BMW Serija 3, prednosti i mane - saveti za vozače

Serija 3 nemačkog giganta auto industrije BMW-a je jedan od najpopularnijih modela vozila današnjice. Proizvodnja prve generacije ovog modela je započeta davne 1975. godine, a od tada, pa sve do danas njegova proizvodnja i dalje traje. Trenutno se proizvodi sedma generacija BMW Serije 3. 

Ovaj model je zbog svoje pouzdanosti i kvalitetne izrade postao veoma popularan među potrošačima širom sveta, a kolika je zapravo popularnost BMW Serije 3, govori nam i činjenica da je tražnja za trećom generacijom ovog modela zahtevala da čak 40% ukupne proizvodnje bude zadužena za stvaranje ovog modela.  

U nastavku ovog teksta, poturdili smo se da vam približimo prednosti i mane BMW Serije 3 kao i BMW Serija 3 iskustva mnogih iskusnih vozača. Zato, nastavite sa čitanjem ovog teksta kako biste sve ovo i saznali.

A ukoliko ste vi vlasnik upravo ovog vozila, kvalitetni delovi za BMW su uvek dostupni u MD prodavnici rezervnih delova gde će se naše ljubazno i stručno osoblje potruditi da uvek dobijete vrhunsku uslugu i lakoćom pronađete željeni artikal. 

Serija 3 - istorijat, nastanak i razvoj

Prva generacija - E21

Prva generacija ovog vozila je napravljena davne 1975. godine pod nazivom BMW Serija 3 E21. Ovaj model je bio dostupan u varjanti sa troje i pet vrata u dva oblika karoserije, kao kupe i kao kabriolet.  

Ovaj model je bio dostupan u prodaji sve do 1981. godine, kada ga je zamenio model E30. 

Druga generacija - E30

Model E30 predstavlja drugu generaciju vozila BMW Serija 3. Proizvodio se od 1982. do 1990. godine zbog svog izgleda, u narodu je dobio nadimak “kockica”. 

Iako se u početku proizvodio kao coupe i kao limunzina sa četvoro vrata, do 1990. godine postali su dostupni  i kabriolet i karavan oblici karoserije. E30 je, takođe, prvi model automobila koji je bio dostupan sa dizel motorom.

Treća generacija - E36

Model E36 je često viđen automobil na ulicama i kod nas i u regionu. Ovaj model se proizvodio od 1991. - 2000. godine kao limuzina, kabriolet, karavan i kompakt verzija sa troje vrata. 

Pored njegovog kvalitetnog dizajna i luksuznog izgleda, ono po čemu se ovaj model još ističe je i činjenica da je, pored McLaren modela F1, postao jedan od prvih automobila sa atmosferskim motorom koji je davao nešto više od 100 konjskih snaga po litri obujma. 

Četvrta genracija - E46

BMW E46 je predstavljao pravo oličenje veštine inžinjera ovog proizvođača. Naime, inžinjeri BMW-a su više vremena posvetili tome da ovaj automobil naprave što lakšim i čvršćim kako bi uspešno ostvario veću brzinu. 

BMW Serija 3 - model E46 dimenzije  

Dužina:

  • 4407 mm - limuzina
  • 4478 mm mm - karavan / kupe

Širina:

  • 1740 mm - limuzina
  • 1758 mm - karavan / kupe 

Visina:

  • 1369 mm - limuzina 
  • 1435 mm - karavan

Težina: 

  • 1360 kg - limuzina
  • 1790 kg - karavan


Model E46 se proizvodio se sa sa manuelnim i automatskim menjačem, a on je ujedno i prvi model u kome su bile inkomporirane mnoge elektronske postavke kao što su satelitska navigacija, brisači stakala sa senzorima za kišu kao i duga svetla sa LED sijalicama.

Sa ovim modelom, uveden je i pogon na sva četiri točka koji je naročito koristan u lošim vremenskim uslovima sa obilnim padavinama ili na klizavom terenu



Peta generacija - E90

Modeli E90, E91, E92 i E93 predstavljaju petu generaciju vozila BMW Serija 3 koja se proizvodi od 2005. godine, a tokom godina, ovi modeli su bili redizajnirani nekoliko puta. 

U petoj generaciji BMW Serije 3 se prvi put srećemo sa pojavom gde svaki model sa drugačijim oblikom karoserije ima svoje obeležje, odnosno broj. Tako se E90 odnosi na limuzinu, E91 na karavan, E92 na kupe a E93 na kabriolet. 

Ovaj model se, poput prethodnog prodaje i kao benzinac i kao dizel, a za razliku od prethodnog modela, E90 je prostorniji i teži a takođe postoje i verzije ovog vozila sa turbo motorima. 

BMW Serija 3 - model E90 dimenzije

Dužina:

  • 4531mm - limuzina
  • 4527 mm - karavan 
  • 4612 mm - kabriolet

Širina:

  • 1817 mm - limuzina
  • 1782 mm - karavan / kupe 

Visina:

  • 1421 mm - limuzina 
  • 1418 mm - karavan
  • 1395 mm - kupe
  • 1384 mm kabriolet

Težina: 

  • 1435 kg limuzina
  • 1810 kg kupe

Šesta generacija vozila BMW Serija 3 - prekretnica i zelena budućnost giganta iz Bavarije

14. oktobra 2011. godine u Minhenu je predstavljena šesta generacija ovog vozila pod nazivom F30 na kojem je, prema različitim izvorima, BMW radio gotovo pune 4 godine, dok se smatra da je razvoj ovog vozila koštao skoro jednu milijardu evra. 

Ovaj model je dostupan u tri različita paketa opreme, a oni su: 

  • BMW Sport
  • BMW Modern 
  • BMW Luxury

Ono što je unikatno za ovaj model jeste da se prvi put pojavljuje i model sa hibridnim pogonom koji daje omogućava kretanje i pomoću električne energije. Upravo zbog toga, na ovaj model se gleda kao na prekretnicu u BMW kompaniji zbog njihove odluke da se više u posvete hibridnim i električnim vozilima. 

Sedma generacija - G20 

Novi BMW Serije 3 je model sedme i najnovije generacije koji je premijerno prikazan na Sajmu automobila u Parizu 2018. godine, a zvanične fotografije vozila su otkrivene samo jedan dan pre premijerne prezentacije automobila. 

BMW Serija 3 iskustva i česti kvarovi na koje treba obratiti pažnju 

Vozili Serije 3 spadaju u neke od najpouzdanijih i najbezbednijih automobila današnjice. Pa tako, kada je u pitanju BMW Serija 3 iskustva su, uglavnom, pozitivna. Međutim, svako vozilo, pa i ovo ima svoje slabije strane koje su u većoj meri podložne kvarovima od drugih.

Problemi sa rashladnim sistemom

Jedan od najčešćih problema sa kojima se vozači Serije 3 susreću su problemi sa rashladnim sistemom. Naime, ovi modeli imaju veoma krhke pumpe za vodu koje mogu dovesti pregrejavanja motora. Ovi problemi dovode do veoma visoke temperature pod haubom, a to može biti veoma opasno budući da može oštetiti i druge delove automobila. 

Česti problemi sa elektronikom

Kada je u pitanju BMW Serija 3 test za skoro svaki deo ovog vozila, pokazuje odlične rezultate, međutim, iskusni vozači su se u velikoj meri žalili na probleme sa elektronikom, naročito kod modela napravljenih u periodu između 1999. i 2005. godine. 

Najučestaliji problemi ovog tipa su problemi pri davanju kontakta vozilu, što često može dovesti i do zaključavanja volana. Takođe postoji i čest problem povezanosti sa akomulatorom što može dovesti do toga da se automobil uopšte ne uključi.

Za slučaj da imate BMW Serije 3 i sretnete se sa bilo kojim od ovih ili pak, nekim drugim problemom, obratite se nama i sigurno ćetepronaći nov i originalni rezervni deo za vaš automobil. 

Zaključak i mišljenje o vozilima BMW Serije 3 

Smatramo da su vozila BMW Serije 3 veoma pouzdana i da pružaju odličan balans cene i kvaliteta, zbog čega su i stekla ogromnu popularnost. Ova vrsta modela je odličan izbor ukoliko niste ranije bili vlasnik BMW vozila

Cena održavanja BMW vozila, međutim, može biti skuplja nego kada je reč o drugim automobilima ali je olakšavajuća okolnost da su česti kvarovi na ovim automobilima uglavnom istog tipa, te se u kratkom roku mogu i sanirati. 

BMW vozila zahtevaju redovno održavanje, naročito ukoliko su u pitanju stariji modeli. Međutim, činjenica je da su vozila ovog proizvođača veoma kvalitetno napravljena i da ćete uz malo pažnje u svakom trenutku imati pouzdano i jako vozilo na vašem raspolaganju ako izaberete BMW Serije 3. 

Ukoliko su vam potrebni najnoviji i najbolji originalni BMW delovi za vaš automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove BMW automobila.