Veliki servis automobila

Svi znamo koliko je važno da redovno odlazimo kod doktora kako bismo bili sigurni da je sve sa nama u redu. Isti princip važi za vaš automobil. Prilikom dizajniranja automobila, proizvođači predviđaju interval servisiranja za skoro svaki pojedinačni deo, kako bi sa sigurnošću mogli da tvrde njegovu bezbednost i pouzdanost tokom radnog veka.

Iako je uputstvo proizvođača najbolji prijatelj vlasnika automobila, inženjeri nisu mogli da predvide baš sve situacije u kojima bi se automobil mogao upotrebljavati. Zato je potrebno razmišljati racionalno i odstupati od striktnog uputstva kada situacija to zahteva – kada se automobil koristi u težim uslovima nego što je predviđeno (ekstremne temperature, mnogo stani-kreni vožnje, konstantna opterećenost vozila…). Ovo su delovi za veliki servis automobila, a ukoliko vas zanimaju svi drugi, treba da znate da MD auto delovi Beograd nude baš sve.

Veliki servis automobila

Veliki servis šta se menja?

Nije moguće dati definitivan odgovor, jer veliki servis neće podrazumevati iste stvari za različite automobile. U najvećem broju slučajeva veliki servis podrazumeva:

  • Zamenu zupčastog kaiša
  • Zamenu PK kaiša
  • Zamenu rolera i španera
  • Zamena vodene pumpe
  • Zamena svećica
  • Zamena kočionih pločica
  • Zamena kočionog i ulja menjača
  • Test akumulatora
  • Opširnija provera raznih sistema na automobilu

Na koliko se radi veliki servis?

Veliki servis auta se radi ređe od malog servisa. Dok mali servis uglavnom podrazumeva podrazumeva da se vrši zamena motornog ulja, filtera ulja, vazduha i kabine, dopunu raznih tečnosti i osnovnu proveru ispravnosti raznih sistema, veliki servis je znatno kompleksniji.

Ne postoji striktna definicija na koliko pređenih kilometara se radi veliki servis, jer to umnogome zavisi od modela samog automobila, kao i od načina na koji se upotrebljava.

Automobil koji se vozi svaki dan, pogotovo na kratkim distancama, će imati kraći interval velikog servisa od automobila koji se koristi vikendom i na dužim relacijama.

Kao što smo rekli, na koliko kilometara se radi veliki servis najviše zavisi od preporuke proizvođača i načina vožnje. U normalnim uslovima se veliki servis uglavnom obavlja na 60.000 do 90.000 kilometara, ili nakon 4 – 5 godina.

Što ne znači da ne možete da ga obavljate na 120.000 kilometara ili više. Što se bolje upoznate sa svojim automobilom, bićete u mogućnosti da ga bolje održavajte.

To što vaš prijatelj, komšija, ujak… vozi model iste generacije i obavlja veliki servis na X kilometara ne znači ništa. Možda je njegov automobil iste generacije, ali ne znači da ima isti motor (pa i ako je zapremina ista), i da ga upotrebljava na isti način kao i vi.

Delovi za veliki servis

Poznato je da su fabrički delovi višeg kvaliteta od zamenskih, što znači da je potrebno smanjiti interval za svaki naredni veliki servis.

Za svaki veliki servis delovi koji se najčešće menjaju su zupčasti kaiš, roleri, španeri, PK kaiš i pumpa za vodu.

Najbolje je da ove delove kupite nove, jer niko ne može da vam garantuje koliko su polovni delovi istrošeni.

Kolika je cena za veliki servis?

Još jedno problematično pitanje za veliki servis je cena samog servisa. Budući da ima toliko varijacija za specifične automobile, nije lako odrediti cenu.

Recimo da treba da zameniti zupčasti kaiš na 100.000 kilometara, a kočione pločice na 55.000 kilometara. Da li ćete pločice zameniti sada ili ćete čekati još 10.000 kilometara? Već ste dovezli auto u servis, svakako je isplativije sa aspekta troškova rada mehaničara da ih zamenite tada, nego da za 10.000 kilometara dovozite auto ponovo.

U nekim servisima će vam takođe reći da ne morate da menjate rolere i španere, iako je predviđeno da se zamene po uputstvu.

Radni vek vodene pumpe se obično poklapa sa radnim vekom pogonskog kaiša, ali ako to nije slučaj, da li ćete je menjati u isto vreme ili čekati dok se ne pokvari?

Kao što vidite, ima dosta faktora koji će odrediti konačnu cenu velikog servisa. U proseku se cena za veliki servis kreće od 200 do 400 evra.

Kada je u pitanju veliki servis cena za ruke će zavisiti od toga šta sve želite da promenite i koliko je sam motor komplikovan za rad.

"Osoblje MD auta bilo je jako ljubazno! Do sada mi je veliki servis uvek predstavljao stres, ali sada me je na jednom mestu sačekalo sve, lista delova potrebnih za mog Ševroleta, koji su me nakon porudžbine uredno čekali, čak je i majstor bio zadovoljan."
Uroš Pupić
Delovi za veliki servis
„Za moju staru Multiplu često je teško naći delove, tako da sam bio jako zadovoljan nakon što sam uspeo majstorima da obezbedim sve u kratkom roku, uz dobru cenu.”
Semir Aritonović
Veliki servis