Ford Focus logo
Saveti

Ford Focus – iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače

Posted On februar 22, 2019 at 12:25 pm by / No Comments

Ford Focus je automobil koji proizvodi američka fabria automobila Ford. Uspešno se proizvodi od 1998. godine, kada je proizvedena prva generacija ovog automobila, a trenutno je aktuelna četvrta generacija. Ovaj kompaktni automobil niže srednje klase dostupan je u nekoliko verzija karoserije – hečbek sa troje ili petoro vrata, limuzina sa četvoro vrata, karavan sa pet i kupe sa dvoje vrata.

Prva generacija Focusa u Evropi je počela sa prodajom 1998. godine kao naslednik popularnog Escorta, a ovaj model automobila naročito je bila popularan u Velikoj Britaniji. Ford Focus se 1999. godine pojavio i na severnoameričkom tržištu, a već u sledeće dve godine postao je najprodavaniji automobil na svetu.

Na salonu automobila u Parizu 2004. godine Ford je predstavio potpuno novu drugu generaciju Ford Focusa za tržište Evrope, dok je u SAD-u početkom iste godine predstavljena obnovljena verzija za severnoameričko tržište. Druga generacija je doživela potpuni face-lifting u 2008. godini.

Treća generacija predstavljena je na detroitskoj auto izložbi u januaru 2010. godine, dok je trenutno aktuelna četvrta generacija na tržište stigla u aprilu 2018. godine. Zanimljivo je da je Ford Focus jedan od retkih automobila koji je u svakoj novoj generaciji dolazio sa potpuno novom platformom.

Focus je i u Evropi i u Americi dobio brojne nagrade, više od 60 njih, uključujući i čak 13 proglašenja automobilom godine, a od 2000. do 2004. godine bio je i na pet uzastopnih lista od deset najboljih automobila na tržištu, koje objavljuje američki časopis Car and Driver. Ford Focus je do sada prodat u preko 12 miliona primeraka širom sveta.

Ford Focus automobil

Ford Focus karakteristike automobila

Prva generacaija Ford Focus automobila proizvodila se od 1998. do 2005. godine. Verzije karoserije koje su bile u opticaju su hečbek, karavan i limuzina, a u ponudi su bili benzinski 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 modeli, kao i dizel 1.8 verzija.

Prva generacija Ford Focusa je započela ravnopravnu bitku sa glavnim rivalom u toj klasi – VW Golfom. Glavna vrlina Focusa bila je upravljivost koju niko nije ni mogao da nadmaši u toj klasi. Premda je Focus doneo mnogo svežine u klasi, Golf je i dalje bio na vrhu, a pre svega zbog kvaliteta materijala, završne obrade, udobnosti, kao i naravno ugleda koji je imao među vozačima.

Dimenzije automobila Ford Focus prve generacije:

  • Dužina: 4,18 metara (hečbek); 4,38 metara (limuzina); 4,46 metara (karavan)
  • Širina: 1,7 metara (sve verzije karoserije)
  • Visina: 1,44 metara (hečbek i limuzina); 1,46 metara (karavan)
  • Težina: 1150 – 1364 kilograma

Druga generacija Ford Focusa proizvodila se od 2005. do 2011. godine. Verzije karoserije su ostale iste kao i kod prethodne generacije – hečbek, karavan i limuzina. Ford Focus benzin verzije motora koje su bile u opticaju su 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 i 2.5, kao i Ford Focus dizel 1.6, 1.8 i 2.0.

Ford Focus 2. generacije je na tržište došao 2005. godine. Ova generacije donela je nove benzinske i 1,6 / 2,0 dizel motore. Osim motora nova je i platforma, a Ford je napravio facelift sa kojim je došao i novi Powershift menjač. Focus druge generacije smatran je za najbolji vozački auto u klasi i hvaljen je u mnogim recenzijama. U odnosu na prethodnika ovaj Focus je bio kritikovan zbog izgleda ali i nekvalitetne plastike koja je korišćena za izradu unutrašnjosti.

Dimenzije Ford Focus 2 automobila:

  • Dužina: 4,34 metara (hečbek); 4,49 metara (limuzina); 4,47 metara (karavan)
  • Širina: 1,84 metara (svi modeli)
  • Visina: 1,45 metara (hečbek i limuzina); 1,5 metara (karavan)
  • Težina: 1180 – 1453 kilograma

Treća generacija Ford Focus automobila proizvodila se od 2011. godina, pa sve do 2018. godine. Pored standardnih verzija karoserije – hečbek, karavan i limuzina, ova generacija donela je na tržište i kupe verziju sa dvoje vrata. Benzinski motori ugrađeni u Ford Focus vozila bili su 1.0 – 2.0 L, dok su se dizel verzije kretale od 1.6 do 2.0 L.

Treća generacija Ford Focusa je jedan od najvažnijih automobila u istoriji Forda. Američki proizvođač je odlučio da ovaj Focus napravi globalnim modelom, odnosno automobilom koji je isti u svim delovima sveta. Prikazan je u januaru 2010. godine, a u prodaji se našao od proleća 2011. u Evropi i Severnoj Americi. Za razliku od prve i druge generacije kojoj je primarni cilj bio dobra upravljivost, Ford je odlučio da sa trećom generacijom ode korak dalje i skine Golf sa trona kompaktne klase. Za to je bilo potrebno mnogo rada pa je svojevremeno na novom Focusu radilo preko 1500 ljudi.

Dimenzije Ford Focus automobila treće generacije:

  • Dužina: 4,36 metara (hečbek); 4,53 metara (limuzina); 4,56 metara (karavan)
  • Širina: 1,82 metara (svi tipovi karoserije)
  • Visina: 1,48 metara (hečbek i limuzina); 1,51 metar (karavan)
  • Težina: 1270 – 1471 kilograma

Ford Focus četvrte generacije se pojavio na tržištu 2018. godine. Tipovi karoserije su ostali identični kao i kod prethodne generacije – Ford Focus hečbek, Ford Focus karavan, Ford Focus sedan (limuzina), Ford Focus kupe. Benzinski motori koji se koriste u ovoj generaciji kreću se od 1.0 do 2.0, a dizel motori prošireni su za 1.5 verziju.

Početkom aprila 2018. godine Ford je predstavio verzije četvrte generacije Focus modela za evropsko i azijsko tržište, kako bi obeležio 20. godišnjicu brenda. Spoljašnjost automobila nove generacije ima sportski dizajn, dok je Ford opisao enterijer svojih novih automobila kao jednostavniji. Kompanija je takođe naglasila tehnologiju u novom modelu, uključujući Sinc 3 infotainment sistem, FordPass Connect i CoPilot360 paket za pomoć vozaču.

Dimenzije Ford Focus 4. generacije:

  • Dužina: 4,38 metara (hečbek); 4,65 metara (limuzina); 4,69 metara (karavan)
  • Širina: 1,83 metara (sve verzije)
  • Visina: 1,45 metara (hečbek); 1,48 (limuzina i karavan)
  • Težina: 1235 – 1518 kg (hečbek); 1239 – 1408 kg (limuzina); 1383 – 1559 kg (karavan)

Ford Focus motor

Ford Focus 1.6 benzin sa 113 KS troši u proseku 5.37 litara na pređenih 100 kilometara u kombinovanoj vožnji, dok je kod Ford Focus 1.6 dizela potrošnja 3.59 litara na 100 km. Ford Focus 1.8 tdci motor je možda malo bučniji, ali je veoma pouzdan agregat. Pruža fanastičan osećaj u vožnji, a i menjač je sasvim dobar i lak za upravljanje. Potrošnja je sasvim zadovoljavajuća, ne preko 6 litara.

Ford Focus benzinske verzije motora koje se najčešće koriste:

  • 1.0 EcoBoost (998 cm3) – 100 KS; prosečna potrošnja: 4,8 litara
  • 1.4 Duratec 16V (1388 cm3) – 80 KS; prosečna potrošnja: 5,4 litara
  • 1.6 Ti-VCT (1596 cm3) – 85 KS; prosečna potrošnja: 6 litara
  • 1.6 Ti-VCT (1596 cm3) – 105 KS; prosečna potrošnja: 5,9 litara
  • 1.6 Ti-VCT (1595 cm3) – 125 KS; prosečna potrošnja: 5,9 litara
  • 1.8 i 16V (1798 cm3) – 125 KS; prosečna potrošnja: 5,6 litara
  • 2.0 16 V (1988 cm3) – 130 KS; prosečna potrošnja: 8,7 litara
  • 2.0 Duratec 16V (1999 cm3) – 145 KS; prosečna potrošnja: 9 litara

Ford Focus dizel verzije motore koje su najčešće u upotrebi:

  • 1.5 TDCi (1499 cm3) – 95 KS; prosečna potrošnja: 3,9 litara
  • 1.6 TDCi (1560 cm3) – 95 KS; prosečna potrošnja: 4,2 litara
  • 1.6 TDCi (1560 cm3) – 105 KS; prosečna potrošnja 3,7 litara
  • 1.6 TDCi (1560 cm3) – 115 KS; prosečna potrošnja: 4,4 litara
  • 1.8 TDCi (1753 cm3) – 116 KS; prosečna potrošnja: 5,2 litara
  • 1.8 i 16V (1798 cm3) – 125 KS; prosečna potrošnja: 5,6 litara
  • 1.8 Turbo DI (1753 cm3) – 90 KS; prosečna potrošnja: 5,4 litara
  • 2.0 TDCi (1997 cm3) – 150 KS; prosečna potrošnja: 4,5 litara

Ford Focus automobili

Dizajn i udobnost Ford Focus automobila

Gotovo svaki Ford Focus automobil ima više nego dovoljno prostora u kabini da se smesti četvoro odraslih ljudi, dok je gepek lepo oblikovan i veoma prostran. Sedište vozača se podešava po visini, a volan može da se podešava i po visini i po dubini što jasno ukazuje da vozači svih oblika i dimenzija mogu da se udobno smeste u upravljačku poziciju Ford Focusa.

Ono što je takođe primetno u ovim automobilima jeste da je kontrolna tabla odlično organizovana, a samim tim i veoma jednostavna za korišćenje. Sve je napravljeno od kvalitetnih materijala i slobodno se može reći da je među najboljima u svojoj klasi automobila.

Novi Ford Focus 4. generacije je napravljen da maksimalno poboljša užitak u vožnji u svakom pogledu. Ovaj auto sledeće generacije je pun naprednih opcija kao što je Ford Co-Pilot360, impresivan skup tehnologija za asistiranje vozača, uključujući i adaptivni tempomat sa Stop and Go sistemom i centriranjem na putu, kao i aktivni asistent za parkiranje. Zajedno, ove pametne tehnologije mogu da upravljaju ubrzavanjem, kočenjem, čak i volanom.

Unutrašnjost novog Focusa je udobnija, prostranija i elegantnija nego ikada. Uvedene su i mogućnosti za daljinsko zaključavanje i otključavanje, kao i daljinsko pokretanje, ali samo za vozila sa automatskim menjačem, lokacija vozila i još mnogo toga što ovo novo vozilo čini da odskače od aktuelne konkurencije u toj klasi automobila.

Ford Focus iskustva, saveti i zamerke vozača

Ono na šta vozači najčešće imaju primedbe kada su u pitanju Ford Focus automobili jeste sama vožnja. Poneki modeli deluju kao da su više pravljeni za sportsku nego za porodičnu vožnju. To se posebno odnosi na drugu generaciju Ford Focus automobila, koju karakteriše oštro upravljanje, lepo ponašanje u krivinama, ali dosta loše ponašanje prilikom manjih brzina i opuštenije vožnje.

Prva generacija Ford Focus automobila je poznata po odličnoj izdržljivosti i pouzdanosti, a i druga i treća generacija ne zaostaju za njim. I dalje je rano da se kaže kako se ponaša četvrta generacija, ali za sada nema većih pritužbi. Većina vlasnika je zadovoljna svojim automobilom, sviđa im se kako se ponaša u vožnji, kao i kvalitet izrade. Ipak, neki vozači su imali problema sa motorima, uglavnom na dizel verzijama, a dešavalo se i da uđe voda u kabinu.

Dobra karakteristika Ford Focusa koju vozači istuču jeste da su celokupna limarija, trap i ostala mehanika izuzetno čvrsti. Posebno se to odnosi karavan verzije, koji su izloženi povećanom opterećenju. Naravno, nijedan vozač ne smatra da su Ford Focus automobili, bilo koje generacije, besprekorni, ali generalno se može reći da sa malo više pažnje i brige mogu biti veoma pouzdani i trajni automobili.

Kada je u pitanju Ford Focus iskustva vozača govore da nije bilo većih problema sa benzincima, oni su uglavnom dugotrajni i pouzdani, ali situacija sa dizelima je nešto lošija, pa se dešavaju i česti kvarovi i česte popravke. Bilo je nekoliko opoziva Ford Focusa, od kojih je najozbiljnija bila vezana za servo volana, jedna za zadnje točkove i jedna sa povratnim crevom goriva, koje je propadalo i gorivo je curelo.

Ford Focus kvarovi i troškovi održavanja

Troškovi servisa i popravke Ford Focus automobila su pristojni i ne previše skupi, ako se uporedi sa sličnim automobilima. Ford Focus delovi i poravke su među najjeftinijim u svojoj klasi, kao i registracija.

Ono što se često navodi kao osnovni problem Ford Focus automobila, kada je unutrašnjost vozila u pitanju jeste škripanje pedale kvačila, a obično se problem rešava podmazivanjem, što svakako nije veliki izdatak. Dešavaju se i povremeni problemi sa povratnom oprugom kvačila, a moguća je i česta pojava buke unutra (panela na vratima, instrument tabla, zadnja sedišta, bočni prozori).

Na dizel motorima Ford Focusa druge generacije postoje redovni problemi sa začepljenjem EGR ventila, što se najčešće manifestuje crnim dimom izduvnih gasova tokom normalne vožnje, kao i smanjenjem snage motora. Ford Focus 2.0 TDCi dizel motora ima često problema sa povišenim pritiskom punjenja i vakuumskim cerevima, jer oni dovode do smanjenja snage motora, a za rešavanje ovog problema je potreba da se ponovo pričvrste creva.

Ponekad se može desiti da dođe do gubitka efikasnosti kočenja. Papučica kočnice može biti tvrda. Ono što su još vozači prijavili kao problem koji se dešava, iako ne tako često, jeste pregaranje sijalica na prednjim svetlima. Do toga dolazi, pre svega, zbog previsokog napona napajanja prednjih svetala.

Kada su u pitanju Ford Focus delovi cene rezervnih delova nisu previše visoke, pa samim tim i generalno održavanje ne zahteva izdvajanje velikih količina novca. Svakako se preporučuje redovno servisiranje, posebno obavljanje malog servisa, kako bi se predupredili svi mogući kvarovi i problemi.

Ford Focus cena automobila i zaključak

Ono što je odlika gotovo svih Forda Focus-a je to da se veliki broj njih lako prodaje, tako da je konkurencija jaka, a cene relativno niske. Ova činjenica vam daje i širok izbor, tako da možete da birate kojem automobilu ćete biti budući vlasnik. Cena Ford Focus modela najviše pada godinu dana nakon proizvodnje, a posle se usporava i to značajno u odnosu na konkurentne modele.

Na osnovu svega navedenog lako je zaključiti da su Ford Focus automobili izuzetno pogodna vozila za naše uslove, koji kao i svi drugi modeli imaju svoje prednosti i mane, ali koji nude veliki broj mogućnosti svakom vozaču, bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Ukoliko planirate da kupite neki od Ford Focus modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati cene koje se kreću od 1.800, pa sve do 6.500 evra u zavisnosti naravno od godine proizvodnje, ali i stanja i opremljenosti određenog vozila.

Kada je u pitanju veliki servis Ford Focus vozila zahtevaju malo češće održavanje, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima prve ili druge generacije, pa je zato i potpuno očekivano da performanse motora i samog automobila ne budu na vrhuncu. Ukoliko su vam potrebni Ford Focus delovi za vaš automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve verzije Ford Focus automobila.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *