Volkswagen Polo - iskustva, prednosti i mane - saveti za vozače

Volkswagen Polo (Folksvagen Polo) je mali gradski automobil koji od 1975. godine uspešno proizvodi nemački gigant i jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila - Volkswagen. Ovaj model i dalje se uspešno prodaje na tržištu širom sveta, a njegova proizvodnja ušla je u šestu generaciju. Na tržištu se mogu naći najčešće hečbek modeli, ali ovaj automobil dostupan je i u sedan, karavan, a od skoro i SUV verzijama.

Peta generacija VW Polo automobila, koja se proizvodi od 2009. godine, proglašena je 2010. godine za evropski, ali i svetski automobil godine. Aktuelna šesta generacija ovog automobila u prodaji je od 2017. godine. Do sada je širom sveta prodato skoro 17 miliona Folksvagen Polo automobila.

Karakteristike VW Polo automobila

Prvi Folksvagen Polo automobili koji su se proizvodili bili su hečbek verzija, ali su kasnije uvršteni sedan i karavan modeli, a od 2018. godine, tačnije sa dolaskom šeste generacije, VW je u svoju proizvodnju uvrstio i SUV modele.

  • hečbek sa troje vrata
  • hečbek sa petoro vrata - (Mk3, Mk3F, Mk4, Mk5)
  • sedan (limuzina) sa dvoje vrata - (Mk1, Mk1F, Mk2, Mk2F)
  • sedan sa četvoro vrata - (Mk3, Mk3F, Mk4, Mk4F, Mk5)
  • karavan sa pet vrata - (Mk3, Mk3F)
  • SUV (terenac) sa petoro vrata - (Mk4, Mk4F, Mk5)

Polo je kompaktan automobil, sa tradicionalnim transverzalno ugrađenim motorom i pogonom na prednje točkove. Mk1 Polo automobili na tržištu su se pojavili samo sa četvorocilindričnim benzinskim motorima, ali za Mk2 je prvi put ponuđen dizel motor, iako samo na određenim tržištima, dok su drugi morali da čekaju do lansiranja Mk3. Sadašnji asortiman VW Polo vozila uključuje razne tri i četiri cilindarske benzinske i dizel motore.

U ranijim verzijama korišćen je manuelni menjač sa četiri brzine, dok je trenutni automobil dostupan sa šestostepenim ručnim ili petostepenim automatskim menjačem. Kada je u pitanju kočioni sistem, većina modela koristi disk kočnice na prednjim i zadnjim bubanj kočnicama, iako neki noviji modeli imaju sve disk kočnice.

Motor u Volkswagen Polo automobilima

Prva generacija Folksvagen Polo automobila koja se proizvodila od 1975. do 1981. godine dolazila je samo sa benzinskim motorima, ali je već sa drugom generacijom počela da se širi i lepeza dizel motora. Sada je vozačima na raspolaganju i određeni broj dizel motora pa svako ima priliku da pronađe za sebe ono što mu najviše odgovara.

Kada su u pitanju benzinci najpre se preporučuju VW Polo 1.2 automobil, s obzirom da se navedeni motor smatra za jedan od najštedljivijih koji postoje na tržištu, a sigurno nećete pogrešiti ni ako se opredelite za VW Polo 1.4 motor koji vozači takođe rado preporučuju i predstavljaju ga kao jedan od boljih.

Prosečna potrošnja benzinskih modela je između 5 i 6 litara, što ovaj automobil čini izuzetno ekonomičnim kada je potrošnja goriva u pitanju. Kod dizel motora, najpre se preporučuje VW Polo tdi 1.9 motor koji najbolji izbor, ako uzmemo u obzir kvalitet performansi i potrošnju goriva, koja je oko 5 litara.

Benzinske verzije VW Polo motora:

  • 1,043 cc - 33 kW; 45 KS
  • 1,272 cc - 40 kW; 55 KS
  • 999 cc - 37 kW; 50 KS
  • 1,272 cc - 41 kW; 55 KS
  • 1.6 L - 55 kW; 75 KS
  • 1.4 L - 74 kW; 100 KS
  • 1.4 L - 44 kW; 60 KS
  • 1.6 L - 88 kW; 120 KS
  • 1.6 L - 74 kW; 100 KS
  • 1.4 L - 63 kW; 85 KS
  • 1.2 L - 55 kW; 75 KS
  • 2.0 L - 85 kW; 115 KS

Volkswagen Polo diesel motori:

  • 1.9 L - 47 kW; 64 KS
  • 1.2 L turbocharged-3 - 55 kW; 75 KS
  • 1.6 L turbocharged-4 - 66 kW; 90 KS

Dizajn i udobnost Volkswagen Polo automobila

Folksvagen Polo automobili spadaju u male gradske automobile i karakteristično su dizajnirani za gradsku vožnju i oduvek je bio zamišljen kao idealan izbor za mlađu ciljnu grupu.

Kada je u pitanju VW Polo šeste generacije beskontaktno otključavanje je nešto što definitivno olakšava svakodnevnu vožnju, pogotovo ako često ulazite i izlazite iz auta. Motor se startuje pritiskom na taster, smešten pored ručice menjača, baš kao i kod daleko skupljih modela VW grupacije.

Ono što je još karakteristično za ovaj model jesu digitalni instrumenti, odnosno displej velike dijagonale koji je postavljen umesto instrumenata. Osim luksuznih sedišta presvučenih alkantarom, u ovom modelu nalazi se i bežični punjač za mobilne telefone.

S obzirom na povećanje međuosovinskog rastojanja od čak 92 milimetra, ozbiljno je unapređen komfor na zadnjim sedištima. Čak i visoke osobe nemaju problem sa prostorom za kolena, a mesta za glavu ima više nego u nekim modelima klase iznad.

Folksvagen Polo automobil

Folksvagen Polo iskustva i zamerke vozača

Polo pete generacije, najviše je napravio zaokret u odnosu na ranije verzije ovog automobila, pa je zaista postao izuzetan mali porodični automobil, koji nudi daleko bolji osećaj i mnogo više uživanja za volanom od svog prethodnika. Mnogi vozači smatraju da je VW Polo pete generacije najudobnije vozilo u ovom segmentu, jer ima mekše i ugodnije podešeno oslanjanje čak i od Renaulta Clio III generacije, pa čak da je bolji i od do sada neprikosnovene Ford Fieste, koja je godinama važila za najupravljiviji automobil u klasi gde je konkurencija najžešća.

Štedljivi motor od samo tri cilindra i 70 KS je iznenađujuće elastičan i maksimalni obrtni moment isporučuje već na 3.000 o./min. radilice, a ima i sportski, ugodan zvuk. Na spisku mana nalaze se pomalo prevaziđeni dizajn, dosadni enterijer i malo veći prečnik okretanja, kao i ne baš najbolja preglednost pri vožnji unazad. Na kraju, Polo već godinama ima pristojnu serijsku opremu.

Generalno govoreći, sve VW Polo modele karakteriše bezbednost koja je vrlo dobra jer ima jako dobre kočnice i jer je vrlo neutralan u oštrim krivinama, zapravo Polo je jako dobro izbalansiran automobil, i predstavlja mudru kupovinu. Za upravljačem je lako pronaći idealnu poziciju za volanom. Sedište se podešava po visini, i prilagođeno je tako da i niske osobe mogu da imaju odličan pregled vožnje.

Najčešći kvarovi VW Polo automobila

VW Polo automobili generalno funkcionišu bez većih prijavljenih kvarova. Novi motori rade bez problema, a stariji agregati imaju dobar pedigre. Kao i kod bilo kog automobila koji je namenjen za gradsku vožnju, prilikom kupovine polovnih automobila važno je da proverite da li ima parking udaraca i ogrebotina, a u suprotnom teško je naći zamerku za VW Polo.

Problem na modelima napravljenim od 2002. – 2003. sa 1.2 motorom je zatezač lanca, koji je najčešće izazvan ne menjanjem ulja i filtera ulja dovoljno često. Ulje se kod ovog motora, kao uostalom i kod svih ostalih automobila, menja minimalno jednom godišnje, s obzirom na to da je to optimalni period za obavljanje redovnog malog servisa.

Folksvagen Polo cena automobila i zaključak

Iz svega navedenog možemo zaključiti da je Volkswagen Polo jedan vrlo dobar automobil koji nudi veliki broj mogućnosti, bilo da se radi o porodičnom ili automobilu za samca. Kod nas je ovaj model veoma popularan, a ukoliko planirate da kupite neki od Polo modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati cene koje se kreću od 1500, pa sve do 7000 evra u zavisnosti od godine proizvodnje, kao i stanja i opremljenosti određenog vozila.

Kada je u pitanju veliki servis VW Polo vozila zahtevaju malo češće održavanje, pre svega ukoliko se radi o malo starijim automobilima prve ili druge generacije, pa je zato i za očekivati da performanse motora ne budu na vrhuncu. Ukoliko vam zafale neki delovi za vaš Folksvagen Polo automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi rezervne delove za sve tipove VW automobila.