Alfa Romeo 147 iskustva, preporuke, delovi - saveti za vlasnike

Saznajte nešto više o modelu Alfa Romeo 147, karakteristike ovih automobila, potrošnju, iskustva vozača, mane, česte kvarove, kao i savete za vlasnike.

Alfa Romeo kopanija je osnovana 1910. godine. Jedna od automobilskih kompanija sa najdužom istorijom i tradicijom. Od godine 1932. do 1986. godine Alfa je bila u vlasništvu države, a od 1986. godine prelazi u vlasništvo Fiata.

Znak krst i zmija koji ponosno krasi ovog proizvođača automobila zapravo predstavlja grb grada Milana gde je kompanija i osnovana.

Alfa Romeo 147 karakteristike

Alfa Romeo 147 predstavljena je krajem 2000. godine, dok je krajem 2001. godine proglašena za najbolji automobil u Evropi. Posle 2004. godine došlo je do redizajna Alfe 147, tada su dobijeni potpuno novi motori i izgled je usklađen sa novim Alfinim modelima. Alfa Romeo 147 se proizvodila do 2010. godine kada je zamenjena sa Alfa Romeo Đulijetom.

Maska hladnjaka je možda najlepši detalj na ovom automobilu kao i specifično mesto za registracione tablice od kojeg Alfa ne odustaje. Farovi Alfe 147 su zaista lepo izraženi zajedno sa hrom lajsnama koje se nalaze ispod. Bočna linija nam donosi novu liniju automobila, koji nisu imali plastične lajsne na pragovima što je svakako plus za vozače koji ih ne vole.

Jedan od prvih automobila koji je na vratima imao hromirane brave, što je veliki plus za Alfinog dizajnera - Valtera de Silvu, koji je izmislio i zanimljivo rešenje za kvake zadnjih vrata, tada prvi put viđeno a kasnije na nekim modelima Seata.

Inače, Valter de Silva je danas  jedan od traženijih auto dizajnera na svetu, poznat je po radu u Alfa Romeo, Seat i naravno Audi za koga je dizajnirao Audi A6, A8, Q7, R8. Kasnije prelazi u Volksvagen gde su njegovi radovi na raznim Golf modelima i Passata.

Što se tiče Alfinog eksterijera treba izdvojiti i još to da je poznata po svojim više nego ubičajenim alumijumskim felnama koje su jednistvenog oblika i veličina, koje automobilu daju posebnu dinamičnost.

Zadnji deo Alfe 147 je takođe kao i ostatak automibla urađen u sportskom dizajnu koji osvežavajuće izgleda i dan danas.

Alfa 147 najpopularniji modeli su benzinski motori tj. Twin Spark motori što znači da imaju dve svećice po cilindru, a ukupno osam na automobilu.

Enterijer Alfe je zaista prelep i treba odati priznanje za izuzetan rad dizajnerima koju su odradili u potpunosti svoj posao i  tako napravili jedan lep i prvenstveno funkcionalan enterijer, koji izgleda jako sveže i moderno.

U zavisnosti od opreme, u unutrašnjosti preovlađuju meki materijali i osetljivi prekidači koji su lepo ukomponovani i funkcionalni. Sedišta Alfa Romeo 147ice su veoma udobna. Prednja sedišta kao i zadnja su izuzetno mekana i prijatna, dok na zadnjoj klupi ima poprilično mesta za čak i neku višu osobu što je retko kod vozila iz C segmenta.

Što se tiče gepeka Alfe, može se dobiti prelazna ocena i sa kapacitetom preko 250l trebalo bi da ispuni većinu zahteva vozača.

Održavanje Alfe 147ice

motor alfa romeo

Održavanje Alfe 147 može biti neprijatno iznenađenje za vlasnike, jer cene nekih delova su kao da vozite BMW ili Mercedes. Za većinu modela Alfe što se tiče servirisiranja i dostupnosti delova neće biti većih problema, jer je velika i bogata ponuda rezervnih delova i servisa za njih.

Pozovite nas za cene rezervnih delova Alfa Romeo 147.

Osim ako ne vozite 3.2 v6 motor, za koji može biti problem nabavka delova i servisiranje. Dizel motori su više nego ekonomični što se tiče potrošnje, jer su u pitanju skromni motori, dok benzinski motori mogu biti veći potrošaci u zavisnosti kako se vozi.

Problem Alfe 147 može biti njihov trap koji je osetljiviji na naše puteve koji nisu previše uređeni.

Pod trapom za Alfa 147 spadaju sledeci delovi

  • Viljuške
  • Kraj spone
  • Silen blokovi
  • Šipke spone
  • Stabilizatori
  • Amortizeri
  • Šolja amortizera
  • Opruge
  • Gumice balans štangle

Kod delova trapa treba bit obazriv i prvenstevno predlažemo nove delove koji mogu biti originalni za one sa dubljim džepom ili iz kopije koji takođe mogu odraditi posao kako treba, naravno ako je dobra kopija u pitanju.

Delovi za Alfa Romeo 147

Set kvačila i plivajući zamajac (kod dizela) za Alfa Romeo može biti problem, kako kod benzinaca tako i kod dizela. Ukoliko vam se desi bilo kakav problem, delove koje preporučujemo su brendovi Valeo i LUK. Budite obazrivi pri menjanju brzina jer Alfa ima osetljiv menjač, pa je preporuka vlasnicima da izbegavate da vam noga bude konstatno na kvačilu čime oštecujete samu lamelu.

brzinomer alfa romeo

Potrebno je redovno proveravati nivo ulja u motoru, jer kasnija generalna opravka motora može vas koštati kao pola automobila. Važno je napomenuti da je potrebno sipati i adekvatno ulje za Allfine motore, preporučujemo ulje Selenia.

Problem kod benzinaca može biti elektronika, tj. kablovi i svećice, koje treba menjati i održavati  redovno u zavisnosti koliko auto prelazi godišnje.

Za svećice i kablove predlažemo marke NGK, BERU ili BOSCH.

Naravno, na probleme elektronike može uticati ispržnjen ili neadekvatan akumulator za Alfa Romeo 147, pa je zato važno u automobil ugraditi skladan akumulator.

Potrošnja Alfe naravno zavisi kako se vozi automobil, ali prosečna se kreće od 8-11l za benzinske motore i oko 6,5l za dizel motore.

Nadamo se da smo uspeli da vam približimo sliku održavanja autombila Alfa Romeo 147 za ostale informacije u vezi nabavke i cene potrebnih rezervnih auto delova stojimo vam na raspolaganju.