Citroen C4 – iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače

Citroen C4 – iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače

Citroen C4 je kompaktni automobil niže srednje klase (C segment u Evropi) koji proizvodi francuski proizvođač automobila Citroen od jeseni 2004. godine. Trenutno je u drugoj generaciji, koja se prvi put na tržištu pojavila 2010. godine.

C4 je dizajniran da bude naslednik Citroen Xsara modela. Mehanički je sličan modelu Peugeot 308, koji je lansiran 2007. godine. Revidirana verzija, sa novim prednjim delom, obrnutim svetlima i revizijama na kontrolnoj tabli, lansirana je za model koji se na tržištu pojavio u sezoni 2008/09.

U januaru 2010. godine, objavljeno je da verzija kupea ne treba da se remontuje, već da se zameni sa Citroen DS4. C4 je 2005. godine osvojio drugo mesto na dodeli evropskih nagrada za automobil godine

Citroen C4 karakteristike ovog francuskog automobila

Prva generacija Citroen C4 automobila – porodični automobil koji je francuski proizvođač predstavio u jesen 2004. godine. Originalnu spoljašnost je dizajnirao poznati dizajner firme Donato Koko. C4 se proizvodio u nekoliko varijanti, kupe sa troje vrata, hečbek sa petoro vrata i sedan sa četvoro vrata, koji je dostupan na nekoliko tržišta. Takođe, tu je i kompaktna MPV verzija sa sedam sedišta Citroen C4 Grand Picasso (u prodaji je od 2006. godine), kao i verzija sa pet sedišta Citroen C4 Picasso (u prodaji je od 2007. godine).

C4 je bezbedan automobil, opremljen sa šest vazdušnih jastuka. Ima efikasan sistem kočenja, kvalitetan ESP (Elektronska kontrola stabilnosti) i ASR (Sistem protiv proklizavanja). Dobra struktura karoserije osigurava bezbednost putnika. Citroenov model C4 je na Euro NCAP testu, 2004. i 2010. godine, dobio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost.

Citroen C4 dimenzije vozila prve generacije

  • Dužina: 4,26 metara (hečbek); 4,27 metara (kupe); 4,77 metara (limuzina)
  • Širina: 1,77 metara (sve tri verzije)
  • Visina: 1,46 metara (hečbek, kupe); 1,51 metara (limuzina)
  • Težina: 1050 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,61 metar

Druga generacija Citroen C4 automobila – predstavljena je 2010. godine na Salonu automobila u Parizu. Novi dizajn više liči na klasu više – na model C5, karoserija je postala manje zaobljena i dobila je elegantne linije. Duži je i širi od prve generacije, dok je međuosovinsko rastojanje ostalo isto. Dostupan je samo sa petoro vrata i sedan sa četvoro vrata.

Krajem 2012. godine predstavljena je i sedan verzija zvana C4 L, dizajniran od strane PSA u Šangaju za kinesko i rusko tržište. Platforma je ista kao kod hečbek verzije, samo je povećano međuosovinsko rastojanje. Citroen C4 dostigao je maksimalnu ocenu od pet zvezdica u crash testu Euro NCAP za bezbednost putnika. U obe verzije Citroen C4 vešanja točkova ne samo da obezbeđuje dobar kontakt sa putom, i stabilnost vozila, ali i efikasno suočavanje sa neravninama, radi relativno mirno.

Citroen C4 dimenzije vozila druge generacije

  • Dužina: 4,33 metra (hečbek); 4,62 metar (limuzina)
  • Širina: 1,79 metara (obe verzije)
  • Visina: 1,49 metara (obe verzije)
  • Težina: 1280 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,61 metar

Citroen C4 automobil vožnja po putu

Motor Citroen C4 automobila

Automobili marke Citroen C4 opremljeni su isključivo sa četvorocilindričnim motorima. Benzinski motori koji su u ponudi dolaze sa turbo punjačem, a imaju snagu između 88 KS i 177 KS, dok je najmoćnija varijanta rezervisana za kupe. Kod Citroen C4 dizel motora u ponudi su agregati od 90 KS do 140 KS.

Kako biste osigurali mirnu vožnju Citroena C4 najbolje bi bilo redovno menjati zupčasti kaiš, jer njegovo prezupčavanje ili pucanje uvek može da izazove značajne troškove. Kod dizela umesto na preporučenih 150.000 km, trebalo bi zameniti zupčasti kaiš na 100.000 km. Kod Citroen C4 benzin motora, takođe ne bi trebalo čekati preporučenih 120.000 km, već bi bilo pametnije ga zamenite na 100.000 km.

Benzinski motori starije generacije, koriste se od 2004. godine na Citreon C4 automobilu, vrlo su pristojni, i potrebno je samo da odaberete odgovarajuću pogonsku jedinicu po vašoj želji. Moderni benzinski motori se ugrađuju u C4 od 2008. godine, oni su tehnološki napredniji i stoga su skuplji za održavanje. HDi turbo dizel motori su poznati po veoma dobrim radnim parametrima, ali u njihovom slučaju uvek postoji viša stopa kvarova i češće su posete servisu.

Benzinski motori na Citroen C4 automobiliu troše u proseku 7 do 8 litara na 100 pređenih kilometara, dok se ekonomičniji dizel motori kreću sa oko 5 litara na 100 km. Svi motori poseduju glavu cilindra sa DOHC dve bregaste i četiri ventila po cilindru. Svi motori su opremljeni sa petostepenim manuelnim menjačem, izuzev za 143 KS 2.0i 16V motor, koji je uparen sa automatskim menjačem. Citroen C4 1.6i 16V motor 110 KS je takođe dostupan sa automatskim menjačem.

Citroen C4 benzin verzije motora

  • C4 1.4 16v 1360 cm3 (65 kW; 87 KS); prosečna potrošnja: 6,4 litara na 100 km
  • C4 1.4 VTi 1397 cm3 (70 kW; 95 KS); prosečna potrošnja: 6,7 litara
  • C4 1.6 16v 1587 cm3 (80 kW; 108 KS); prosečna potrošnja: 7,1 litar
  • C4 1.6 16v 1598 cm3 (88 kW; 118 KS); prosečna potrošnja: 6,7 litara
  • C4 1.6 16v 1598 cm3 (110 kW; 148 KS); prosečna potrošnja: 6,9 litara
  • C4 1.6 THP 1598 cm3 (114 kW; 155 KS); prosečna potrošnja: 7,1 litar
  • C4 2.0 16v 1997 cm3 (100 kW; 134 KS); prosečna potrošnja: 7,8 litara
  • C4 2.0 16v 1997 cm3 (103 kW; 138 KS); prosečna potrošnja: 8,1 litar
  • C4 2.0 16v 1997 cm3 (130 kW; 175 KS); prosečna potrošnja: 8,4 litara

Citroen C4 dizel verzije motora

  • C4 1.6 16v HDi 1560 cm3 (66 kW; 89 KS); prosečna potrošnja: 4,7 litara na 100 km
  • C4 1.6 16v HDi 1560 cm3 (80 kW; 108 KS); prosečna potrošnja: 4,5 litara
  • C4 1.6 e-HDi 1560 cm3 (81 kW; 110 KS): prosečna potrošnja: 4,5 litara
  • C4 2.0 16v HDi 1997 cm3 (100 kW; 134 KS); prosečna potrošnja: 5,4 litara
  • C4 2.0 16v HDi 1997 cm3 (103 kW; 138 KS); prosečna potrošnja: 5,3 litara
  • C4 2.0 16v HDi 1997 cm3 (110 kw; 150 KS); prosečna potrošnja: 5,6 litara

Dizajn i udobnost – Citroen C4 enterijer i eksterijer vozila

Kada je na jesen 2004. godine lansiran Citroen C4 izazvao je dosta pažnje u automobilskom svetu. Smeo dizajn čelnih ljudi francuskog proizvođača je uglavnom bio hvaljen, iako ništa slično do tada nije bilo viđeno na tržištu. Ali radikalan i domišljat dizajn ne završava se samo na spoljašnjem izgledu. I enterijer, tj. unutrašnjost se znatno razlikuju od konkurencije, a posebno se to ogleda u multifunksionalnim instrumentima na tabli.

Najradikalnija stvar jeste ta što je središnji deo volana fiksiran pa će vam biti potreban određen period privikavanja na ovaj novitet. Citroen C4 automobil odlično leži u krivinama ali je vešanje dosta tvrđe u odnosu na ono što su ovdašnji vozači uglavnom navikli. Bezbedonosne opreme ima dosta, a dobro je prošao i na crash testovima.

Na kupovinu podstiče i zanimljiva silueta automobila, koja i nije toliko hrabra kao kod Citroen dizajna iz 80-ih godina dvadesetog veka, ali i dalje izdvaja ovaj automobil od konkurencije. Postoje dve verzije Citroen C4 automobila – sa troje i petoro vrata. Prednji deo tela obe verzije je praktično identičan, ali zadnji delovi automobila su dva različita sveta. Kod modela sa 3 vrata nailazimo na maštovito dizajniran prtljažnika sa prepoznatljivim slomljenim staklom sa oštrim uglom. Verzija sa 5 vrata ima loptastu karoserije sličnu manjem modelu – Citroen C3.

Citroen C4 iskustva i saveti vozača

Na našem tržištu su izuzetno popularni Citroenovi modeli, a nekako posebno oni C4 modela. Na sajtovima za prodaju polovnih automobila mogu su pronaći različite verzije ovih automobila, različite godine starosti i cenovnog ranga. Ipak, imajte na umu da kupovina polovnog Citoren C4 automobila može biti i mač sa dve oštrice, iako su ovi automobili generalno dobrog kvaliteta.

Znajte da je polovan automobil stariji od 3-4 godine. Za upravljačem Citroena C automobila je lako pronaći idealnu poziciju ako ste niži od 190 cm, ali nije lako zavoleti pomalo neprecizan volan i prosečno precizan menjač.

Kada kupujete polovan C4, uvek bi trebalo da date prednost benzincima, snažniji agregat od 1.6 litara i 110 KS svakako može da izdrži više od 250.000 km, jer je prilično pouzdan i proveren. Sportski nastrojenim vozačima će pomalo smetati “uspavani” odziv motora, ali osim toga Citroen nema ni jednu značajnu sportsku karakteristiku.

Najčešći kvarovi kod Citroen C4 automobila

Kada su u pitanju Citroen C4 kvarovi, najčešće su se javljali problemi sa elektronikom motora, kvarovi turbo punjača kod dizela, merač temperature nije radio dovoljno pouzdano, problemi sa farovima, sistemom napajanja goriva, zadnjim kočnica, rđanjem i korozijom… Većina ovih nedostataka je ispravljena pri redizajnu 2008. godine, tako da je noviji Citroen C4 umnogome bolji.

Kod Citroena C4 1.6HDi problemi sa turbinom najčešće se javljaju zbog problema sa podmazivanjem ležišta turbine, pa je preventiva redovna zamena ulja. Za vozila posle 2008. godine problem je u velikoj meri rešen nakon redizajna. U tom slučaju, na svakih 10.000 do 15.000 km ili svake godine, ako prelazite manje kilometraže, bi trebalo da promenite ulje. Nemojte škrtariti, već koristite kvalitetna sintetička ulja.

Kod Citroen C4 1.6 HDi motora može da se javi isticanja goriva na povratnoj cevi zbog lošeg zaptivanja. Plivajući zamajac može da se ošteti kada motor radi u praznom hodu, ako pedala kvačila nije pritisnuta, čuje se zveckanje.

Kada primetite začepljen filter za čestice na izduvnom sistem kod Citroena C4 2007. godište, rešenje može biti ažuriranje softvera. Citroen C4 automobili sa 1.6 HDi motorima imaju problema sa neispravnim vakuum kolom koje kontroliše EGR ventil i turbinu.

Crveni automobil Citroen C4

Citroen C4 cena automobila na našem tržištu

Ukoliko imate želju da nabavite neki od Citroen C4 modela, na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete očekivati poprilično velik raspon cena, s obzirom na to da se ovi  automobili proizvode već skoro 15 godina. S tim u vezi, za automobile proizvedene u prošloj deceniji potrebno je izdvojiti od 1.500 do 3.000 evra.

Kada su u pitanju nešto noviji automobili, proizvedeni u poslednjih 4-5 godina, cena Citroen C4 vozila uglavnom se kreće od 3500, pa sve do 9.500 evra, a u obzir se, pored godine proizvodnje, mora uzeti i stanje u kojem se nalazi automobil, kao i opremljenost određenog vozila. Polovni Citroen C4 je svakako dobra investicija, jer se mogu naći relativno povoljni automobili, a kvalitet uglavnom ostaje na dobrom nivou.

Citroen C4 cena novog vozila je nešto veća i svakako nije automobil koji može baš svako da priušti, ali smatramo da se ulaganje u jedan takav automobil isplati na duže staze, s obzirom na to da ovaj automobil može zaista dugo da potraje u vašem vlasništvu. Kada je u pitanju novi Citroen C4 cena vozila se kreće od 14.000 do 20.000 evra.

Zaključak i završno mišljenje o popularnom Citroenovom modelu

Na osnovu svega navedenog, možemo slobodno da zaključimo kako je Citroen C4 jedan poprilično dobar i kvalitetan automobil, koji kao i svaki drugi model, ima svoje prednosti i mane, ali je automobil koji nudi veliki broj mogućnosti svakom vozaču. Kod ovog automobila možete biti sigurni da ćete proći bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je ovaj automobil jedan od najboljih na evropskom tržištu onda nema sumnje da se u Citroen C4 možete apsolutno pouzdati.s

Kada su u pitanju vozila marke Citroen C4 veliki servis je obavezno obavljati po tačno utvrđenom rasporedu, kako bi se vozila očuvala na pravi način. Automobili ovog francuskog proizvođača zahtevaju redovnija održavanja, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima sa početka proizvodnje, kako bi automobil tokom dužeg perioda ostao u adekvatnom stanju.

Citroen delovi mogu se lako pronaći na nađem tržištu i nisu preterano skupi. Ukoliko su vam potrebni delovi za Citroen C4 ili bilo koji drugi Citroen automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Citroen vozila.