Škoda Fabia – iskustva, preporuke, delovi – saveti za vlasnike

Škoda Fabia – iskustva, preporuke, delovi – saveti za vlasnike

Skoda je jedan od najcenjenijih masovnih brendova automobila od strane svih onih koji su imali priliku da voze jedan automobil ovog proizvođača. Iako je češki proizvođač automobila bio jedan od onih koje je bilo potrebno izbegavati u prošlom veku zbog lošeg kvaliteta i nepouzdanosti, danas Škoda predstavlja jedan od najprodavanijih automobila u svetu. Razlog ovoj revoluciji je preuzimanje fabrike od strane Volkswagena.

Mnogi smatraju Škodu jeftinijim Volkswagenom, pa tako Fabiu porede sa Polo-m. Ovo poređenje ima smisla kada uzmemo u obzir da se automobili izrađuju na istoj platformi kao i Polo i imaju gotovo istu ponudu motora. Prednost Fabie je u tome što se u ponudi ima više tipova karoserije, i to: limuzina, hečbek i karavan.

Skoda fabia karakteristike

Kada je u pitanju Skoda Fabia, kod nje nije moguće naći ništa spektakularno niti revolucionarno. Predstavlja jedan običan višefunkcionalni automobil koji se može koristi kao porodični automobil ili čak kao vozilo za snabdevanje i transport. Ovaj mali automobil nudi za svakoga po nešto, pa ćemo sada malo detaljnije istražiti njegove funkconalnosti kao i iskustva u vožnji.

Komfor i udobnost

Fabia je od svoje prve verzije predstavljala krut i tvrd automobil, kao i svaki koji je kreirao Volkswagen. Ovo ipak nije smetalo onima koji su vozili ovaj automobil, jer je donosio veliki broj drugih prednosti u udobnosti i enterijeru.

Komfor unutrašnjosti je zadovoljavajuć u ovom automobilu s obzirom na klasu kojoj pripada. Najprodavanija je bila verzija sa pet vrata hečbek. Kod ovog modela, zapremina prtljažnika je mala i uglavnom nije zadovoljavala potrebe jedne porodice. Zato su se porodice odlučivale za limuzina ili karavan verziju Škode Fabie koje su imale znatno veći prostor u prljažniku. Karavan verzija ima prtljažni prostor od 426 litara dok sa spuštenom zadnjom klupom ima 1225 litara zapremine.

Unutrašnjost automobila je uvek bila jednostavna i imala proste detalje koji su odlika niske klase nemačkih automobila. Plastika i materijal unutrašnjosti su zadovoljavajućeg kvaliteta i uglavnom nije bilo problema sa pucanjem ili habanjem upravo tih delova.

Motori u Skoda Fabia automobilu

Skoda Fabia je kao što smo već pomenuli, delila motore sa Volkswagen Polom i ima u sebi motore koje je razvila ova čuvena nemačka kompanija. Opseg snage i zapremine motora je veliki u ovim automobilima

Benzinski motori u prvoj verziji ovog automobila su bili 1.4 litarski sa 60,68,75 i 100 KS. Pored ovih slabijih benzinaca koji su bili u ponudi sa različitim snagama, tu je bio i 2.0 litarski benzinac od 115KS koji je zajedno sa karavan verzijom činio odličan porodični automobil. Dizel motori koji se nalaze u prvoj verziji ovog automobila su bili 1.9SDI sa 68KS i 1.9TDI sa 100KS.

Redizajn samog automobila desio se 2004. godine kada je blago izmenjen izgled prednje maske, farova, instrument table i pored toga je dobio nove motore. U pitanju su 1.2 litarski benzinci sa 54 i 64KS koji su zamenili osnovne motore od 1.4 litara. Pored ovih motora, predstavljen je i dizel sa tri cilinda zapremine 1.4 litara sa 79 i 89 KS.

Glavne preporuke prilikom kupovine Skode Fabia je izbor benzinca od 1.4 sa 75 ili 100KS koji su se pokazali kao odlični motori u ovom automobilu. Kod dizela, 1.9SDI i 1.9 TDI su se pokazali kao jako pouzdani i laki za održavanje dok 1.4TDI motor ima određenih problema koje je potrebno otkloniti u nekom trenutku.

Skoda Fabia najčešći kvarovi

Benzinac od 1.2 litara se pokazao kao jako slab motor za ovaj model automobila. Usled male snage, sama vožnja njega se čini jako lenjo. Pored toga, zahteva i dobro održavanje jer se u suprotnom može prema iskustvima mnogih doći do prezupčavanja. Najčešći kvar na ovom motoru je i kvar bobine kao i čest problem sa pumpom vode.

Kod benzinca od 1.4 litara sa 75 i 100KS zbog lošeg goriva koje se može naći na pumpama, dolazi do zagušenja EGR ventila kao i prljanja klapne gasa i dizne. Ovaj kvar je moguće otkloniti jednostavnim čišćenjem, a prilikom većih zapušenja i menjanjem EGR ventila.

Jedan od najprimetnijih kvarova i problema sa ovim automobilima je i brzo trošenje seta kvačila. Zato obavezno prilikom kupovine ovog polovnjaka proverite da li je prethodni vlasnik menjao set kvačila kako bi znali da li će vas očekivati ovaj trošak.

Ležajevi točkova su prema iskustvima mnogih servisera jedan od nežnijih delova ovog automobila. Prosek trajanja ovih ležajeva je oko 70.000 kilometara.

Brave vrata su čest problem kod velikog broja Škoda automobila. Tako nije retko da strada mikroprekidač brave vrata, pa se događa da se vrata sama otključavaju i zaključavaju ili nije ih moguće otključati.

Kod modela pre redizajna koji se dogodio 2004. godine jedan od problema je predstavljao i izduvni sistem koji je stradao na svakih nekoliko godina.

Održavanje Skoda Fabia

Kada je reč o redovnom održavanju ovog automobila, cene spadaju u prosek koji važi za sve automobile ove klase i generacija, a takođe i od motora koji se nalazi u njemu. Mali servis automobila se radi na 10.000km dok se veliki servis radi na 60.000km. Izuzetak kada je reč o velikim servisima predstavljaju motori 1.2 HTTP, 1.4MPI i 1.4TDI koji imaju lanac umesto zupčastog kaiša.

Druga generacija Skoda Fabia

Druga generacija ovog automobila je predstavljena 2007. godine i rađena je na istoj plarformi kao i prva generacija. Zapaženo je da je duža 22mm i viša za 47mm od prethodne verzije, a prljažnik je povećan za 40 litara zapremine.

Spoljašnji izgled dobio je svežiji i znatno moderniji izgled, Prednji deo je proširen novim oblikom farova i maglenkama koje imaju funkciju dnevnog svetla. Ono što je zanimljivo je da nije proizvođena u verziji limuzine.

Cena treće generacije Skoda Fabia

Treća generacija Fabie je predstavljena na sajmu automobila u Parizu 2014. godine. DImenzije ovog automobila su ostale gotovo identične, a dizajn je rađen po novom dizajnu Skoda automobila koji deli sa Rapidom i Octaviom.

Takođe se proizvodi u hečbek i karavan verziji, a cena ovog automobila se u trenutku pisanja ovog teksta kretala od 9500 eura do neki 17000 eura u zavisnosti od motora, menjača kao i paketa opreme koji se nalaze u automobilu.

Zaključak

Škoda Fabia predstavlja jedan odličan automobil koji može ponuditi veliki broj mogućnosti, za svakoga, po jako pristupačnoj ceni. Polovnjaci su jako popularni i u zavisnosti od motora koji se nalazi u njima mogu predstavljati sjajnu kupovinu za veliki broj ljudi. Trenutno se na oglasima može naći veliki broj druge generacije ovog automobila za jako povoljnu cenu, ali je potrebno biti pažljiv prilikom kupovine jer veliki broj tih automobila potiče iz određenih kompanija u kojima je diskutabilno održavanje tog automobila.