Golf dvojka – najvoljeniji auto u Bosni a i šire

Golf dvojka – najvoljeniji auto u Bosni a i šire

Golf dvojka je bio poznat po svojoj izdržljivosti, pouzdanosti i pristupačnoj ceni. Njegov jednostavan dizajn i lakoća održavanja doprineli su njegovoj dugotrajnoj popularnosti među vozačima u Bosni i Hercegovini, kao i u drugim delovima sveta.

Golf II, ili Volkswagen Golf druga generacija, predstavlja automobil koji je bio proizveden od 1983. do 1992. godine. Ovaj model je bio popularan širom sveta, a posebno je stekao veliku popularnost u Bosni i Hercegovini.

Delovi za Golf dvojka dostupni su u našim prodajnim objektima u Vojvođanskoj ulici br. 153, u Beogradu (telefon: 060/3030-623), kao i u ulici Dimitrija Tucovića br. 99, takođe u Beogradu (telefon: 011/8443-608).

Dragan Torbica i Golf dvojka

Istorijat Golf dvojka

Evo pregleda ključnih događaja u istoriji Golfa II:

1974: Volkswagen Golf prve generacije (Golf I) je predstavljen kao naslednik popularnog modela Beetle. Golf I je postigao veliki uspeh i postao jedan od najprodavanijih automobila u Europi.

1983: Volkswagen predstavlja drugu generaciju Golfa – Golf II. Ovaj model je bio veći i teži od svog prethodnika, ali je zadržao prepoznatljivi dizajn karoserije s oštrim linijama i snažnom siluetom.

1985: Golf II GTI je predstavljen kao sportska verzija modela Golf II. GTI je postao poznat po svojoj performansama i agilnosti te je postao ikona hot hatch kategorije.

1986: Golf II Syncro je predstavljen kao verzija s pogonom na sve točkove. Ovaj model je pružao poboljšanu vuču i stabilnost na putu, što ga je činilo popularnim izborom za vožnju po zahtevnim terenima.

1987: Golf II je prošao redizajniranje koje je uključivalo neke estetske promene, kao i unapređenja u pogledu sigurnosti i udobnosti. Takođe, predstavljena je i kabriolet verzija Golfa II, koja je postala popularna kod ljubitelja otvorenih automobila.

1990: Golf II G60 je predstavljen s kompresorskim punjenjem. Ovaj model je imao snažan motor i odlične performanse, što ga je činilo atraktivnim za vozače koji su tražili sportski utisak.

1991: Golf II je ponovno prošao redizajniranje koje je donelo suptilne estetske promene. Takođe, predstavljene su i ekološki prihvatljive verzije Golfa II s dizelskim motorima.

1992: Proizvodnja Golfa II je završena nakon gotovo deset godina. Golf II je ostvario značajnu popularnost tokom svog veka trajanja i prodato je više od 6 miliona primeraka širom sveta.

Popularnost Golfa dvojke

Golf dvojka, odnosno Volkswagen Golf II, bio je popularan iz nekoliko razloga:

Dostupnost i ekonomičnost: Golf dvojka je bio pristupačan i ekonomičan automobil, što ga je učinilo popularnim izborom za mnoge vozače u Bosni i Hercegovini. Bio je pristupačniji u poređenju s mnogim drugim automobilima, a takođe je imao dobru potrošnju goriva, što je bilo važno s obzirom na ekonomske prilike u zemlji.

Izdržljivost i pouzdanost: Golf dvojka je bio poznat po svojoj izdržljivosti i pouzdanosti. Bosna i Hercegovina je prošla kroz teške ratne godine u 1990-ima, kada su uslovi na putevima bili loši. Golf II se pokazao otpornim na takve uslove i lako se održavao, što je bilo važno u vremenima kada su rezervni delovi bili teže dostupni.

Jednostavnost popravke i održavanja: Golf dvojka je bio relativno jednostavan za popravku i održavanje, što je privuklo mnoge vozače. Mehaničari su bili dobro upoznati s ovim modelom, a delovi su bili pristupačni i lako dostupni. To je omogućavalo vlasnicima da sami rešavaju manje probleme ili da ih poprave kod lokalnih mehaničara bez prevelikih troškova.

Kulturološki razlozi: Golf II je bio vrlo vidljiv automobil u Bosni i Hercegovini tokom 1980-ih i 1990-ih godina. Mnogi su ga ljudi posedovali i koristili kao porodični automobil ili kao prevozno sredstvo za rad. Tokom tog vremena, Golf II je postao simbol socijalnog statusa i prepoznatljiv simbol ulica u gradovima i selima.

Vicevi na račun Golfa dvojke

  • Zašto vlasnici Golfa dvojke važe za najbezbednije vozače? Zato što uvek voze ograničenom brzinom.
  • Zašto je lako pronaći delove za Golfa dvojku? Zato što postoji više otpada s Golfovima dvojkom nego što ih je ikada proizvedeno.
  • Kako možete pretvoriti Golfa dvojku u sportski automobil? Gurnite ga niz brdo.
  • Pitaju Bosanca: – Jesi li igrao nekada golf? – Čuj igrao, vozio!

Pesma o GOLFU „DVOJKA“.

Jači trap Nemačka spojka,
narodni auto Golf Dvojka.
Čitava šasija nešto tvrdja,
limariju brzo pojede rdja.
Bravice se obavezno kvare,
auto izdržljiv kao magare.
U Devetsto kilograma mase,
velik gepek spakuješ prase.
Kabina solidna imaš mesta,
užasno za putovanja česta.
Sedište meko poput fotelje,
vozač brzo zadnjicu odelje.
Grejanje zimi super štima,
najveći problem fali klima.
Menjač fabrički labav ceo,
razklima se najmanji deo.
Airbag uglavnom ne postoji,
zato smrtni završetak stoji.
Boš pumpa ponekada zeza,
motor treštav koliko freza.
Kod Golfića postane milina,
Kad iznenada ode turbina.
I napeta postane situacija,
nemaš novu ide reparacija.
Stariji vozač rizično strepi,
ukoliko sam alnaser zalepi.
Zbog nervoze tužno zakuka,
dok kamenom satima čuka.
Obično postane noćna mora,
čuven dihtung glave motora.
Pozadi kao železara vonja,
ima sedamdeset pet konja.
Nemaš para zejtin natočiš,
čim nedostatak snage uočiš.
Dvojka zamiriše k’o friteza,
uguši skoro svakoga Kineza.
Goldža savršeno pegla rupe,
glavni znak Bosanske trupe.
Životnog veka velika brojka,
neuništiva je zaista Dvojka.
Autor pesme: A k o v i ć   G o r a n

Delovi za Golf dvojka dostupni su u našim prodajnim objektima u Vojvođanskoj ulici br. 153, u Beogradu (telefon: 060/3030-623), kao i u ulici Dimitrija Tucovića br. 99, takođe u Beogradu (telefon: 011/8443-608).