Fiat Tipo iskustva, delovi, karakteristike – saveti za vozače

Fiat Tipo iskustva, delovi, karakteristike – saveti za vozače

Fiat Tipo je kompaktni automobil koji proizvodi italijanski proizvođač automobila Fiat od 1988. godine. Od tada do danas, ovaj automobil je doživeo nekoliko redizajna i modernizacija, što ga je učinilo popularnim izborom među vozačima koji traže udoban i pouzdan automobil za svakodnevnu vožnju.

Fiat Tipo je prvi put predstavljen na tržištu 1988. godine kao zamena za Fiat Ritmo model. U početku je proizvođen samo kao hečbek sa petoro vrata a kasnije je bio dostupan i sa troje vrata.

fiat tipo stari model
Fiat Tipo – model iz 1988. godine

Limuzinska verzija Fiat Tipa imala je tržišno ime Fiat Tempra (radno ime te limunzinske verzije bilo je Tipo 3) i reklamirana je kao jeftin i pouzdan auto. Karoserija Fiat Tipa bila je u potpunosti pocinkovana kako bi se izbeglo rđanje a bio je napravljen na potpuno novoj Fiat platformi koja je kasnije takođe korišćena u Alfa Romeo i Lancia modelima. Po dizajnu je Fiat Tipo podsećao na Fiat Uno koji je proizveden pet godina pre Tipa i koji je beležio još veću prodaju od samog Tipa. Tržišni uspeh i sjajna prodaja Fiata Uno dala je vetar u leđa nastanku Fiat Tipa koji je trebalo da dominira tzv. ’’Golf klasom’’. Za svoje vreme Fiat Tipo je od svog nastanka bio inovativan auto (posedovao je potpuno digitalnu instrument tablu) i jedan od vodećih među modelima niže srednje klase.

stari model tipa unutrašnjost
Za svoje vreme stari model Fiat Tipa imao je inovativnu digitalnu tablu

Tipo je već 1989. godine proglašen Evropskim automobilom godine. Postao je popularan automobil širom sveta – najviše u Brazilu – a većoj prodaji posebno je doprinela povoljna cena određenih modela i tadašnji manjak konkurencije u proizvodnji automobila ove klase.

Na Tipo platformi nastala je i naša Yugo Florida u novembru 1988. godine (dizajnirao je renomirani italijanski dizajner automobila Giorgetto Giugiaro), ali i Lancia Dedra limuzina u aprilu 1989. i Fiat Tempra u februaru 1990. godine. Veliki porodični automobil Alfa Romeo 155, kupe Fiat Coupe i Lancia Delta Nuova su bili svi su predstavljeni 1993. godine, a takođe su napravljeni na Tipo platformi, kao i Alfa Romeo 145 i 146 i Alfa Romeo Spider i GTV (sa drugačijim zadnjim vešanjem i drugim poboljšanjima šasije) od 1994. do 1995. godine.

florida protiv tipa
U prvom broju zagrebačkog Auto Kluba iz 1989. godine Yugo Florida je proglašena boljim autom od Fiat Tipa

Proizvodnja je trajala sve do 1995. godine kada je model povučen iz proizvodnje i kada ga je zamenio Fiat Brava/Bravo. Do 1995. godine je prodato 1.905.276 primeraka Fiat Tipa, što baš nije ispunilo očekivanja koja su polagana u ovaj model jer prodaja Tipa nije prevazišla prodaju Fiata Uno. U Brazilu je proizvođen od 1995-1997. godine a u Turskoj od 1995-2000. godine

Fiat Tipo karakteristike automobila

fiat tipo sedan verzija
Fiat Tipo se pojavio uz prodajni slogan: “Rođen da bude limuzina“.

Međutim, nakon gotovo dve decenije od kada je obustavljena proizvodnja u Italiji, Fiat je 2015. godine u Turskoj, u fabrici Tofaš u Bursi, ponovo pokrenuo proizvodnju Tipo modela, s novom modernijom verzijom limuzine dugačke 4,54 metara, široke 1,79 metara, visoke 1,49 metara i sa međuosovinskim rastojanjem od 2,64 metara.

Današnji Fiat Tipo je kompaktni automobil s petoro vrata koji je dostupan u tri različita tipa karoserije: limuzina, karavan i hečbek. Svi modeli nude veliki prostor za putnike, udobna sedišta i dovoljno prostora u prtljažniku (520 litara). Automobil ima vrlo dobar izgled, s modernim i atraktivnim dizajnom koji privlači pažnju. Fiat Tipo je dizajniran u Centru za dizajn (Centro Stile) Fiat kompanije u Italiji a model je razvijen u Turskoj u istraživačko-razvojnom centru kompanije FCA Tofaš R&D.

U nastavku teksta saznajte osnovne karakteristike Fiat Tipo automobila, njegove prednosti i mane, kao i savete i iskustva vozača, a ukoliko su vam potrebni najkvalitetniji delovi za Fiat Tipo, njih možete pronaći u MD Auto prodavnici rezervnih delova.

Novi Fiat Tipo je 2016. godine osvojio nagradu AUTOBEST, koju je dodelio žiri sačinjen od 26 novinara iz oblasti automobilizma, od kojih je svako iz različite evropske zemlje. Tipu su u izboru za nagradu konkurenciju pravili modeli Hyundai Tucson, Opel Astra, Honda HR-V i Mazda CX-3 a ocenjivano je trinaest različitih karakteristika od dizajna, preko cene, vrednosti otkupa, udobnosti, ekonomičnosti, distribucije rezervnih delova, mreže servisa, itd. Sem Fiat Tipa nagradu Autobest, koja se dodeljuje od 2001. godine, dobili su samo još dva FIAT-ova modela – Panda (2003) i Linea (2008).

Fiat Tipo se u prodaji nudi s različitim motorima, uključujući benzinske, dizelske i motore na prirodni gas (CNG). Benzinski motori se kreću od 1,4 do 1,6 litre, dok su dizel motori dostupni u rasponu od 1,3 do 1,6 litre. CNG model dolazi s 1,4-litarskim motorom.

Nezavisnim ogibljenjem tipa McPherson na prednjoj osovini i torzijom na zadnjoj osovini, prema proizvođaču, smanjena je težina vozila kako bi se smanjila i potrošnja goriva. Takva karakteristika mu pomaže da se dobro nosi sa lošijim putevima i da pegla neravnine na putu, što je, s obzirom na stanje puteva u Srbiji, značajna vrlina.

Fiat Tipo je opremljen s mnogim korisnim funkcijama, uključujući klima uređaj, bluetooth konekciju, navigacijski sistem i multimedijalni ekran osetljiv na dodir (TouchScreen). Uz to, neke verzije nude i kožna sedišta, prednje i zadnje senzore za parking i kameru za vožnju unazad.

Fiat Tipo je dostupan u tri različite vrste karoserija: limuzina, karavan i hečbek. Limuzina je najjeftinija opcija i idealna je za one koji traže jeftin i praktičan automobil. Karavan nudi veći prostor u prtljažniku i idealan je za one koji često putuju s puno prtljaga. Hečbek verzija je najatraktivnija i idealna je za one koji traže sportski i moderan automobil.

Fiat Tipo je odličan izbor za one koji traže pouzdan, udoban i praktičan automobil u povoljnijem cenovnom rangu. Njegova raznolikost karoserija, motorizacija i opreme čini ga vrlo privlačnim izborom na tržištu.

najkvalitetniji auto delovi

Najčešći kvarovi Fiat Tipa

Kao i kod svih automobila, Fiat Tipo takođe može imati neke uobičajene kvarove. Međutim, ovi kvarovi ne znače da su automobili loši ili nepouzdani, već se radi o uobičajenim problemima koji se mogu pojaviti kod bilo kog vozila. Važno je napomenuti da ovi kvarovi nisu neizbežni i da se mogu sprečiti redovnim održavanjem i servisiranjem automobila. Redovni veliki servis i zamena delova prema preporukama proizvođača mogu pomoći u održavanju automobila u dobrom stanju i smanjiti rizik od kvarova.

Neki od najčešćih kvarova kod Fiat Tipo automobila uključuju:

Problemi s kočnicama: Neki vozači prijavljuju da se kočnice na Fiat Tipo modelima brzo troše, što dovodi do potrebe za čestim zamenama pločica. Takođe se može pojaviti vibracija prilikom kočenja, što ukazuje na mogući problem s diskovima kočnica.

Električni kvarovi: Vozači su takođe prijavljivali probleme s elektronikom u Fiat Tipo automobilima, uključujući probleme s paljenjem, prekidačima i senzorima.

Kvarovi na motoru: Fiat Tipo može imati probleme s motorom, uključujući pregrejavanje motora, probleme s hlađenjem i problem s brizgaljkom goriva.

Problemi s prenosom: Neki vozači prijavljuju probleme s prenosom kod Fiat Tipo automobila, uključujući probleme s menjačem i kvačilom.

Korozija: Fiat Tipo automobili se mogu susresti s korozijom na nekim delovima, što može uzrokovati oštećenje karoserije.

Sve ove probleme ukoliko se jave možete otkloniti i ne bi trebalo da se uznemiravate zbog njih. Stojimo vam na raspolaganju ukoliko su vam potrebni kvalitetni i pouzdani Fiat Tipo delovi a uvek nam se možete obratiti za pomoć i konsultacije oko adekvatnih delova. Održavanje automobila je jako važno i potrebno je da redovno brinete o njegovim spoljnim i unutrašnjim delovima. Imamo na raspolaganju profesionalna sredstva za održavanje automobila po najpovoljnijim cenama.

Cena novih i polovnih automobila

Već duže vreme po akcijskoj ceni od 11.000 evra može se kupiti novi Fiat Tipo Sedan sa 1.4 benzinskim motorom od 95 konjskih snaga. Svi ostali modeli Tipo limuzine sa kvalitetnijim turbo dizel motorima (motor 1.3 od 95 KS i motor 1.6. od 120KS), zasnovanim na Multijet tehnologiji, koštaju od 16 do 20 hiljada evra. Novi karavan i hečbek modeli su još skuplji i njihov cenovni raspon se kreće od 20 do 30 hiljada evra.

Na tržištu polovnih automobila Tipo limuzina stara oko pet godina najčešće se može naći po ceni od oko 8 hiljada evra dok su hečbek verzije za oko hiljadu evra skuplje.

Fiat Tipo Sedan

Fiat Tipo Sedan sa 1.4 benzinskim motorem

Među novim modelima Fiat Tipo, najveću pažnju pridobija najjeftinija opcija a to je Fiat Tipo Sedan sa 1.4 benzinskim motorom od 95 konjskih snaga koji se može naći po akcijskoj ceni od 11 hiljada evra.

Fiat Tipo sa 1.4 motorom je opremljen benzinskim motorom koji razvija 95 KS na 6000 obrtaja i dostiže maksimalni obrtni moment od 127 Nm pri 4500 obrtaja. Ovaj motor se obično smatra osnovnom opcijom za Fiat Tipo i namenjen je prvenstveno za gradske i prigradske vožnje.

U poređenju s drugim modelima u klasi, ovaj motor nije najjači, ali je dovoljno sposoban za vožnju u gradu i manjim međugradskim putovanjima. Efikasnost ovog motora takođe se može poboljšati odabirom verzije s automatskim menjačem ili sa šestostupanjskim ručnim menjačem.

Kada se radi o veličini automobila, Fiat Tipo nije toliko velik da bi motor od 1,4 litara bio preslab. Uspešnost motora u pogledu snage zavisi od težine automobila, aerodinamičnosti, prenosu i drugim faktorima, a Fiat Tipo je relativno lagano vozilo s dobrim odnosom snage i mase.

Vozači napominju da je za vožnju ovog modela Fiat Tipa posebno na uzbrdici potrebno češće menjati brzine kako bi uspešno savladao uspon i da je ovaj model namenjeniji iskusnijim vozačima.

Međutim, ako tražite snažniji motor, Fiat Tipo nudi druge opcije, uključujući 1.6 motor sa 110 KS i 1.4 T-Jet motor sa 120 KS.

Zaključak i završno mišljenje o Fiat Tipo automobilima

Fiat Tipo pruža dobar odnos cene i kvaliteta. Za novac koji dajete dobićete srazmerno kvalitetan auto sa velikim prtljažnikom koji je, osim toga, udoban i dizajniran prema najnovijim ergonomskim kriterijumima. Njegovo održavanje i cene rezervnih delova spadaju među jeftinije opcije na tržištu. Auto se dobro prilagođava lošem kvalitetu puteva koji je uobičajen kod nas. Auto je dobar izbor za one koji dosta polažu na estetiku i atraktivnost dizajna automobila. Tri zvezdice (četiri kod modela sa bezbednosnom opremom) koje je Fiat Tipo dobio od Euro NCAP (Evropski program procene novih automobila) pokazuju da on nije među najbezbednijim automobila što delom objašnjava zašto on spada među jeftinije automobile koji se mogu naći na tržištu.

Za sve dodatne informacije i pitanja budite slobodni da nas pozovete na 060/3030-623 ili 011/8443-608.