Kako proveriti turbinu?

Pored svoje komplikovanosti, veoma pouzdana mehanika stoji iza turbine i šansa da se pokvari usled fabričke greške je minimalna – sve što je potrebno je da redovno radite mali i veliki servis i održavate automobil, a vaš četvorotočkaš vas neće ostaviti na putu.

Iako će eventualno u nekom trenutku propasti, kao i svi mehanički delovi uostalom, možete očekivati da će vaša turbina trajati oko 200.000 kilometara, a možda i mnogo više ako niste često na putu.

Međutim, kao što smo već pomenuli u tekstu iznad, na rad turbine utiču mnogi spoljni faktori kao i sam način vožnje. Stoga možete uvek i sami proveriti stanje turbine bez odlaska kod mehaničara, jer će ona odati nekoliko signala koji ukazuju na to u kakvom se stanju nalazi.

Na pitanje kako proveriti turbinu najjednostavniji odgovor bi glasio – osluškujte svoj auto.

Svaki vozač poznaje svoj automobil “kako diše”.

Kada auto pali turbo, da li gubi snagu na uzbrdici, kako ubrzava… ako primetite značajnije promene u ponašanju svog automobila, turbina može biti jedan od uzroka.

Takođe, promena zvuka prilikom dodavanja gasa, posebno preko 2.000 obrtaja može ukazivati na rad turbine.

Ukoliko čujete šištanje koje nije karakteristično za vaš automobil, možete se sa pravom zabrinuti oko stanja turbine i u što kraćem roku posetiti mehaničara.

Već smo napomenuli da je ulje veoma bitno ne samo za motor već i za turbinu. Ako ulje curi, ili je motor zaprljan kada otvorite haubu, sve su to signali koji ukazuju na potencijalne probleme sa turbinom.

Kako znati da je turbina pri kraju radnog veka?

Turbina neprestano radi.

Kao takva, može doći do kraja svog veka trajanja, zato je potrebno prepoznati simptome koji na to ukazuju.

Kako znati da je turbina pri kraju?

Prvo, neubičajeno zviždanje prilikom dodavanja gasa može ukazivati na dotrajalost turbine. Određena frekvencija ovog pištanja je normalna, ali ako primetiti da je motor bučniji “na gasu” nego inače, odvezite automobil kod majstora.

Ipak, jedan od najčešćih simptoma dotrajale turbine je gubitak snage motora, a to ćete odmah primetiti jer auto neće ubrzavati kako treba. Smanjene performanse motora ne moraju nužno ukazivati na probleme sa turbinom, ali jeste jedan od potencijalnih problema.

Oštećenje turbo kompresora će u velikoj većini slučajeva uzrokovati prekomerni dim iz auspuha, odnosno dim gusto crne, plave ili bele boje.

Kvar turbine je noćna mora svakog vozača, usled kompleksnosti ovog mehaničkog dela i skupe popravke.

Zbog sofisticiranosti turbine, potrebno je naglasiti da preciznu dijagnostiku vaše turbine možete dobiti samo u turbo servisu koji ima opremu za tako nešto, a ne kod lokalnog mehaničara.

Iako je moguće voziti automobil sa propalom turbinom, što duže odlažete popravku i remont više štete ćete prouzrokovati i samim tim skuplje će biti rešenje problema.

Ne ignorišite turbinu jer može izazvati dalju štetu na ostalim delovima automobila, stoga vodite računa o vašem autu ukoliko očekujete da bude vaše pouzdano prevozno sredstvo koje vas neće ostaviti negde na putu.