošnja goriva, naročito automatik verzija
  • problemi sa brisačima i alarmom
  • plivajući zamajac i set kvačila

Uglavnom, ako se pitate koji polovni Land Rover Freelander druge generacije da kupite – odgovor je Freelander 2.2 TD4 XS manuelni sa pogonom na četiri točka.

Kakvi su delovi za Freelander?

Land Rover Freelander je već dugo vreme na tržištu, a ima dosta automobila u našem regionu, pa su delovi relativno dostupni za jedan britanski automobil. Za prvu generaciju sa karakteristični problemi sa stabilizatorima, nosačima kardana, krstovima kardana, ali su delovi pristupačni i nije preveliki trošak zamene.

Poznat je problem sa 1.8 agregatom i dihtungom glave, a treba ga menjati na 100.000km.

Land Rover je svestan ovih problema, pa su cene delova prilagođeni čestim predviđenim popravkama pojedinih delova.

Koji akumulator za Freelander

Akumulatori koji se koriste u Freelander dizelašima su 95-100ah, dok benzinci funkcionišu sa 70-80ah.

Rezervni auto delovi za Freelender se mogu kupiti u našim prodavnicama ili naručiti preko interneta, a kontaktirajte nas za cene i raspololoživost delova.