Zadnji deo Peugeot 308 automobila bele boje
Saveti

Peugeot 308 – iskustva, prednosti i mane – saveti za vlasnike

Posted On oktobar 18, 2019 at 9:22 am by / No Comments

Peugeot 308 (Pežo 308) je automobil niže srednje klase koji proizvodi francuska fabrika automobila – Peugeot. Prva generacija ovih automobila se na tržištu pojavila 2007. godine, a od 2013. godine u opticaju je i druga generacija Pežo 308 vozila, koja je i danas aktuelna. 

Pežo 308 je porodični automobil, te je iz tog razloga i veoma popularan među vozačima kojima je potreban siguran i komforan automobil za celu porodicu. Pokrenut je kao zamena za Pežo 307 (Peugeot 307), na kojem je i zasnovan, ali ovaj autmobil ima potpuno novu karoseriju i dimenzionalno je veći. 

Mehanički je najviše sličan Citroenu C4. Pored Francuske Peugeot 308 se proizvodi još u Rusiji od 2010. godine za tamošnje tržište, u Argentini od 2012. godine za tržište Južne Amerike, a sedan (limuzina) verzije se proizvode u Kini. 

Peugeot 308 se proizvodi u nekoliko verzija karoserije. Najzastupljenija je hečbek varijanta sa troje i petoro vrata, a tu su i karavan sa petoro vrata, sedan sa četvoro vrata i kabriolet sa dvoje vrata.

U nastavku teksta pogledajte osnovne karakteristike Peugeot 308 automobila, njegove prednosti i mane, kao i savete i iskustva vozača. Ukoliko su vam potrebni najkvalitetniji delovi za Peugeot, njih možete pronaći u MD prodavnici rezervnih delova.

Karakteristike Peugeot 308 automobila

Pežo 308 prve generacije je prvi put prikazan javnosti u junu 2007. godine, a prodaja je počela septembra iste godine. Dostupan je kao hečbek sa troje i petoro vrata. Naredne, 2008. godine, pojavio se u karavan verziji, koji može imati pet ili sedam sedišta. Kabriolet 308 CC je stigao u proleće 2009. godine. 

U septembru 2011. godine predstavljena je sedan verzija sa četvoro vrata, ali samo za kinesko tržište, koji se nešto razlikuje od evropskog modela. Iste godine na Sajmu u Ženevi predstavljen je redizajn Pežo 308-ice. Automobil je dobio novi prednji kraj, kao i novi e-HDi mikro hibridni motor sa stop-start tehnologijom. 

Takođe, redizajn su dobili i ostali modeli. Na Euro NCAP kreš testovima automobil je 2007. i 2009. godine dobio maksimalnih pet zvezdica.

Dimenzije Pežo 308 prve generacije

  • Dužina: 4,28 metara
  • Širina: 1,81 metar
  • Visina: 1,5 metara
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,61 metar

Druga generacija Pežo 308 automobila je predstavljena na Sajmu automobila u Frankfurtu u septembru 2013. godine. Auto je zasnovan na EMP2 platformi PSA grupe. Peugeot 308 je dobio potpuno novi dizajn. Inače, ovo je bio prvi put da Pežo zadržava isti naziv za dva različita modela, za razliku od drugih kompanija koje imaju naviku da zadrže ime sa jedne generacije na drugu. 

Poseduje znatno oštriji dizajn prednjeg kraja što je bilo moguće ostvariti jedino nižim postavljanjem motora, dok u kabini ima više prostora nego što je bilo ranije, kao i 470 l tovarnog prostora. Stilski se oslanja na modele 208, 2008 i 301. Automobil je lakši za 140 kg, ali je i nešto kraći i niži od modela prve generacije.

Dimenzije Pežo 308 druge generacije

  • Dužina: 4,25 metara
  • Širina: 1,8 metara
  • Visina: 1,46 metara
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,62 metra

Unutrašnjost Peugeot automobila

Peugeot 308 motor automobila

Prva generacija Peugeot 308 automobila koristi motore iz PSA grupacije, a to su, benzinski motori 1.4 (95 i 98 KS), 1.6 (120, 140, 150, 156, 174 i 200 KS), kao i dizel motori 1.6 HDi (90, 92, 109 i 112 KS), 2.0 HDi (136, 140, 150 i 163 KS).

U drugu generaciju 308 Pežo automobila ugrađuju se motori od 1200 i 1600 kubika benzinski, a dizel je opremljen sa 1600 kubika od 92 i 114 KS. 

Menjači koji se koriste u ovim automobilima su petostepeni i šestostepeni manuelni menjač, a tu su i šestostepeni automatik i poluautomatik. 

Pežo 308 benzin verzije motora koje se najčešće koriste

  • 1.4 L Prince I4 
  • 1.6 L Prince I4
  • 1.6 L Prince Turbo I4 
  • 1.2L VTi I3 
  • 1.2L e-THP PureTech I3 
  • 1.6L THP Prince Turbo I4 

Pežo 308 dizel verzije motora koje su najčešće u upotrebi

  • 1.6 L DV6ATED4 I4  
  • 1.6 L DV6TED4 I4  
  • 2.0 L DW10B I4 
  • 1.6L e-HDi/ DV6 C 8V HP I4
  • 1.6L HDi/ DV6 D 8V I4
  • 1.6L e-HDi/ DV6 FC 8V I4
  • 1.5 BlueHDi/ DV5 8V I4 
  • 2.0 L BlueHDi DW10 FD I4
  • 2.0 L BlueHDi DW10 FC I4 

Dizajn i udobnost Peugeot 308 automobila

Peugeot 308 je inače vrlo dobro stilizovan i estetski uređen automobil, što i ne bi trebalo da čudi znajući da dolazi iz jedne francuske fabrike.  Značajna unapređenja na dizajnu modela viđena su u drugoj generaciji, a ono što je redizajnirano su maska hladnjaka i branik. Pored toga, Pežo 308 modelu druge generacije je dodato novo svetlo za maglu.

Tačkasta LED svetla koja su bila karakteristična za 308 Peugeot zamenjena su LED trakama koje predstavljaju jedan od novih izuma. Zadnji deo auta nije preptrpeo velike izmene. Jedina stvar koja je zamenjena jesu zadnja  svetla.

Novi model prati inovacije koje imaju modeli 3008 i 5008 koji izgledaju potpuno drugačije u odnosu na sve automobile koji se mogu naći na tržištu. Opremljen najnovijom tehnologijom, model poseduje upozorenje za razdaljinu od drugog automobila, sistem automatske bezbednosne kočnice (auto sam počinje da koči ako vozač ne reaguje na vreme), sistem za održavanje vozila u traci, upozorenje na pažnju vozača, automatsku kontrolu jačine farova, kameru, adaptivni tempomat, kompjutersku asistenciju pri parkiranju.

Peugeot 308 iskustva i saveti vozača

Svi oni koji su imali priliku da voze neki od Peugeot 308 automobila mogu da posvedoče o svim manama i vrlinama ovog modela auta, kojih, reklo bi se, Pežo 308 ima poprilično. Automobil je generalno veoma prostran i udoban za vožnju, mali je potrošač, pogotovo dizel verzije motora, a ima i dosta prostora u prtljažniku.

Vozači savetuju posebnu opreznost u vožnji, pre svega jer se na pojedinim modelima mogu desiti iznenadni kvarovi ispod haube, o čemu će više biti reči u nastavku teksta. 

Kako navode vlasnici ovog automobila jedna od mana mu je slaba preglednost sa vozačevog mesta kada se skreće ulevo ili u kruznom toku s obzirom na to da prednji levi stub krova pomalo smeta.

Peugeot 308 kvarovi ovog modela automobila

S vremena na vreme se mogu čuti zamerke pojedinih vlasnika Pežo 308 automobila da ovaj model i nema tako dobru reputaciju pouzdanosti i da je ispod proseka svoje klase. Svakako se za Peugeot 308 automobil ne može reći da je apsolutni rekorder pouzdanosti, to je dobro poznato, ali češća su iskustva vlasnika koja svedoče o tome kako ovaj automobil nije baš zasluženo na stubu srama na koji su ga stavili pojedini vozači. 

Zamerke uglavnom mogu čuti na račun Pežo 308 automobila prve generacije, dok je druga generacija Peugeot 308 modela doživela značajna unapređenja i gotovo da nema previše primedbi na ovaj automobil.

Najčešći kvarovi Peugeot 308 automobila su  iznenadno pražnjenje akumulatora (posebno kod modela iz 2008. i 2009. godine), a dolazi i do kvara bobine kod modela iste godine proizvodnje. 

Česti Pežo 308 kvarovi su primećeni kod modela koji su se proizvodili tokom 2010. i 2011. godine, a neki od njih su greške kod pokazivača temperature rashladnog sistema, otkaz elektroničkog upravljačkog modula motora, kvar na električnom krovnom otvoru, kvar glavnog fara, problemi sa svećicama, kvar električne pumpe goriva….

Logo na Peugeot automobilu

Pežo 308 cena polovnih i novih vozila

Ako planirate da kupite neki od Peugeot 308 modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati velik raspon cena, iako se automobili ove serije proizvode tek nešto više od 10 godina, s obzirom na to da je tržište automobila poprilično dinamično i da odnos ponude i tražnje umnogome diktira vrednost vozila. 

Tako, za automobile prve generacije, koji su proizvedeni tokom prošle decenije i početkom ove, potrebno je izdvojiti između 2.500 i 5.500 evra. Cena Peugeot 308 automobila se prvenstveno formira na osnovu stanja u kojem se polovno vozilo nalazi, kao i dodatne opreme koja dolazi u paketu sa automobilom.

Kada su u pitanju automobili Peugeot 308 druge generacije cena tih vozila uglavnom se kreće od 5.000, pa sve do 8.500 evra, a u obzir se svakako takođe moraju uzeti ne samo godina proizvodnje već i stanje u kojem se nalazi automobil, kao i opremljenost određenog vozila. 

Peugeot 308 cena automobila ne pada tako brzim intenzitetom, pre svega zbog činjenice da se radi o relativno novom modelu, koji ima izrazito dobru tražnju na tržištima širom Evrope, ali i sveta. 

Peugeot 308 cena novih automobila je svakako neuporedivo drugačija i nova vozila ovog francuskog proizvođača uglavnom mogu da pribave kupci koji su spremni da izdvoje nešto veće sume  novca. Pežo 308 cena novog automobila dostiže cifre od 15.000 do 20.000 evra što i ne čudi s obzirom na to da je u pitanju izuzetno luksuzno opremljen automobil koji dolazi sa znatno boljim performansama.

Zaključak i završno mišljenje o Pežo 308 automobilima

Na osnovu svega navedenog o ovom vozilu, kao i uzimajući u obzir iskustva dosadašnjih vlasnika Pežo 308 automobila, možemo da zaključimo kako je Peugeot 308 jedan automobil za koji se mogu čuti oprečna mišljenja

Ipakl suština je da ovaj auto poseduje izvesni kvalitet koji ga izdvaja od sličnih automobila iz klase, što se svakako i moglo očekivati od modela koji izlaze iz fabrike ovog francuskog proizvođača.

Ovaj automobil svakako ima brojne prednosti, ali i određene mane, kao uostalom i svaki drugi model, ali ono što je najbitnije jeste da vozačima nudi veliki broj mogućnosti i to bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. 

Za francuske automobile se može reći da su generalno veoma uspešni na tržištu, pre svega zahvaljujući vrhunskom kvalitetu, pouzdanosti i dugotrajnosti, a isti je slučaj i sa Pežo 308 automobilom. 

Kada je u pitanju veliki servis Peugeot 308 vozila zahtevaju redovno održavanje i brigu po propisanim uputstvima, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima iz prve generacije. 

Pežo automobili su karakteristični po posvećenoj i dobroj izradi, ali samo redovna kontrola i briga o vozilu može garantovati da sve performanse automobila i motora  budu uvek na svom maksimumu.

Ukoliko su vam potrebni Pežo delovi za vaš automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Nissan automobila.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *