Citroen C3 – iskustva, preporuke, delovi – saveti za vlasnike
Citroen je od samog početka svog postojanja predstavljao jedan od automobila na koje je uvek poželjno obratiti pažnju, jer je većina proizvedenih modela zapravo predstavljala dobru kupovinu. Svaki vlasnik Citroena će govoriti o njegovim sjajnim motorima koji prelaze veliku kilometražu ili o vanserijskoj udobnosti po kojoj su pre svega poznate limuzine ovog proizvođača.
Citroen DS, poznatiji kao “ajkula”, je bio automobil koji je doneo veliku popularnost i uveo neke od tehnologija koje se koriste i danas u novim automobilima francuskog proizvođača. Pre svega, tu je reč o hidrauličnom podešavanju odstojanja automobila od tla koji je bio revolucija u trenutku proizvodnje ovog automobila.
Citroen C3 se trenutno nalazi u trećoj generaciji proizvodnje. Prva generacija je proizvođena od 2002-2009 godine, dok je druga proizvođena od 2009-2016 godine. Od 2016. godine se proizvodi treća generacija koja ima znatno ekskluzivniji izgled i veliki izbor modela samog automobila.
Sadržaj
Citroen C3 karakteristike
Kada je reč o Citroen-u C3, kod njega nema ničega revolucionarnog ili spektakularnog za videti. Njegova spektakularnost se krije u praktičnosti, pouzdanosti i ekonimičnosti koju nudi vlasnicima. Pojavio se kao zamena za model Saxo, od koga je ponudio znatno više prostora u kabini i bolje oslanjanje za vozače koji su ovaj automobil prepoznali kao mali porodični automobil koji je namenjen pre svega mladim porodicama.
Komfor i udobnost
Citroen je kao što smo već naveli, navikao svoje kupce na izuzetnu udobnost i mekoću koja se oseća u vožnji po svim vrstama puteva. Što se tiče modela C3, udobnost je narušena malo tvrđim oslanjanjem ugrađenim u ovaj automobil. Upravo zbog ovoga je moguće osetiti blagi potres prilikom udara u rupu na putu. Modeli proizvedeni 2005. godine i kasnije imaju znatno veću udobnost usled revizije koja je urađena na vešanju automobila.
Komfor unutrašnjosti je sasvim zadovoljavajući za automobil ove veličine i segmenta. Vozač ima visoku poziciju sedenja, što nekome može biti jako prijatno, dok je unutrašnjost stilizovana u skladu sa vizuelnim identitetom Citroena. Dizajn unutrašnjosti je u skladu sa cenovnim rangom automobila, ali nikako nije dosadan. Niski prozori i velika količina svetlosti su ono što znatno utiče na utisak vožnje u ovom automobilu.
Dizajn spoljašnjosti nije spektakularan, i mnogi ga smatraju čak i neprivlačnim. Ipak, neobični oblik ima svoje zanimljivosti i prepoznat je kao privlačan od strane ženskog pola.
Dimenzija gepeka je ono što ovaj auto najviše udaljava od klase porodičnih automobila, s obzirom da je jako mali i moguće je u njega spakovati svega jedan veći kofer.
Dizel i benzinski motori
U skladu sa dimenzijama automobila, motori ugrađivani u Citroen C3 su bili male snage i zapremine. Citroen C3 benzinac koji je bio najpopularniji sa 1.1 litara zapremine i 60KS i fenomenalnom potrošnjom u gradskim uslovima koja ne prelazi 6 litara na 100 kilometara. Pored ovog benzinskog motra, tu su 1.4 i 1.6 benzinci sa 90 i 110 KS koji su odlični za duža putovanja.
Citroen C3 dizelaš koji je pobrao najviše simpatija, i predstavlja po nazveničnim podacima jedan od najboljih motora na svetu, je 1.4 HDI sa 70KS odnosno 92 KS u jačoj verziji. Ovo je motor koji bez sumnje predstavlja jedan od najekonomičnijih dizel motora u istoriji. Takođe je ugrađivan u Peugeot vozila.
Pored 1.4 HDI motora, u ovaj model automobila je i ugrađivan jači i veći 1.6 HDI koji se pokazao kao dobar izbor, ali je ipak imao veći broj kvarova.
Citroen C3 (2002-2009) najčešći kvarovi
Ispitivali smo veliki broj foruma i iskustava koje su ljudi imali sa ovim automobilima, uz to smo i na osnovu iskustava ljudi koji posećuju MD Auto zaključili koji su to najčešći kvarovi na Citroen-u C3.
Jedan od kvarova koji je najčešći kod ovog automobila je kvar pumpe za gorivo. Određen broj automobila je pozvan u servis kako bi se rešio ovaj problem koji je nastao u samoj proizvodnji. Zato ukoliko kupite polovan Citroen C3, poželjno je da odmah proverite ispravnost ove pumpe kod majstora kako bi obezbedili sigurnu vožnju.
Na modelima C3 sa 1.4 HDI motorom koji su proizvedeni do septembra 2003. godine jako se često javlja problem sa primanjem gasa i gubitkom snage. Najčešće se ovaj problem rešava reprogramiranjem centralne jedinice motora. Takođe, modeli koji su proizvođeni u samom početku, imaju problem sa čestim curenjem ulja iz pogonskog sistema, što može biti jako nezgodno. Problem leži u crevima koje je potrebno zameniti boljim i kvalitetnijim.
Problem koji je uočen je i nepreciznost merača za gorivo, koji je pokazivao znantno manju količinu goriva u rezervoaru od stvarne. Često su vlasnici ovog automobila imali potrebu za promenom upravo ovog merača.
Jedna od najslabijih tačaka unutrašnjosti automobila je i plastika kojom je enterijer pravljen. Ona definitivno ne spada u grupu kvalitetnijih, pa samim tim su i uočeni česti problemi upravo sa njima. Česta su pucanja i vrlo se lako pohabaju. Citroen je pokušao da reši ovaj problem, i ublažio ga je 2005. godine kada je minimalno promenjen materijal kojim se izrađuje unutrašnjost.
Sensodrive petostepeni menjač koji je ugrađivan u ovaj automobil, pokazivao je određene nedostatke. To je uglavnom bilo lupanje u menjaču ili otežano prebacivanje u rikverc. Kako bi se rešio ovaj problem, podmazivani su žljebovi kvačila ili se vršila zamena upravo ovih žljebova.
Ovo su neki od najčešćih problema i nedostataka koji su uočili mnogi vozači. Sve u svemu, uz kvalitetne auto delove za mali servis i veliki servis vrlo su lako rešavani upravo ovi problemi.
Održavanje Citroen C3
Kada je reč o redovnom održavanju ovog automobila, cene održavanja su pristupačne i zavise od motora koji se nalazi u samom automobilu. Mali servis automobila je u rangu proseka ove klase i kreće se od 80 do 150 eura u zavinosti od servisa do servisa.
Na drugoj strani, veliki servis je malo skuplji jer zahteva više delova i bitno je da oni budu jako kvalitetni. Zato se njegova cena kreće od 250 do 500 eura, takođe u zavisnosti od kvaliteta delova za veliki servis.
Druga generacija Citroena C3
Druga generacija je proizvođena od 2009. do 2016. godine i predstavlja znatno poboljšanu verziju prve generacije. Poboljšanje se pre svega odnosi na izgled samog automobila koji je dobio znatno moderniji izgled i na taj način pobrao još puno simpatija.
Ostale karatkteristike su ostale prilično slične uz blago izmenjenu paletu motora kojom i dalje dominira 1.4 HDI koji je doživeo dodatna poboljšanja. Tu je i novi 1.0 VTi benzinac sa 68KS koji je sjajan za gradsku vožnju i snalaženje po uskim ulicama gradova.
Cena nove treće generacije Citroena C3
Sa ovim već uspešnim modelom automobila, Citroen je nastavio u trećoj generaciji da poboljšava izgled i karakteristike samog automobila. Tako je sam automobil dobio izgled malog SUV-a i pozajmio veliki broj komponenti od većih rođaka iz Citroen palete automobila.
Cena novog Citroen-a C3 u trenutku pisanja ovog teksta se kretala od 10.990 eura do nekih 16 000 eura u zavisnosti od motora i paketa opreme koji se nalazi u njemu.
Zaključak
Citroen C3 se pokazao kao sjajan automobil koji se može koristiti u velikom broju situacija. Jedni ga koriste kao gradski auto, dok ga drugi smatraju svojim porodičnim automobilom. Kao što vidite, može prirasti za srce svakome. Prva generacija je još uvek jako popularna na ulicama i na oglasima, dok druga generacija polako preuzima primat prve generacije i sve se češće može naći.
Kupovina ovog automobila je odličan izbor, pogotovo kada je pitanju 1.4 HDI motor. Ukoliko Vam odgovara sve što nudi, pogledajte na oglasima da li postoji neki koji će vam odgovarati, a za sve potrebne delove možete kontaktirati MD Auto.